Страница 1 от 1

Помощ не пали

Публикувано: 21 дек 2009, 10:07
от 14Puma
Здравейте Колеги

Сутринта се опитах да запаля колата Форд Пума но се чуваше само
щракане и лампите на таблото мигат и нищо друго, никакво завъртане.
Възможно ли е да е от студа или скоро сложих Ксенон(възможно ли е той да прави някакъв проблем)?
Към какъв майстор да се обърна.
Много го закъсах че съм до късно на работа а сервизите не работят.

Дайте някакъв съвет какво може да е?

Благодаря предварително

Re: Помощ не пали

Публикувано: 21 дек 2009, 10:08
от paci
Акумулатора ти е паднал или са му хлабави клемите.

Re: Помощ не пали

Публикувано: 21 дек 2009, 10:26
от 14Puma
Като светнаха лампите на таблото въобще не се сетих да погледна акумулатора :oops:
А възможно ли е Ксенона да е допринесъл за това, че го имам от няколко дена (от китайските)?

Re: Помощ не пали

Публикувано: 21 дек 2009, 10:32
от paci
Не мисля, но не съм и убеден.
Знам, че искат голям ток за да стартират и от там нататък са икономични.
Освен да си си играл на изгасен двигател и + това акумулатора ти да си е бил пътник.

Re: Помощ не пали

Публикувано: 21 дек 2009, 10:38
от 14Puma
Благодаря ти много Колега и за бързия отговор също
Страшно много се надявам да е това, че тук разни приятели ме плашат за алтернатора.

Сега съм на тръни нямам търпение да се прибера да проверя, че сега по тези празници ако остана без кола... Ужас

Мерси отново

Re: Помощ не пали

Публикувано: 21 дек 2009, 10:40
от paci
14Puma написа:Страшно много се надявам да е това, че тук разни приятели ме плашат за алтернатора.
Сваляш акумулатора, ако е обслужваем му доливаш ако е нужно, слагаш го на заряд, качваш го обратно на колата и мериш зарядния ток, защото вярно може и алтернатора да е виновен.

Re: Помощ не пали

Публикувано: 21 дек 2009, 11:03
от 14Puma
Накарах гаджето да го провери и акумулатара свети зелено, значи че си е зареден

А ако е алтернатора, той лесно ли се сменя, скъп ли е?
Възможно ли е да е нещо друго. Чува се само щракане като от искри и лампите на таблото са като в дискотека
дори копчетата за ел. стъклата мигат.

Re: Помощ не пали

Публикувано: 21 дек 2009, 11:13
от samsung_bg
14Puma написа:... и акумулатара свети зелено, значи че си е зареден
...
Щом акумулатора е зареден не търси проблем в алтернатора... по-скоро има проблем със стартера.

Re: Помощ не пали

Публикувано: 21 дек 2009, 12:16
от tropper
Какво значи зареден? Зеленото топче не е гаранция.
Мерете го с мултицет.
Трябва без никаква консумация да е над 12,8V и с включени къси да не пада под 12,0V

Подкрепям идеята за слаб акумулатор или лоши връзки при клемите. Ако акумулатора дава нормални напрежения, свалете клемите, почистете ги с шкурка по повърхността отвътре, както и контактите на самия акумулатор. Ако не могат да се притегнат добре, уплътнете с медна пластина или по-добре с влакна от многожилен меден проводник. Често върши работа за притягане и самонарезно винтче за дърво (видия) между клемата и извода на акумултора.

Дори и да е алтернатора, първият проблем е паднал акумулатор. Ако е от алтернатора просто ще го направи пак. След като успеете да запалите, измерете с мултицет напрежението върху акумулатора. При обороти над 2000-2500 трябва да държи 14,3-14,5V. Това ще значи, че зарежда нормално и алтернатора и реле-регулатора са наред.

Re: Помощ не пали

Публикувано: 21 дек 2009, 13:04
от 14Puma
Благодаря ви колеги за отговорите
Довечера ще я закарам да ми проверят акумулатора ако зпали с бутане, че като гледам цените за стартери и алтернатори свят ми се завива

По принцип акумулатора ми се окислява от време на време около клемите, но понеже ми е падал друг път и съм чувал завъртане едвам едвам
и тогава угасва тока например го бях отхвърлил като причина акумулатора. Този диско ефект е новост за мен. Но сега първо ще го изключа на 100% като възможност.

Мерси пак

Re: Помощ не пали

Публикувано: 21 дек 2009, 17:38
от 14Puma
Колеги наистина се оказа акумулатора
Казаха ми че бил заминъл напълно

Мерси Много >:D<: