Страница 1 от 1
спидометър
Публикувано: 28 май 2006, 17:45
от MegatroniC
спидометъра спря да отчита скоростта, до вчера си работеше, снощи единствено извадих оригиналния касетофон, и с баща ми пръснахме със спрей за защита от ръжда перните носачи и около тях. Та се сещам два варианта, единия е да съм дръпнал някой кабел като вадих касетофона (не съм го вадил хамалски, огледах и кабелите които се виждат там, всичко иглежда наред), другия е да сме напръскали със спрея нещо което не трябва, някой датчик (незнам как се отчита скоростта). Каде може да е причината ?
edit:
Прочетох темата за повредения километраж, и искам само да поясня че отчитането на изминатите километри работи
Публикувано: 01 юни 2006, 22:41
от MegatroniC
Публикувано: 02 юни 2006, 09:06
от nikolovvd
Проследи жилото. Там където свършва (към скоростната кутия) е датчика, т.е. между жилото и скоростната кутия, но немисля че този датчик дава инфо за спидаметъра. По-скоро инфото се ползва от бордкомпютъра при моноинжекцията. От там вземам сигнал да го вкарам в таксиметровия апарат, когато монтирам такъв.
Мисля, че трябва да разглобиш таблото и да прегледаш спидаметъра. От жилото информацията постъпва на километража посредством зъбни колела, а спидомера внема оборотите посредством магнитна индукция. Като го разглобиш ще разбереш, за какво става реч.
Публикувано: 02 юни 2006, 10:21
от petkoff_pl
За този датчик : Това по долу е цитат от
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... c&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
" Възможно да се е развалил датчика VSS - Vehicle Speed Sensor дачтика служи на ECU-то за да определи кога да прилага стратегия на принудителен празен ход ( въпросният датчик отговаря за това, да изпраща сигнал до компютъра дали колата е в движение или седи на едно място. Обикновено, когато колата е в движение, компа поддържа по-високи обороти на празен ход). Пробата дали дава показание става като засилиш, виждаш че ти отчита спидометъра, изключваш от скорост и караш по инерция. Оборотите на празен ход трябва да са 1200-1500. Натискаш спирачката и като спреш окончателнор оборотите трябва да паднат на 800. Простичко е! "
Погледни и тази тема
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
Понеже два такива датчика ми се счупиха реших да разрежа един счупен
Публикувано: 02 юни 2006, 10:35
от MegatroniC
да но на теб не ти е отчитал и километража не само спидометъра, а при мен си врътка колко съм изминал, та май ще се наложи да отварям таблото, ама като не съм правил подобно нещо до сега

Публикувано: 02 юни 2006, 12:45
от MegatroniC
Според Microcad, това е частта а според мотопфое :
направо се отчаях, не съм минал и 300км от как взех колата а вече съм влязъл в борчове за 500-600 лева
сега и това, м@мка му какви са тия цени

ще му се невиди и колите, като ще я продам и туй ще му е

Публикувано: 02 юни 2006, 13:38
от petkoff_pl
Спокойно цените на Мотопфое са да ти се изправят косите и от там на сетне на каквато и цена да намериш часта ще си доволен че си я купил на далавера

Публикувано: 02 юни 2006, 14:21
от chery
споко колега аз купавах за мони такова нещо от една морга в Пловдив за 10 лв .

на дора цена сам я взел май .Обаче пак се скаса като дигна скороста на д 140 и се къса

сега ще взимам пак ама тоя пат за ескорт щото не са пластмасови а метални.И ако пак се скъса не знам вече ще се кара само на оборотомер и тва е лошото е че гасне колата поякога без тоя датчик ама толкова пари за нов не давам никога

Публикувано: 02 юни 2006, 14:40
от MegatroniC
хмм като вдигнеш 140 и ти се къса, значи при мен да се е скъсал докато вадих предните гуми ?!? Понеже използвах малко чук и лост за тая цел че беше залепнала от ражда джантата, та от вибрациите да се е скъсал тоя сензор
Добре де аз едно не разбрах, когат е повреден тоя сензор и скоростомера и километража ли не работят ?
Ако е повреден наистина, давайте идеи от каде да намеря таквоз чудо тука в Бургас няма много морги а тези които има са празни като сдудентски хладилник. И би ли бил савместим с сензор от друг модел на Форд ?
Публикувано: 02 юни 2006, 15:16
от nikolovvd
Момчета сензора се прави.
Публикувано: 02 юни 2006, 15:27
от MegatroniC

давай инфо тогава, че много съм я окъсал с парите
Публикувано: 02 юни 2006, 15:38
от Любо
Взаимозаменяемост на тези номера които MegatroniC е дал:
1659462 - Escort/Orion 86 и Sierra 87 (интересното е че не ми избиза за фиеста)
3702615 - Fiesta 96; Cougar; Escort 95 и Puma 97
Според тези данни, които са според Микрокат ако си намериш от Ескорт не би трябвало да имаш проблеми.
Успех.
Публикувано: 02 юни 2006, 17:39
от chery
как се прави несхто не ми е мн яасно ама щом казвасш да го заляпя освен ама колко схте изкара не е яасно се пак не ми се лежи под колата не сам я взел тая цел.
по другия въпрос като се скъса ни спрелка ни дявол аз от година сам се на 200000 км , а смених второ масло и тр сам на 220000 ама кво да правиш , моя проблем ми се струва че ж скоростната кутия

Публикувано: 02 юни 2006, 18:50
от nikolovvd
MegatroniC пратил съм ти ЛС.
Публикувано: 03 юни 2006, 01:33
от IVAN_SA
Да ви кажа аз как си реших пробема със скоростомера.Значи и на мен ми работеше само километража, а нямах постоянно отчитане на скоростта.Стрелката си правеше каквото си иска-като е в движение колата си показва или нула или нещо си,като е спряла колата пак се случваше да показва нещо си(примерно 40,50 км/ч).Разглобих таблото и първият път само почистих червяка и червячното колело от гадна черна грес,която бая беше омазала положението наоколо.Забелязах,че има значително износване на една ламаринена подложка,фиксираща самата ос с червяка към корпуса,но не и отдадох голямо значение- само я изкривих малко ,че хлопаше в гнездото си(грешка).В резултат скоростомера тръгна за 2-3 дена и толкова!При втората поправка запоих месингова шайба с дебелина 1.2 мм към износената част на ламаринената подложка и с внимателно изпиляване намалих луфта на червяка и подложката до минимум (0.2-0.3мм на око

).Ами те това е! Сега всичко си бачка нормално(не е тествано съответствие на скоростта с радар,дано да е 1/1

)
Публикувано: 03 юни 2006, 16:38
от MegatroniC
Тъй днес, се хванах и разглобих таблото, и нищо не направих
стигнах до панела с уредит, развинтих болчетата, почнах да го вадя, стигна до някаде и повече немискаше да излиза, явно е хваната някаде отзад от кадето незнам как да го разкача или се държи на една тръбичка, така и не разбрах. Бръкнах зад него и напипах въпросната тръбичка, с диаметър около 3-4 см, явно вътре влиза жилото. Явно сам няма да мога оттам да вия какво е положението. Утре смятам да намеря каде влиза това жило, да го извадя (пак ако мога) и да го завъртя да видя дали ще се завърти и стрелката.
Публикувано: 03 юни 2006, 16:44
от nikolovvd
Отвий жилото от скоростната кутия. Така ще можеш да го изтеглиш таблото и да откачиш жилато от километража, за да можеш да го сложиш на масата и да работиш спокойно. Работата е малко часовникарска и изисква повече нерви и спокойствие.
Публикувано: 06 юни 2006, 09:57
от petkoff_pl
nikolovvd написа:Момчета сензора се прави.
За този датчик дето съм го разглобил ли казваш че се прави ако може да какжеш как може и на ЛС
Публикувано: 27 сеп 2006, 09:54
от MegatroniC
Публикувано: 27 сеп 2006, 10:04
от nikolovvd
Много е вероятно да е точно така.