Страница 1 от 1

необичайно напрежение към сензорите

Публикувано: 26 ное 2012, 23:44
от opex
Качих се отново на ескорт, естествено като употребявана кола си има някой друг кусур и трябваше постягане. Оправих и проблемите, но това, което ми направи впечатление е, че 5-те волта, които компютъра пуска към някои сензори и датчици като MAF, TPS, ECT не са 5, а ~5,4-5,5v.
Обикновено по колите /ескорт, мондео/ много рядко се наблюдава да е дори точно 5 волта или повече, най-често е ~4,9 да речем или 'почти' 5, но не и повече.
Като резултат от това примерно МАФ-а трябва при работа на място и загрят двигател да връща 0.7в, а при замерване ми показва ~0,74-0,75; TPS сензора също дава малко напрежение отгоре като най-обикновен реостат, също така внася грешка в иначе здравия ECT за показанията за температура на двигателя.
Все още е така въпреки, че работи добре, но като за 1.8 ми се струва малко висок разхода и се чудя дали няма връзка с това.
И в крайна сметка тъй като тези 5в се пускат от компютъра (предполагам вътре има напреженов регулатор от сорта на LM7805), възможно ли е да има повреда някаква в него?

п.с. понеже клапанчето за картерни газове зад изпускателния колектор се е прецакало постоянно отворено и обеднява сместа, маркуча към всмукателния колектор съм го извадил и запушил, а тръбата стои свободно отворена - възможно ли е това да има влияние (голямо?) в/у разхода?

Re: необичайно напрежение към сензорите

Публикувано: 27 ное 2012, 08:30
от peigera
Здр. колега. Не си спомням точно как стабилизират 5 волта в компа. Ако е с интегралния стабилизатор, за да започне да дава по високо напрежение на изхода си е нужно минуса му да е ''плаващ''. Провери масите на компа за да си сигурен. Моето мнение е да оправиш масите и ако тогава няма ефект да отвориш компа за да видиш как са направели стабилизацията. Ако дава по високо напрежение съответно и компа ще си ''мисли'', че си натиснал леко газта.

Re: необичайно напрежение към сензорите

Публикувано: 27 ное 2012, 13:05
от Nebhotep
При мен стойностите са от 4,9 до 5,1 в. Клапанчето за картерните газове, оказва не малко влияние върху динамиката и разхода не само по мое мнеие, а и според тестове и ремонти в интернет пространството. Купи си едно ново клапанче за около 30 лева и смятам, че ще има голям ефект! Успех!

Re: необичайно напрежение към сензорите

Публикувано: 27 ное 2012, 20:21
от opex
Имаше грешка горе за ТРС-а бях написал, че връща 7,4в, но имах предвид 0,74 или беше 0,9, а трябва да е 0,7.. вече не помня бях супер уморен.

Диодите на бутона за стопа за мъгла и бутона за подгряване на задното стъкло леко примижват по време на движение, когато са изключени (стопа за мъгла не се включва /може и крушката да е изгоряла/ и бутона му не светва, но подгряването на задното стъкло работи и бутона светва при натискане) и мой колега ми каза, че вероятно от някъде губят маса. Не съм запознат със схемите им и как са захранени още, но сега като казвате за масата към компютъра може би наистина трябва да поразвия пластмасите отдолу и да си пусна кабел с директна нова маса, както бях направил на стария ескорт, към компютъра и някои други места.

Клапанчето в магазина на Д.Петков струваше ~65лв за 2.0 мотор, за по-малките са просто с по-малък диаметър и едва ли са по-евтини, но ще разпитам.
Въпроса е, на какъв точно принцип и по-точно кога точно трябва да сработва то - кога отваря и кога затваря, при какви обстоятелства.
Някъде четох /в общ превод/: "системата е за проветряване, клапана отваря и през тази тръба маслените вредни пари и съединения влизат във всмукателния за доизгаряне, а през тръбата между капака на клапаните и кутията на въздушния филтър навлиза свеж въздух."
Очевидно е, че "системата" е за "екология". Страничен ефект от запушването и е повишаване на налягането имащо 'спиращо' действие на буталата, а в зимните месеци и избиване на масло през щеката и къде ли не.
Имам идея да вкарам маркуча от клапана в кутията на филтъра на мястото на този от капака на клапаните, а този от капака на клапаните да "диша" през малко филтърче. Точно за това обаче имам нужда да разбера на какъв принцип действа, да не би да има възможност или предпоставки да стане по-зле (макар че в момента така или иначе диша свободно и работи добре, както писах в 1-я пост).


edit: ще разделя въпроса за клапана към раздела за двигател.