Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от freeqwerty » 15 юни 2012, 20:21

Привет колеги.Ето един от поредните проблеми напоследък. Преди 2 часа се прибирам от работа и минах до пазара ( София, Красна Поляна) и тъкмо паркирам и колата угасна (за 2 год. ведннъж ми е гаснала поради липса на гориво :) ) Бре въртя, припалва на 200-300 оборота и ,като дам газ гасне. (На бензин съм). Така няколко пъти но няма палене. Направи ми впечатление,че не чувам звук откъм резервоара, бензиновата помпа явно не включва.Зарязах я там,наблизо живея. Та на какво се дължи това? Дали от жегата нещо не ще да включи или си е заминала тотално.... Моля за помощ,ако някой се е сблъсквал с този проблем.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от essex » 15 юни 2012, 21:33

Колега провери бензиновата помпа дали върти, за това ти трябва още един човек препоръчително е. Вдигни задните седалки така че да си точно над помпата, наотсри ушите и някой само да даде на контакт.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от freeqwerty » 15 юни 2012, 22:18

essex написа:Колега провери бензиновата помпа дали върти, за това ти трябва още един човек препоръчително е. Вдигни задните седалки така че да си точно над помпата, наотсри ушите и някой само да даде на контакт.
Току що това направих.Помпата не върти не дава и никакъв звук. Проверих бушоните,всичко е наред. Но отзад никакъв шум. За смяна на сонда+ бензинова помпа съм май?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от OgiDogi » 15 юни 2012, 23:41

freeqwerty написа:
essex написа:Колега провери бензиновата помпа дали върти, за това ти трябва още един човек препоръчително е. Вдигни задните седалки така че да си точно над помпата, наотсри ушите и някой само да даде на контакт.
Току що това направих.Помпата не върти не дава и никакъв звук. Проверих бушоните,всичко е наред. Но отзад никакъв шум. За смяна на сонда+ бензинова помпа съм май?
Карането "на резерва" обикновено води до изгаряне на помпата - липсва охлаждане на корпуса. Виждал съм помпа, която от прегряване беше разтопила пластмасата, в която е закрепена, и се беше изкривила на една страна. Имал съм и случаи със слаба връзка в буксата, добре че не свалих резервоара, за да вадя помпата - първо премерих дали не е изгоряла, пробвах я директно от акумулатор (работеше си нормално) и като включих пак буксата, тя взе, че тръгна.
Провери, дали отива напрежение до буксата, дали помпата върти при подаване на ток директно от акумулатора и чак тогава, ако не работи, сваляй и сменяй.

И карай винаги с едни поне 10-15 литра в резервоара - като се плискат насам-натам, да я охлаждат. Особено, ако караш на газ, а майсторът газаджия си е оставил ръцете и не е прекарал помпата през реле.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от freeqwerty » 16 юни 2012, 17:12

Значи цял следобяд се занимавам и ето резултата.Свалих помпата с 300 зора,оказа се че работи.Тествах я на акумулатора. Проверих дали идва ток до куплунга,но идва само до нивомера за горивото.Та сега въпроса е от къде тръгва тази жица,може би от бушоните,но те са здрави всичките.Ако е прекъсната да я подменя с друга.Мнения? :)

men1977
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 15 яну 2011, 01:02
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 16v zetec , 95г.
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от men1977 » 16 юни 2012, 18:01

Колега причините,може да са няколко,значи по принцип ескортите много страдат от бушонните табла,това е една от възможните причини,тоест лоши връзки,друга по-вероятна е релето на помпата провери и него и трета за,която се сещам е за изключвателя,който се задейства при удар и изключа автоматично помпата,доколкото знам се намира в левият калник от вътрешната страна в купето там имаш кора,която се маха и трябва да го видиш тоя прекъсвач,предполагам е с бутон ,който се натиска
Последна промяна от men1977 на 16 юни 2012, 18:49, променено общо 1 път.

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от freeqwerty » 16 юни 2012, 18:15

men1977 написа:Колега причините,може да са няколко,значи по принцип ескортите много страдат от бушонните табла,това е една от възможните причини,тоест лоши връзки,друга по-вероятна е релето на помпата провери и него и трета за,която се сещам е за изключвателя,който се задейства при удар и изключа автоматично помпата,доколкото знам се намира в левият калник от вътрешната страна в купето там имаш кора,която се маха и трябва да го видиш тоя включвател,предполагам е с бутон ,който се натиска

Да намерих го това реле,което е до левия крак на шофьора натиснах го няколко пъти,но не силно но нямаше резултат.А ,ако е реле как да го проверя (то мисля,че беше зад бушоните),нямам мултицет,ако с него може да се замери. А не искам да ходя по майстори,че и те са като мен сигурно. :) А преди 2 дни сменях накладки предни и задни и лагери та 260 лв. Замислям се дали не са ми ударили някаква тесла,да са бръкнали някъде за да ми стане този проблем, за да се върна пак при тях?

men1977
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 15 яну 2011, 01:02
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 16v zetec , 95г.
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от men1977 » 16 юни 2012, 19:00

То това в калника не е реле,а инерционен прекъсвач,но щом си го натискал и няма ефект значи отпада и остава проблема да е в релето за помпата,което е както си казал в кутията при бушоните и проблем със самото табло,но аз лично мисля,че 99% е релето

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от freeqwerty » 16 юни 2012, 19:07

То утре няма от къде да го взема,ще остане за понеделник.А евентуално нещо за цвят да ми кажете,как да го позная кое реле е? Или ред,поредност....?

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от freeqwerty » 17 юни 2012, 12:15

Оправи се ей така от самосебе си може би. Реших да погледна релетата и свалих панела на долу с бушоните и реших пак да дам на контакт преди да бърникам по релетата и помпата взе,че проработи. Така се оправи моя проблем с недостига на ток до помпата. Поне за сега се оправи де. :) А докато се занимавах с помпата явно нещо съм насмел,разместил и сега не ми работи стрелката за бензина. Но това не е толкова проблемно за мен.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от HACKO » 17 юни 2012, 14:24

Другия път, като ти направи проблем, риташ с Левия крак таблото отдолу и пробваш отново. Това е пословичния проблем със спойките на таблото при Ескортите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от koinov_bg » 29 юни 2012, 10:17

HACKO написа:Другия път, като ти направи проблем, риташ с Левия крак таблото отдолу и пробваш отново. Това е пословичния проблем със спойките на таблото при Ескортите.


Само внимавай каде риташ да си неритнеш колата за скраб. :)


Но само да ти кажа за помпите имай на впредвид че тези помпи имат свойството да работят с по малък дебит,тоест ти сваляш помпата тя върти гледаш уж всичко ок,но не може да достави необходимото налягане за дюзите.

Поздрави от мен.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от HACKO » 29 юни 2012, 13:04

Най-опасно е ако си със джапанки и си пресрещнеш Палеца :mrgreen:
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от freeqwerty » 29 юни 2012, 19:57

koinov_bg написа:
HACKO написа:Другия път, като ти направи проблем, риташ с Левия крак таблото отдолу и пробваш отново. Това е пословичния проблем със спойките на таблото при Ескортите.


Само внимавай каде риташ да си неритнеш колата за скраб. :)


Но само да ти кажа за помпите имай на впредвид че тези помпи имат свойството да работят с по малък дебит,тоест ти сваляш помпата тя върти гледаш уж всичко ок,но не може да достави необходимото налягане за дюзите.

Поздрави от мен.
То не са дюзи то е бензин :) А имате ли идея,защо като загася двигателя и се чува едно бучене някъде изотзад. Заслушах се под седалката,като чели не идва от там. За около минута е. Притеснявам се дали не е нещо от помпата,че имам тази година 2-3 ходения до морето да не стане авария. Вече имам още една за резерва в багажника работеща. :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от HACKO » 29 юни 2012, 21:19

Това е на добре, значи помпата работи и се управлява правилно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 964
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от Major_Koenig » 30 юни 2012, 11:35

HACKO написа:Това е на добре, значи помпата работи и се управлява правилно.

Помпата работи след като се загаси двигателя ли?
Не мисля че така трябва да е но...
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от HACKO » 30 юни 2012, 19:18

Не съм прочел правилно :oops: помислих, че като дадеш на контакт. Не знам това какво ще да е.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от baro » 30 юни 2012, 20:12

Пробвай като спреш и веднага да отвориш капачката на резервоара ако шума изчезне значи не е наред нещо с отдушника.И забележи дали надува или засмуква капачката.

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от freeqwerty » 30 юни 2012, 20:35

Major_Koenig написа:
HACKO написа:Това е на добре, значи помпата работи и се управлява правилно.

Помпата работи след като се загаси двигателя ли?
Не мисля че така трябва да е но...
Не, помпата изключва,но като загася двигателя идва един лек шум.Дали не е заради това,че отказа да ми работи нивомера на горивото..?

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Мнение от freeqwerty » 20 юли 2012, 21:17

Днес пак същия проблем!!! Забелязах,че ми угасна на ниски обороти,т.е на 2-ра с 5 км/ч. примерно. Отказа да работи бензиновата помпа,а и до стартера никакъв ток! Заритах табло с бушоните и след 6-7 сериозни ритника всички токове си дойдоха,кошника запали.
Последна промяна от freeqwerty на 21 юли 2012, 15:31, променено общо 1 път.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 19 госта