Страница 1 от 1

Масло от бобината?

Публикувано: 04 юни 2011, 12:08
от opex
1.6 16v е двигателя, на бобината номера е 928F-12029-CA, от много време все се омаслява около нея и около 4-те и болта, с които се закрепва към планката, мислех че по нея се стича нещо от двигателя, но забърсах всичко и пак се омаслява около главите на болтовете. Затова предполагам, че може да изтича масло от бобината. А и какво може има като страничен ефект от това, понеже сега си работи нормално. Никъде не намирам в нета инфо за това..

Също ако някой може да ми каже как да диагностицирам МАФ-а, може би какви съпротивления да измервам между A B C E изводите и как?

Re: Масло от бобината?

Публикувано: 04 юни 2011, 12:30
от HACKO
В бобината няма масло, свали я и виж откъде по двигателя тече и ти цапа бобината.

Re: Масло от бобината?

Публикувано: 04 юни 2011, 13:08
от opex
Мерси Наско ще го тормозя пак.

А може ли да ми каже някой за какво е VSS-сензора на скоростите? При някои модели взима сигнал за ABS в паралел с датчици при главините или подобно само че аз нямам ABS, също скоростомера си взима от там показания, но аз съм с жило. Компютъра ми го изкарва като грешка от време на време, кабелите са му здрави, а си нямам идея за какво е всъщност.

Re: Масло от бобината?

Публикувано: 04 юни 2011, 15:12
от HACKO
Дава данни на компютъра, за скоростта, за по-добро изчисляване на нужното гориво в зависимост от скоростта.

Re: Масло от бобината?

Публикувано: 05 юни 2011, 10:27
от tropper
И аз имам омасляване там. И то сериозно - всичко е в масло, вкл. и скоростната кутия, защото ми губи по около 2л от смяна до смяна... :(

В момента съм свалил бобината, планката на която се държи, тялото на термостата и не си личи откъде може да тече... Предполагам че е от гарнитурата на капака все пак. Зачистил съм с обезмаслител и когато сглобя и подкарам колата ще го наблюдавам къде първо ще омасли.

Re: Масло от бобината?

Публикувано: 05 юни 2011, 12:40
от deathstorm
Значи ги събрахме вече 3 такива мотора :P . При мен е такава картинката
Изображение
Да видим кой първи ще открие теча. Аз не мисля, че е от гарнитурата на капака защото тя цялята се вижда много добре и ако е от нея ще личи. Съмняваме CPS-а, който се вижда до стрелката на картинката. И аз съм свалял бубината, бърсах суках, но не можах да установя със сигурност от де иде теча.

П.С. Вече втори месец карам с откачен VSS (откачих го щото ми държеше оборотите на 2000 на празен ход) и не наблюдавам никва разлика в разхода. Според мене единствената му работа при наща електроника е да държи оборотите на празен ход по инерция на ~1100 и да осигурява по бавното им спадане в движение с цел по плавна смяна на предавките.

П.С.2 Ей ти една снимчица за МАФ-а. Дадени са пиновете откъмкомпа ма ти ши са опрайш, като знаеш че на МАФ-а единия пин е +12в на контакт, другия е маса, а другите два са 9 и 50 от картинката. 40 пин е маса.
Изображение

Re: Масло от бобината?

Публикувано: 05 юни 2011, 12:54
от GeMGeorgiev
Омасляването идва от датчика на главата, който се намира точно над бубината към челното стъкло. Уплътнението е много калпаво и след време започва да изпуска. Проблема при мен е, че не мога да развия датчика пправи около 1 оборот и заяжда, а и мястото е толкова тясно, че направо е мъка за работа. Забравих да спомена, че трябва еврейска звезда за гадния датчик.

Re: Масло от бобината?

Публикувано: 05 юни 2011, 20:11
от tropper
И аз си помислих че може да е от датчика на разпр. вал... ама той все пак е другата страна - откъм стъклото... Ще почистя там и ще го наблюдавам. Ама за резултати мога да ви кажа чак след седмица сигурно, че съм в много разглобено състояние :D:

Re: Масло от бобината?

Публикувано: 25 юни 2011, 23:13
от deathstorm
Да вдигнем малко темата. Днеска го свалих животното:

Изображение
Изображение

За мое голямо учудване нямаше никакво оплътнение, гарнитура или каквото и да е за да спре маслото. Незнам имало ли е, трябва ли да има? Сложих му една маслоустойчива гумичка по ръба с неговия размер, зачистих добре около него, стегнах болта и ще видим дали се е оправило. Направих едно пътуване 30 км като я натисках доста, но като се прибрах беше вече тъмно и неможах да видя за теч. Утре сутринта ще погледна. Та да попитам някой ако го е свалял/слагал/разглобявал тва нещо има ли оплътнение и ако има какво представлява и къде стои?
П.С. А и разбулих мита, че без него двигателя не палел/прекъсвал. Пали си като пушка! Не съм я карал без него, но съм сигурен, че ще въврви. Най-много да е с фиксирано запалване без него, но ще върви. Това е засега.
П.С.2 към колегата GeMGeorgiev. Нямах никакъв проблем с изкарването, супер лесно излиза без грам усилие като дъпраш към колектора.

Re: Масло от бобината?

Публикувано: 26 юни 2011, 01:09
от S_C
VSS дава данни към доста места,заради което е важно да е изправен.
За маслото...вече сте го изяснили-в тази бобина масло няма,търсете от къде е.

Re: Масло от бобината?

Публикувано: 26 юни 2011, 08:11
от HACKO
Уплътнението ти си е на мястото, просто се е изпекло и го мислиш за парче пластмаса. Пръстена на широката част на тялото, някога е бил О-пръстен.

Re: Масло от бобината?

Публикувано: 27 юни 2011, 20:01
от deathstorm
Верно толова се е спекло, че ми заприлича на част от пластмасата. Днес пак го свялях, че гумичката дето сложих беше масло, но не и топло устойчива. Направо се разтопи. Сега сложих от червения силикон за гарнитури. Пише че е до 300 градуса. Дано се приключи с тоя въпрос. Ето снимчици:

Изображение

Изображение

Uploaded with ImageShack.us

Re: Масло от бобината?

Публикувано: 29 юни 2011, 12:45
от cossy
Maсова болест ще се окаже това омасляване на Зетеците... В крайна сметка, омаслява ли още? :roll:

Re: Масло от бобината?

Публикувано: 30 юни 2011, 14:24
от opex
хмм, 4-тия пост -> http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 9&p=287466" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Масло от бобината?

Публикувано: 30 юни 2011, 15:25
от deathstorm
Ммда и аз направих връзката с дооста голямо закъснение. Явно от прекомерно омасляване се е губел сигнала от тоя датчик и се е записвал като грешка. Но много трудно може да се усети промяна в работата на двигателя. Предополагам този датчик е нещо като потвърждаващ, а основния е този на коляновия вал. Все пак двата вала се движат в заключен синхрнон, ако всичко е наред де. Току що направих едно пътуване Хасково - София и мога да кажа, че теч няма. Утре като се прибера ще я оставя вечерта и на сутринта ще погледна маслото да видим за тия 500км дали ще има някви загуби. По принцип с това каране 120-130 2-3 мм падаше нивото, сега очаквам да няма промяна.