Страница 1 от 1
Нещо странно с перката на радиатора
Публикувано: 08 апр 2009, 09:19
от urgan
Вчера слизам от колата докато работи да видя нещо чувам и че перката работи. Викам си а защо работи след като на таблото ми показва температура малко по малко от средата на скалата. Тъкмо да отворя капака и тя спря. По късно пак така покарах малко слязох да видя пак работи но момента в който спра и тя спира. Стрелката не мърда седи си в едно и също положение на нормално загрят двигател (малко по-вляво от средата) предполагам. През зимата май не съм я чувал така. Според вас има ли проблем и някой датчик нещо ме мотае или така трябва да е. Мога ли да пробвам датчика за темп. на таблото дали работи изцяло смисъл да не ми показва по малка температура от колкото е в момента или няма такъв вариант да показва по малко. Но много странно ми стана аз спра и перката спре после тръгнах пак покарах я 500м и не се беше пуснала.
Re: Нещо странно с перката на радиатора
Публикувано: 08 апр 2009, 12:22
от dimotaxi
Мен ме съмнява дали ти показва реално стрелката на таблото?Първо виж някъде по двигателя или около термостата датчика за стрелката трябва да е с едно кабелче,извади го и напръскай с ВД40 ,при мен имаше ефект. >:D<:
Re: Нещо странно с перката на радиатора
Публикувано: 08 апр 2009, 12:32
от urgan
Чета масово при мондео така неминава средата на скалата. Ама вчера си играхме на криеница с перката а да отворя капака а да сляза и тя спира. Някой с мондео да сподели как е. А колко всъщност е това на средата като градуси никой и никъде неможа да каже.
Re: Нещо странно с перката на радиатора
Публикувано: 08 апр 2009, 21:01
от gorskiq
След като смених термостата стрелката на температурата стои точно по средата между R и M, а перката се включва в на края на М и се връща до средата отново.
Re: Нещо странно с перката на радиатора
Публикувано: 12 апр 2009, 13:09
от urgan
Вчера ходих в един сервиз в дружда на бош за нещо и го питах за тоя датчик дето показва темп на таблото и човека ми каза че е нормално това положение на стрелката на таблото. Замери температурата със сонда и измери температура от 80 градуса а когато я форсирахме малко се била качила до 85. Само че според мен неможе перката да се пуска и да не се вижда промяна в показанията на стрелката. Питах и този датчик колко струва, и какво струва скромните 42 лв. Ако може да се измери или нещо друго да се направи за да е сигурно че е от него, че не ми се дават 42 лв за датчик и после да си го държа на витрината, ще е добре. Термостата работи.
Някой с някакви идеи
Re: Нещо странно с перката на радиатора
Публикувано: 12 апр 2009, 13:54
от HACKO
urgan написа:Вчера ходих в един сервиз в дружда на бош за нещо и го питах за тоя датчик дето показва темп на таблото и човека ми каза че е нормално това положение на стрелката на таблото. Замери температурата със сонда и измери температура от 80 градуса а когато я форсирахме малко се била качила до 85. ...........
Термостата работи.
Някой с някакви идеи
Тоя мотор умира от студ, нормална температура на ДВГ е 90-100г., термостата започва да отваря на 88г и е напълно отворен при 92. Как проверихте термостата?
При Мондео вентилатора се включва при откачане на буксата, провери за лош контакт или прекъсната жица. Датчика за уреда на таблото и за включване на вентилатора са различни.
П.П.Перката представлява пластмасов или метален диск със лопатки, сама по себе си не върши никаква работа. Върши работа, когато е комплектована със някакъв двигател и тогава агрегата се нарича вентилатор.
Re: Нещо странно с перката на радиатора
Публикувано: 13 апр 2009, 11:25
от urgan
Проблема не бих казал че е в термостата, а по скоро в показанията на таблото. Знам че датчиците са два. Щом вентилатора се включва значи температурата се е качила, но на таблото не виждам промяната в температурата. Сега незнам доколко това мерене е вярно смисъл той не я топна във водата ами някъде отзаде на блока и опря сондата на блока та така я измери. Мисълта ми е такава че ако има проблем някога, да няма по добре но ако има проблем с датчика който включва вентилатора няма да видя че колата загравя повече от колкото трябва и ще стане мазало. Знаете ли къде мога да отида да го погледнат това освен в Мото Пфое и намерят къде е грешката в историята.
Re: Нещо странно с перката на радиатора
Публикувано: 13 апр 2009, 15:15
от demiro
На мондюто са два датчика, горният е за перката на радиатора, а долният за стрелката на таблото. Най-вероятно, този за стрелката ти е италиански и показва грешно. Нормално стрелката се разхожда в целият диапазон на NORMAL, като на градско особено/в топлите месеци/, трябва да стига между A и L и да се включва първата степен на вентилатора. Втората степен се включва на L. На извънградско, трябва да стои закотвена между R и M.
Има доста теми във форума по въпроса, пусни едно търсене.
Re: Нещо странно с перката на радиатора
Публикувано: 13 апр 2009, 17:17
от madboy
mitaka76 написа:Имаш прекъсната жица към датчика (горния на термостата) за перката. .......................... Извади горната клема докато работи, поразбутай я, огледай добре кабелите
Миналата седмица, двама комшии се чудеха на перката на един Голф 2. Въртеше непрекъснато, докато не разбутаха една клема към датчика за перката. Имаше лош контакт.
А пък това разхождане на стрелките ви, ми е много интересно. Досега не съм карал кола, на която да стрелката да мърда от средата?
Фиестата, Нисана, Мазда, Сеат, Голф...
Re: Нещо странно с перката на радиатора
Публикувано: 13 апр 2009, 17:46
от urgan
Благодаря за мненията имам върху какво да мисля. Поне със сигурност разбрах че има проблем някакав.
Много странно всички говорите за надпис НОРМАЛ който аз нямам. Има просто скалата и в двата края има буквите С и Н. Но така или иначе стрелката не минава средата дори малко преди средата. Ще видя какво ще направя близките дни и ще пиша резултата.