Страница 1 от 1

Неработещ показател на горивото на Ford Escort

Публикувано: 23 мар 2006, 22:51
от Drake
Здравейте!

От няколко дни съм собственик на Ford Escort Ghia 1993 1.8 дизел - първата ми кола. Не е лоша, но има един не много сериозен, но все пак проблем - уреда за измерване на нивото на горивото не работи. Стрелката стои малко над чертичката за пълен резервоар (т.е. все едно резервоарът е пълен на 110%), независимо дали съм включил на контакт или не.
Във връзка с това имам няколко въпроса:
1. Можете ли да ми дадете насоки къде да потърся информация за устройството на уреда, как функционира и т.н? Търсенето ми с Google не се увенча с успех може би защото нямам представа какви критерии задам.
2. Бих искал да знам какви са вариантите за повреда, как се отстраняват и евентуално къде може да стане това.
3. На таблото имам една лампичка, която според книжката, която идва с колата, трябва да светне, когато горивото достигне 8 литра (не съм стигал до подобна ситуация все още :) ). Резервоарът побира 55 литра по спецификация. При подаване на контакт тя светва за няколко секунди и след това угасва. Такова е поведението на лампата, отчитаща количеството вода в резервоарчето на чистачките.
Ако предположим, че има проблем със самия датчик на гориво вътре в резервоара, има ли шанс лампата да светне при достигане на 8 литра?

Чух някакви слухове, че уреда за гориво на фордовете не зависят от контакта, т.е. винаги би трябвало да показват количеството гориво. Ако това е вярно и проблемът е в датчика в резервоара, то ако откача акумулатора стрелката трябва да падне до 0 (или поне да мръдне лекичко). Ако не мръдне хич според мен това е признак за някакъв механичен проблем - заседнала стрелка или нещо от този сорт. Прав ли съм?

Re: Неработещ показател на горивото на Ford Escort

Публикувано: 24 мар 2006, 04:48
от Луки
Drake написа:Здравейте!

От няколко дни съм собственик на Ford Escort Ghia 1993 1.8 дизел - първата ми кола. Не е лоша, но има един не много сериозен, но все пак проблем - уреда за измерване на нивото на горивото не работи. Стрелката стои малко над чертичката за пълен резервоар (т.е. все едно резервоарът е пълен на 110%), независимо дали съм включил на контакт или не.
Във връзка с това имам няколко въпроса:
1. Можете ли да ми дадете насоки къде да потърся информация за устройството на уреда, как функционира и т.н? Търсенето ми с Google не се увенча с успех може би защото нямам представа какви критерии задам.
2. Бих искал да знам какви са вариантите за повреда, как се отстраняват и евентуално къде може да стане това.
3. На таблото имам една лампичка, която според книжката, която идва с колата, трябва да светне, когато горивото достигне 8 литра (не съм стигал до подобна ситуация все още :) ). Резервоарът побира 55 литра по спецификация. При подаване на контакт тя светва за няколко секунди и след това угасва. Такова е поведението на лампата, отчитаща количеството вода в резервоарчето на чистачките.
Ако предположим, че има проблем със самия датчик на гориво вътре в резервоара, има ли шанс лампата да светне при достигане на 8 литра?

Чух някакви слухове, че уреда за гориво на фордовете не зависят от контакта, т.е. винаги би трябвало да показват количеството гориво. Ако това е вярно и проблемът е в датчика в резервоара, то ако откача акумулатора стрелката трябва да падне до 0 (или поне да мръдне лекичко). Ако не мръдне хич според мен това е признак за някакъв механичен проблем - заседнала стрелка или нещо от този сорт. Прав ли съм?
точно така

Публикувано: 24 мар 2006, 11:17
от Brock
Ако откачиш акумулатора, стрелката няма да мръдне въобще - така трябва да е.
Възможно и най-вероятно, според мене е да ти е блокирал датчика в резервоара на "пълен" и да не отчита - това обикновено е поплавък. За да видиш ще се наложи да извадиш датчика от резервоара.

:twisted:

Публикувано: 24 мар 2006, 21:49
от Луки
може и с откачване на кабела от датчика на резервоара и после замасяваш наблюдаваш стрелката дали се двежи ако се движи като последователно я замасяваш и махаш то проблема е в датчика на резервоара ако ли не то проблема е кабела почти невъзможно е да е в датчика на таблото ако не е имало физическо усилие(намеса на човешка ръка )

Публикувано: 25 мар 2006, 01:19
от demiro
Добре дошъл колега!
Датчика е заседнал 90%. Вдигаш задната седалка,вадиш чистиш пътеката и си решаваш проблема.
Успех!

Публикувано: 29 мар 2006, 21:03
от Drake
Колеги,

благодарско за мненията и съветите. Покрай великден ще ми остане малко свободно време да се позанимая. Ще пиша като имам някакъв резултат.

Публикувано: 24 апр 2006, 18:44
от Drake
Днес имах малко време та реших да се заигртая с датчика...
Вдигнах задната седалка и действително имаше едно гумено уплътнение което свалих. Отдолу се оказа, че има нещо като капачка (метална), от която излизат въпросния датчик и още 2 тръбички (бяла и червена). Предполагам през едната минава горивото към двигателя а другата подозирам пуска въздух в резервоара да не става вакуум :D
Самото сваляне на капачката ми се струва доста сложна процедура, тъй като мястото е доста неудобно, а и тръбичките са твърди. Тъй като никога не съм се занимавал с коли малко ме е шубе да ръчкам без да знам какво правя.
Откачих куплунга на датчика (който е с 3 извода - стандартното за потенциометър) но от това нямаше никакъв ефект върху стрелката. Започнах да окъсявам по двойки изводите на куплунга с парче жица, ама пак без промяна. Когато включих контакт забелязах, че лампата за гориво на таблото свети и при окъсяване гасне, но стрелката не помръдва.
Измерих и съпротивлението между изводите на датчика - в порядъка на 200-300 ома, т.е. почти късо. Може би това е нормално, имайки предвид, че точно бяхзаредил догоре...

Пропуснах да спомена, че от време на време уреда явно се осъзнава класово, та показва някакви достоверни данни за определено време. Ама тъй като не мога да го зяпам непрекъснато докато карам, не мога да кажа при какви точно обстоятелства се случва това.

Та това е до този момент. Така като гледам засега ще продължавам да си карам "на сляпо"... :roll:

Публикувано: 03 май 2006, 22:21
от zzari
Колега,вади сондата,почиствай и си готов!Това върших преди 2 дена!При мен се наложи да поразширя малко дупката защтото сондата не излизаше и след това си изрязях една планка,направих нова дупса с зегето и я завих с самонарязващи винтчета,като я оплатних със силикон!Нека сега да спре,веднага я вадя !

Публикувано: 10 яну 2008, 09:41
от malandro
прощавайте, че подновявам много стара тема...
аа, да се представя: от скоро чета форумчето, скоро ще ставам собственик на фордче /ескорт 91/ и следователно ще трябва и да го ремонтирам...

и аз имам същия проблем с нивомера на ескорта/абсолютно, само дето е бензин/. въпросът ме е как да откача щуцерите от металните тръбички???некаква тънкост? че нещо не става от към купето, а да се опитвам да свалям резервоар пак...по-добре не,че последния път наводних гаража с бензин и едва не се запалих /бащата твърдеше ,че е празен!!?!! :evil: /