Прословутите кабели на свещите.
Публикувано: 03 май 2012, 23:44
Преди няколко дена, след като съм карал колата вече около година, най-после обърнах внимание на кабелите на свещите.
Направи ми впечатление, че връзката към свещите има луфт. Кабелите щракват върху свещта, но после като разклатя кабела нагоре-надолу се движи леко и хлабаво. Когато се вгледах под гумената изолация се вижда една метална тръбичка с две пружиниращи пъпки, чиято идея явно е била да се нахлузи на свещта и двете пъпки да опират за контакт. Отрязах 4 парчета от многожилен меден проводник и го намотах така, О---- че при слагането капачката да се затъкне плътно на свещта по продължение на проводника.
Не знам как ми е убягнало, но въпреки основното изучаване на DIS-а чак сега забелязах, че свещите са свързани последователно две по две.
Така си е нарисувано и на схемата. Веригата се затваря от единия край на бобината през една от двете свещи, по корпуса на двигателя и през другата свещ обратно в бобината. Това означава, че при лоши връзки ще се наруши работата не на един, а на два цилиндъра едновременно.
Може би е поредният пренебрегнат от мен проблем, заради който съм похабил не-малко литри бензин.
При вас има ли такива "разхлабени кабели"?
Направи ми впечатление, че връзката към свещите има луфт. Кабелите щракват върху свещта, но после като разклатя кабела нагоре-надолу се движи леко и хлабаво. Когато се вгледах под гумената изолация се вижда една метална тръбичка с две пружиниращи пъпки, чиято идея явно е била да се нахлузи на свещта и двете пъпки да опират за контакт. Отрязах 4 парчета от многожилен меден проводник и го намотах така, О---- че при слагането капачката да се затъкне плътно на свещта по продължение на проводника.
Не знам как ми е убягнало, но въпреки основното изучаване на DIS-а чак сега забелязах, че свещите са свързани последователно две по две.
Така си е нарисувано и на схемата. Веригата се затваря от единия край на бобината през една от двете свещи, по корпуса на двигателя и през другата свещ обратно в бобината. Това означава, че при лоши връзки ще се наруши работата не на един, а на два цилиндъра едновременно.
Може би е поредният пренебрегнат от мен проблем, заради който съм похабил не-малко литри бензин.
При вас има ли такива "разхлабени кабели"?