необичайно напрежение към сензорите
Публикувано: 26 ное 2012, 23:44
Качих се отново на ескорт, естествено като употребявана кола си има някой друг кусур и трябваше постягане. Оправих и проблемите, но това, което ми направи впечатление е, че 5-те волта, които компютъра пуска към някои сензори и датчици като MAF, TPS, ECT не са 5, а ~5,4-5,5v.
Обикновено по колите /ескорт, мондео/ много рядко се наблюдава да е дори точно 5 волта или повече, най-често е ~4,9 да речем или 'почти' 5, но не и повече.
Като резултат от това примерно МАФ-а трябва при работа на място и загрят двигател да връща 0.7в, а при замерване ми показва ~0,74-0,75; TPS сензора също дава малко напрежение отгоре като най-обикновен реостат, също така внася грешка в иначе здравия ECT за показанията за температура на двигателя.
Все още е така въпреки, че работи добре, но като за 1.8 ми се струва малко висок разхода и се чудя дали няма връзка с това.
И в крайна сметка тъй като тези 5в се пускат от компютъра (предполагам вътре има напреженов регулатор от сорта на LM7805), възможно ли е да има повреда някаква в него?
п.с. понеже клапанчето за картерни газове зад изпускателния колектор се е прецакало постоянно отворено и обеднява сместа, маркуча към всмукателния колектор съм го извадил и запушил, а тръбата стои свободно отворена - възможно ли е това да има влияние (голямо?) в/у разхода?
Обикновено по колите /ескорт, мондео/ много рядко се наблюдава да е дори точно 5 волта или повече, най-често е ~4,9 да речем или 'почти' 5, но не и повече.
Като резултат от това примерно МАФ-а трябва при работа на място и загрят двигател да връща 0.7в, а при замерване ми показва ~0,74-0,75; TPS сензора също дава малко напрежение отгоре като най-обикновен реостат, също така внася грешка в иначе здравия ECT за показанията за температура на двигателя.
Все още е така въпреки, че работи добре, но като за 1.8 ми се струва малко висок разхода и се чудя дали няма връзка с това.
И в крайна сметка тъй като тези 5в се пускат от компютъра (предполагам вътре има напреженов регулатор от сорта на LM7805), възможно ли е да има повреда някаква в него?
п.с. понеже клапанчето за картерни газове зад изпускателния колектор се е прецакало постоянно отворено и обеднява сместа, маркуча към всмукателния колектор съм го извадил и запушил, а тръбата стои свободно отворена - възможно ли е това да има влияние (голямо?) в/у разхода?