Страница 1 от 1

Ескорт 1,4 - проблем с бензиноватата помпа

Публикувано: 05 фев 2012, 15:56
от dido1403
Здравейте всички!!!
Отново проблем на стария Форд Ескорт 1,4i 1991 и този път спря да работи бензиновата помпа. До къто търсех предишния проблем - липсата на габарити свалях релетата за оглед от вътре и се оказа че доста от тях са със подути кондензатори които смених. Но след монтажа им се появи и проблема с бензиновата помпа - не се чува работата и при включване на контакт. Бушоните съм ги проверил всичките и са здрави, за по сигурно сложих и изправно бушонно табло, инерционния прекъсвач също е проверен и работи. А на конектора който е на резервоара под седалките имам напрежение само на един пин.
Вероятно има реле за горивната помпа но така и неможах да разбера кое е. В червената книга която се продава на българския пазар май са объркани релетата.
Та ако някой се е сблъсквал с тоя проблем или има описание на релетата при този модел - ще съм много благодарен да сподели опита си.
Забравих да спомена че колата има и газова уредба ако е от значение - има едно реле което е свързано с ключа газ/ бензин и кабели от моноинжекцията - то дали оказва влиание също
Благодаря предварително на отзовалите се :)

Re: Ескорт 1,4 - проблем с бензиноватата помпа

Публикувано: 05 фев 2012, 19:20
от HACKO
Първо провери дали има ток в ключа за превключване Газ/Бензин. Работи ли на Газ? На таблото има реле за бензиновата помпа, в момента не се сещам за цвета му, но е усилено (двата му крака са по-широки от нормалното) ориентирай се по това. Според мене си разкачил превключвателя Газ/Бензин.
Габаритите изчезват заради ключа, няма реле което да ги управлява, дискутирано е във форума (последно вчера).

Re: Ескорт 1,4 - проблем с бензиноватата помпа

Публикувано: 06 фев 2012, 08:41
от dido1403
Здравейте
Значи колата на газ си работи и ключа газ/бензин също работи но като обърна на бензин не се чува реле - незнам на бушонното табло ли трябва да е или това което е свързано с ключа газ бензин. На бушонното табло има едно черно усилено реле - може то да е, ще огледам и ключа как е вързан.
А да попитам на буксата която влиза в резервоара - на която има 4 кабела - захранване на помпата и датчик за гориво - на кой от тях трябва да имам напрежение.

Re: Ескорт 1,4 - проблем с бензиноватата помпа

Публикувано: 06 фев 2012, 11:16
от peigera
Двата по дебели са за помпата.Мери на тях.Но по добре извади буксата и свържи с кабелчета крушка от фар подай на контакт да видиш дали ще светне за кратко.Случва се ако мериш с уред да те заблуди.При слаба връзка било маса или плюс уреда отчита нормално напрежение тъй като на него не му е нужен ток .Докато крушката от фара няма да те заблуди тя тегли около 5 ампера и светне ли значи всички връзки са наред .По тънките са за нивомера.

Re: Ескорт 1,4 - проблем с бензиноватата помпа

Публикувано: 06 фев 2012, 12:59
от dido1403
аз мерих с пробна лампа - и напрежение дава на един от тънките калбели, вероятно е за датчика но пък ми направи впечатление че инерционния прекъсвач е свързан пак с такива тънки кабели. Той последователно ли е вързан на +са към резервоара по принцип. И още един въпрос - може ли релето което е свързано с ключа газ/бензин то да не включва помпата? Пишейки въпроса си мисля че тя помпата независимо от положението на ключа се включваше така че едва ли има връзка релето - но все пак да питам. Благодаря предварително за помощта!!!

Re: Ескорт 1,4 - проблем с бензиноватата помпа

Публикувано: 08 фев 2012, 16:49
от dido1403
Оправих проблема!
Оказа се че съм разменил реле 9 и 12 - след обстойно разглеждане на схемата видях че реле 9 е за помпата аз съм го сложил на 12 *00101*
Поне от ровене разгадах подробно ел инсталацията на форда.
Благодаря за помощта!!!

Re: Ескорт 1,4 - проблем с бензиноватата помпа

Публикувано: 08 фев 2012, 20:37
от HACKO
То е така, човек като си направи нещо сам, никой не може да му направи по-гадно.