Страница 1 от 1

Какъв може да бъде....

Публикувано: 12 фев 2006, 17:54
от stefan_67
какъв може да бъде проблема при запален двигател и включване на светлините двигателя да гасне?и неточно отчитане на уреда за температура,невключване на вентилатора при сменени датчици за температура(колата ми е Ford Fiesta 1.1 C 89).
необходима ми е схема на ел. инсталация

Публикувано: 12 фев 2006, 19:27
от disc

Публикувано: 13 фев 2006, 09:46
от carrot
1. алтернатор/ремък на алтернатора?
2. информацията за температурата се взима от датчик разположен в предната долна част на термостата ->развиване/проверка на контакта между датчика и клемата, евентуално смяна
3. датчика за вентилатора се намира отгоре на термостата , проверката на вентилатора се прави като се окъсят контактите на датчика и се даде на контакт - ако развърти вента е ок и проблема е или в датчика или...просто не загрява колата. При мен също не включва вентилатора...при сменен термостат.

Публикувано: 13 фев 2006, 18:54
от stefan_67
благодаря много!всичко това съм го направил,но винтилатора не тръгва :( под предпазителя на ветилатора има реле,което най-вероятно включва вентилатора.имам съмнение ,че там е проблема
тъй като кабелите влизащи в релето са нагорели и релето не може да се извади.
какво е алтернатор и къде се намира

Публикувано: 13 фев 2006, 19:34
от paci
stefan_67 написа:какво е алтернатор и къде се намира
Учените така наричат генератора на автомобила защото имал грец в него си и изкарвал прав ток.
Така много се чудих и аз преди май повече от 7 години когато дядо ми ми се обади от село, че му трябвали четки за алтернатора (ходил на майстори). Мислих си, че знам всяка джаджа по жигулата как се казва но уви не. Налучках просто и взех четки за генератора и се оказа, че съм уцелил.

Публикувано: 13 фев 2006, 19:58
от stefan_67
благодаря!тъй като ставаше дума за опънат ремък(а той е един в целия автомобил) и е обтегнат между шайбите на генератора,водната помпа и коляновия вал бях много озадачен от този термин
досетих,че става дума за генератор,но не бях сигурен :D

Публикувано: 13 фев 2006, 22:17
от stangen
При мен (същата фиеста) проблема с неработещата перка се оказа кофти контакт на датчика на перката , дай на късо и ако се завърти работата е ясна

Публикувано: 14 фев 2006, 18:29
от stefan_67
направих го,но резултат няма :(

Публикувано: 15 фев 2006, 09:16
от carrot
stefan_67 написа:направих го,но резултат няма :(
т.е. дал си накъсо датчика на перката? пробвай да подадеш ток директно на перката и ако пак не завърти... :((: .... cash...cash... и *00143*

Относно гасненето - провери какво ти е напрежението на клемите на акумулатора при
1. неработещ двигател
2. при работещ
3. при запалени светлини (и работещ двг, ако успееш де - може да се опиташ при вкл на фаровете да подаваш повечко газ)
най вероятно имаш голям пад на напрежение като запалиш фаровете (или друг ГОЛЯМ консуматор) => проблем с алтернатора или регулатор на напрежение (то и той е там)

Re: Какъв може да бъде....

Публикувано: 15 фев 2006, 09:38
от disc
stefan_67 написа:какъв може да бъде проблема при запален двигател и включване на светлините двигателя да гасне?и неточно отчитане на уреда за температура,невключване на вентилатора при сменени датчици за температура(колата ми е Ford Fiesta 1.1 C 89).
необходима ми е схема на ел. инсталация
Свали си файла, който посочих по-горе. На страница 23, долу в ляво - позиция 14. Това е бобината - при теб трябва да се намира зад двигателя. Намери някой да ти помага и при запален двигател с мултицета мери 12V на средният кабел (черен). После при пускане на светлините виж колко пада напрежението. Това ти е по-същественият проблем. Другото в последствие!

Публикувано: 15 фев 2006, 20:03
от stefan_67
благодаря за съвета!утре ще поработя по въпросите сериозно
disс не мога да отворя файла :(

Публикувано: 15 фев 2006, 21:19
от paci
stefan_67 написа: не мога да отворя файла :(
клик>>Adobe Reader<<клик

Публикувано: 15 фев 2006, 22:14
от stefan_67
тази програма я имах но си мислех че няма да ми трябва и я деинсталирах...а сега виждам че ми разреши някои проблеми :D:

Публикувано: 18 фев 2006, 18:45
от stefan_67
проблема се реши по следния начин:по отношение на гасненето на двигателя при включване на светлините и неточно отчитане на уреда за температурата се оказа липсваща маса. по плюсовите и минусовите проводници,които са увити с изолационна лента има предпазители и най-вероятно на отрицателния проводник предпазителя е изгорял, така че пуснахме допълнителна маса и я включих в таблото с предпазителите.проблема се реши!
по отношение на невключване на вентилатора се оказа реле,което се включва вентилатора.релето струваше 10лв. а за работата-15лв.,но човека си разбира от работата