Страница 1 от 1

Фокус пали трудно след продължително шофиране

Публикувано: 08 авг 2011, 18:28
от autobg
Привет банда,

Значи, тръгнах сутринта от точка А (София) към точка Б (Бургас) и спрях за малко на петолъчката, след неколкочасово шофиране.

Пих кафе, хапнах баница и пак в колата --- обаче не ще да запали пущината -- два пъти въртях, на третия път запали.

Забелязал съм, че при продължително шофиране просто не иска да пали --- хоп, запали, и веднага загасне. Пак врътвам и тогава пали. Като изстине, няма проблем.

Ще бъдя много благодарен, ако ме насочите евентуален проблем и обещавам да ви донеса мидички от морето.

Бъдете здрави и щастливи!

Поздрави

а

Re: Фокус пали трудно след продължително шофиране

Публикувано: 09 авг 2011, 10:08
от bmitev
Колега, да си сменял горивен филтър наскоро? Възможно е с тая нафта 17-то качество да се е напълнил с мизерия.

Re: Фокус пали трудно след продължително шофиране

Публикувано: 09 авг 2011, 10:54
от ЯЛТА
Направи и диагностика, съвсем спокойно може да има проблем в електронния педал на газта. Въртейки да запалиш ако не излиза никакъв пушек от ауспуха то няма и нафта значи, а ако излиза и цветът е важен пък.

Re: Фокус пали трудно след продължително шофиране

Публикувано: 09 авг 2011, 15:28
от Pyrhel
До колкото разбрах алтернаторът ти върти, но двигателя не пали? Ако е така изключваме алтернатор и хлабавите връзки, които се насират при загряване.
3-сензорният педал на газта няма общо с паленето на инжекциона. Компютърът управлява този процес. По-вероятно е да са ти тръгнали инжекторите. Трябва да се види налягането на контакт при загрят двигател.

Друга причина, която може да се бъзика е прегряването, въздух в охладителната система или нагоряли изолации към перката за радиатора. Малко вероятно! След движение и загряване отвори капака и виж дали е нормална работна температура на охладителната с-ма (НЕ ОТВАРЯЙ капачката на разширителния съд!!!!! Ще се залееш с врящ антифриз!!!). След движение перката работи ли?

Трети вариант - посрана гарнитура на главата. При каране и загрята охладителна течност, налягането в охладителната с-ма става по-високо от това в цилиндрите след като се изгази мотора. Също слабо вероятно.

Вслушай се в написаното от бмитев. Принципно това се проявява в студено време, но никога не е рано да се смени дизеловия горивен филтър с ХУБАВ!

Re: Фокус пали трудно след продължително шофиране

Публикувано: 09 авг 2011, 20:02
от autobg
Привет банда и благодаря за насоките.

значи:

Филтърът е сменен преди има-няма 3000 км с Моторкрафтски (бош), взех го от МП. Преди това беше с нЕква шитня Clean filter, но го смених като ми замина датчик на хол, така че това по-скоро отпада.

Педалът на газта също е сменяван, след като предния замина.

Грешки из компа няма, но все пак ще закача един логър да записва всички данни на връщане към Софето.

За прегряване --- стрелката никога не мърда от средата нагоре, а до колкото съм проверявал след шофиране нещата са си норално горещи :) Перката скоро не съм я чувал да работи, ама той двигателя си има 1000 защити от прегряване..., Въздух --- може и въздух да е :) макар че преди няколко месеца я обезвъздушавах при смяна на антифриза

В други форуми пишат за акумулатор и стартер ---- де да знам :) Може и инжекторите да са :)

Абе важното е да сме живи и здрави, другото ще го оправя.

Oще веднъж, благодарско за идеите, ако ви хрумне нещо друго, пишете смело -- бирата е от мен.

Re: Фокус пали трудно след продължително шофиране

Публикувано: 10 авг 2011, 14:41
от bmitev
Още нещо ми хрумва сега - може да е и горивната помпа. Като почнат да се изхабяват четките, понякога като я загасиш и четката застава в някакво междинно положение и после не ще да развърти. В по-напреднал стадий се налага да палиш с почукване по резервоара. Заслушай се следващия път като не иска да запали, дали жужи помпата. Слушай при задните колела около резервоара.