главно захранване на ЕЕС-IV - кои пинове?
Публикувано: 01 ное 2012, 20:29
Без значение ескорт или мондео компютрите са им еднакви - EEC-IV.
На кой/кои пинове (изводи, крачета идва главното захранване на компютъра?
Пояснявам:
На пин 1 има постоянен + 12v. Той е през слаб '3А' предпазител и е за поддржане на паметта на компютъра /грешки, обучение и т.н./.
Когато се запали колата (или се подаде на контакт, същото) се подава +12v за захранване на компютъра, който вече от него пуска различни линии на 12v за сензори или си понижава до 5v и пуска за други линии до сензори (примерно TPS, MAF, стъпковото за работа на място).
На кои пинове идва това основно захранване? Питам, защото искам да го дублирам през управляемо реле (както сме говорили в друга тема за директен +12v към бобината от акумулатора) с кондензатор и диод, защото инсталацията има някъде слабо място от годините вероятно ИЛИ има допълнително закачени консуматори на тази линия (като компютър на газовия инжекцион), което ми е трудно да проверявам в момента.
п.с. предполагам от мерене до тук, че е най-вероятно да са 37 и 57. И двете са с еднаква окраска проводници, и на двата идва едновременно +12v през едно реле в кутията с предпазителите, което на места го срещам като "system relay" (в Toleranc) или "engine control relay" (в Autodata), където на последната и схемата сочи същото макар и малко неясно, въпроса е дали са само тези или има и на още пинове..
На кой/кои пинове (изводи, крачета идва главното захранване на компютъра?
Пояснявам:
На пин 1 има постоянен + 12v. Той е през слаб '3А' предпазител и е за поддржане на паметта на компютъра /грешки, обучение и т.н./.
Когато се запали колата (или се подаде на контакт, същото) се подава +12v за захранване на компютъра, който вече от него пуска различни линии на 12v за сензори или си понижава до 5v и пуска за други линии до сензори (примерно TPS, MAF, стъпковото за работа на място).
На кои пинове идва това основно захранване? Питам, защото искам да го дублирам през управляемо реле (както сме говорили в друга тема за директен +12v към бобината от акумулатора) с кондензатор и диод, защото инсталацията има някъде слабо място от годините вероятно ИЛИ има допълнително закачени консуматори на тази линия (като компютър на газовия инжекцион), което ми е трудно да проверявам в момента.
п.с. предполагам от мерене до тук, че е най-вероятно да са 37 и 57. И двете са с еднаква окраска проводници, и на двата идва едновременно +12v през едно реле в кутията с предпазителите, което на места го срещам като "system relay" (в Toleranc) или "engine control relay" (в Autodata), където на последната и схемата сочи същото макар и малко неясно, въпроса е дали са само тези или има и на още пинове..