Страница 1 от 1

ПРОБЛЕМ С ИНДИКАТОР ФИЕСТА

Публикувано: 23 май 2012, 11:22
от ndel
Здравейте колеги,
отскоро се сдобих с Фиеста 1.4 2003г.От гр.Панагюрище съм. Вчера на път светна жълт индикатор във вид на двигател без да има някаква промяна във вървежа на колата. В описанието,което свалих на руски няма нищо писано,освен че когато свети веднага да се отива на сервиз. От друго ръководство пък стигнах до извода ,че този индикатор е свързан с датчиците за контрол рабатата на катализатора,оттам -състава на горивната смес и разхода на гориво.Моля ви за съвет как да се справя с проблема повъзможно с по -малко средства.
Благодаря.

Re: ПРОБЛЕМ С ИНДИКАТОР ФИЕСТА

Публикувано: 23 май 2012, 14:03
от men1977
Здр. колега,ами най-евтиният вариант е да откачиш акумулатора за 15-на минути и ако има натрупани грешки от датчици да ги "изчисти " компа.Но ако след време ти светне пак чек лампата ще трябва да отидеш на една добра диагностика и там предполагам ще ти кажат къде и е болката на фиестичката.Лично мойте предположения са проблем със ламбда сондата,която не отчита както трябва или катализатора е сдиплил и съответно пак посредством ламдата дава грешка.

Re: ПРОБЛЕМ С ИНДИКАТОР ФИЕСТА

Публикувано: 23 май 2012, 17:26
от ndel
men 1977,
много благодаря за бързия отговор, още утре ще опитам.

Re: ПРОБЛЕМ С ИНДИКАТОР ФИЕСТА

Публикувано: 25 май 2012, 16:19
от ndel
Здравейте отново.
Ето какво успях да направя до сега: Свалих плюса на акомулатора за 2-3 часа - нямаше резултат. Направих замервания на напреженията при куплонга на сондата,но с голями трудности тъй като проводниците са къси,а местото много тясно:
1.Напрежение за загряващия резистор 13-14 в измерено плюс на сондата,минус-на акумулатора.
2.Напрежение на сигнала: започва от 0.1 в след минута стигна 0.7-0.8 в ,като на интервали спада до 0.1-0.2 в.Измерването плюс на сив проводник минус на акумулатора.
Защо не взимам и минуса от сондата?Ами щото зада стигна до гол проводник използвах шило,което муших в куплонга откъм проводниците.Освен това не услях да разкача куплонга .Сигналният индикатор на таблото не изгасна нито за момент.
Някой може ли да направи оценка за възможната неизправност? Благодаря.

Re: ПРОБЛЕМ С ИНДИКАТОР ФИЕСТА

Публикувано: 29 май 2012, 16:53
от ndel
Здравейте копеги,
разбирам че проблемът не е еднозначен и трудно може да се локализира.Надявах се някой да е имал подобно нещо и да сподели извървяния път.Поне някой може ли да каже къде могат да ми тестват компютъра за локализиране мястото на грешката? Предполагам, че по сервизите може да се направи някаква приблизителна диагностика с изследване на изгорелите газове, но за самия компютър ще трябва специализиран апарат. А може би има и универсални по сервизите?

Re: ПРОБЛЕМ С ИНДИКАТОР ФИЕСТА

Публикувано: 29 май 2012, 18:23
от baro
Здравей колега замерил си сондата която според показанията ти е работеща.Така е с по новите коли "козата си иска коч" тоест компютърна диагностика.

Re: ПРОБЛЕМ С ИНДИКАТОР ФИЕСТА

Публикувано: 30 май 2012, 12:01
от men1977
Здр. колега в Панагюрище имате ли добър сервиз за диагностика,ако не пробвай в Пазарджик,то не,че и тук са много в час,но съм чул за един сервиз в СБА и много ги хвалят,аз не съм ходил и не мога да кажа от личен опит,но поне от това ,което казват може наистина да са добри и коректни момчетата.

Re: ПРОБЛЕМ С ИНДИКАТОР ФИЕСТА

Публикувано: 31 май 2012, 16:00
от ndel
Здравейте приятели,
благодаря че се обадихте..Приди да тръгна по сервизите за диагностика все още се ровя в интернета и се оказа ,че се продават ръчни тестери за диагностика на колите, снабдени със стандартен куплонг OBD2 за диагностика.ЦЕНИТЕ варират от 18 евро до над 1000 евро. Има такива ,които работят самостоятелно и такива на които им трябва компютър. ще проверя какви пари ще ми искат за диагностика и ако е висока, ще си поръчам скенер по интернет..Ако се интересувате наберете в търсачката OBD2 Autoscanner. Има и български сайтове които предлагат:http://www.programatoribg.com/elm327/index.htm