Страница 1 от 1
Въпрос с повишена трудност за ламда сонда
Публикувано: 04 юли 2009, 15:59
от terminatoro
Здравейте колеги,
От доста време колата сутрин не работи добре-дави се и така докато не позагрее поне малко.Смених всички датчици и остана само лапда сондата, но добре че не купих нова.

Значи моята е с 4 кабела-2 за сигнала към cpu-то и два за захранване(захранва се с напрежение защото работи и дава верни показания само когато е загрята на около 300 градуса)
Та--> нямам напрежение към нея- Въпросът ми е:
може ли да се оправи и знае ли някой от къде идва този проблем, другият вариант е да се побългари с някакво реле и така да роботи
Много ще се радвам ако има някой колега, който може да ми даде информация как да го оправя/преправя.
Re: Въпрос с повишена трудност за ламда сонда
Публикувано: 13 юли 2009, 13:14
от eliceco
Провери си предпазителят на ел. таблото на колата. Там е написан като катализатор(кат.).
Re: Въпрос с повишена трудност за ламда сонда
Публикувано: 14 юли 2009, 09:39
от terminatoro
eliceco написа:Провери си предпазителят на ел. таблото на колата. Там е написан като катализатор(кат.).
Мерси колега, ще го погледна но мисля че всички предпазотели са ми здрави. Ще се радвам ако можеш да ми дадеш малко инфо ако не е препазителя, как да пусна напрежение на сондата(схемичка или малк опо подобна информация) разбира се ако имаш

Re: Въпрос с повишена трудност за ламда сонда
Публикувано: 14 юли 2009, 11:59
от eliceco
виж лс
Re: Въпрос с повишена трудност за ламда сонда
Публикувано: 14 юли 2009, 22:29
от eliceco
провери си пощата .номерата на предпазителите може да не отговариат.но според мен 90% е таблото (спойки)
Re: Въпрос с повишена трудност за ламда сонда
Публикувано: 15 юли 2009, 09:48
от terminatoro
eliceco написа:провери си пощата .номерата на предпазителите може да не отговариат.но според мен 90% е таблото (спойки)
Супер си колега, мерси много! Ще го проверя днес и дано да е това!
Надявам се да не е нахално ,но може ли да ми пратиш цялата документация, от която са тези извадки, защото ми хареса много как е подредена информацията

А с англииския проблеми нямам -всеки ден работя само с чужденци

Re: Въпрос с повишена трудност за ламда сонда
Публикувано: 15 юли 2009, 10:34
от eliceco
за да си сигурен че проблема не е в проводниците провери дали имаш ( +) на предп. при подаден контакт от ключа.извинявай за съвета

Re: Въпрос с повишена трудност за ламда сонда
Публикувано: 15 юли 2009, 17:51
от terminatoro
eliceco написа:за да си сигурен че проблема не е в проводниците провери дали имаш ( +) на предп. при подаден контакт от ключа.извинявай за съвета

това и аз съм си го сложил като първа задача

Ще пиша веднага щом проверя всичко и евентулано ако оправя колата.

мерси за помоща!!!!
Re: Въпрос с повишена трудност за ламда сонда
Публикувано: 16 юли 2009, 21:07
от eliceco
колега,в ръководството на български дават бушона с №14 на 10 А на стр 242. На капачето на таблото дали няма означения за бушоните

Re: Въпрос с повишена трудност за ламда сонда
Публикувано: 16 юли 2009, 21:20
от eliceco
станала е грешка пращам ти ръководството

Re: Въпрос с повишена трудност за ламда сонда
Публикувано: 08 авг 2009, 16:59
от terminatoro
Вече се убедих поне че е лапда сондата. Току що си поиграх по обстойно и какво открих:
1. има напрежение до самата сонда
2. когато колата поработи малко сондата почва да отчита
3. проблема е от нагреавателния елемент в самата сонда- доколкото знам това е някакъв резистор, който изглежда е изгорял. Проверих дали има някаква съпротивление на двете крачета и се оказа че няма нищо
Яд ме е че самата сонда си работи и ще трябва да купувам нова

само заради единия нагревател
Re: Въпрос с повишена трудност за ламда сонда
Публикувано: 08 авг 2009, 22:34
от eliceco
ок колега пиши за какви пари се намира сондата