Страница 1 от 2

Мнение за свещи NGK TR5A-10

Публикувано: 12 яну 2009, 12:51
от tankovbg
Донесоха ми такива свещи NGK TR5A-10, в нета намирам че стават за Зетек 1,25 S, някой кара ли с такива и какво му е впечатлението от тях. Сега имам някакви, ама не знам какви са пък и нямам ключ да ги развия.

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Публикувано: 12 яну 2009, 13:23
от Nebhotep
Здрасти, аз съм с Ескорт 16V, 90 коня и в момента съм със свещи NGK PTR- 5 A-13 и колата работи като часовник. Знам че свещите са японски и според мен слагай смело... Поздрави!

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Публикувано: 12 яну 2009, 13:28
от samsung_bg
И аз карам с NGK PTR5A-13 и вече 25000 км. нямам проблем. Преди мен колко са карани не знам.
Обаче NGK PTR5A-13 са платинени, а TR5A-10 не са.
Колегата затова сигурно пита за отзиви.

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Публикувано: 12 яну 2009, 13:31
от tankovbg
Да именно TR5A-10 не са платинени, за това питам, може би ще имат по къс живот. Те ми излязоха към 15 лв комплекта, така че дори да са ми резерв бива.

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Публикувано: 14 яну 2009, 14:12
от riskue
И аз карам Мондеото с платинени за 50тина лева, като го взех беше с Моторкрафт и не работеше както трябва. Сега в тези студове само да му подам ключа и заработва , като швейцарски часовник. не знам колко им е ресурса преди беше около 15000хил. км. новите предполагам са с удължен ресурс.

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Публикувано: 14 яну 2009, 14:14
от samsung_bg
На платинените им дават 100 хиляди км.

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Публикувано: 30 ное 2009, 09:59
от resistor
Колеги а принципно по спецификация въздушната междина за нашите фиести 1.0мм ли е? Съботата реших да проверя състоянието на свещите защото ме съмняваше, че са зле :) Е оказа се, че си е още с оригиналните Моторкрафт като на всичките беше над 2мм станала междината :) Купих Денсо платинени по 13лв свеща - скъпичко ама то е за добро. Мотора ми е като нов! Утре ще ви постна и снимки на старите свещи :) Питам защото платинените NGK са със 1.3мм; обикновените NGK са 1.0мм, а тези на Денсо които взех платинените са и те 1.0мм

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Публикувано: 30 ное 2009, 11:21
от resistor
Колеги проверих из нета - значи OEM междината както се казва е 1.3мм. И сега аз кво да правя с тия свещи дето са с 1.0? Тъй като съм ги карал 100тина км надали ще се навият да ги върна. Как мога да си коригирам сам междината?

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Публикувано: 30 ное 2009, 11:34
от HACKO
Междината се регулира, не може да очакваш да има свещи със точната хлабина. Трябва ти халабиномер (луфтомер), само че не трябва да е със пластини а със телчета, в конкретния случай ти трябва тел с диаметър 1.3мм. Има специален инструмент за регулиране, обаче и обикновена отверка върши работа.

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Публикувано: 30 ное 2009, 11:48
от paci
Засичал съм различни разстояния на различните производители.
Щом ти дават тези свещи за твоята и нямаш проблеми, карай и не барай!

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Публикувано: 30 ное 2009, 13:00
от resistor
Наско а имаш ли представа откъде мога да си набавя въпросния Луфтомер? Видях го какво представлява но дали ще го има по магазините за авточасти.

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Публикувано: 30 ное 2009, 13:09
от samsung_bg
paci написа:... и нямаш проблеми, карай и не барай!

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Публикувано: 20 дек 2009, 21:06
от krassigeoriev
колега на мойта фиеста 1.2 16в слагаме два пъти по ред ngk tr5a-13 и карат по 60хил. км без проблем а свещите от мото пфое искараха перфектните 6хил.км и колата стана като беларус

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Публикувано: 28 дек 2009, 17:59
от resistor
Здрасти колеги,

Реших да си проверя новите свещи (на около 1000км) платинени DENSO, и като ги развих на 2 от тях имаше следи по керамиката от прескачали искри. Имаше и бели следи от искренето по лулите на тези 2 свещи. Това може ли да е заради лоши кабели? Има и един друг проблем - със старите свещи като се запали студена и докано не загрее губеше мощност при тръгване. С новите в началото не го правеше но след 300-400 км пак се появи проблема. Като позагрее леко колата няма никакви проблеми. Също и като е по-топло времето няма проблеми. Питам защото кабелите се оказаха скъпички. В Моторкрафт искат по 40лв за един кабел.

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Публикувано: 28 дек 2009, 18:38
от tropper
Ако имаш достъп: Прегледай контактните пластини на лулите за окиси, както и гумените части на лулите за наслояване на метализация вследствие искренето. Притегни внимателно контактните пластини за да правят добър контакт със свещите.
Също и като е по-топло времето няма проблеми.
Подсуши много хубаво свещите и лулите - може да е от влага.

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Публикувано: 28 дек 2009, 18:41
от resistor
Да колега, направил съм точно нещата които изреждаш но проблема си остава.

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Публикувано: 04 фев 2010, 09:26
от resistor
Колеги моя проблем се оказа от калпав бензин. Принципно сипвам само от Лукойл защото имам 7ст/л оттам отстъпка и никога не бях пробвал с друг бензин. Преди 3 дена налях пълен резервоар от ЕКО и проблема изчезна просто като с магическа пръчка :)

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Публикувано: 07 дек 2010, 08:20
от bateto_toshko
resistor написа:Колеги а принципно по спецификация въздушната междина за нашите фиести 1.0мм ли е? Съботата реших да проверя състоянието на свещите защото ме съмняваше, че са зле :) Е оказа се, че си е още с оригиналните Моторкрафт като на всичките беше над 2мм станала междината :) Купих Денсо платинени по 13лв свеща - скъпичко ама то е за добро. Мотора ми е като нов! Утре ще ви постна и снимки на старите свещи :) Питам защото платинените NGK са със 1.3мм; обикновените NGK са 1.0мм, а тези на Денсо които взех платинените са и те 1.0мм
Какво имаш предвид с това , че мотора ти е като нов? По -тихо ти работи , по-равномерно или по-нисък разход дава?

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Публикувано: 08 дек 2010, 00:51
от Kostadin21
Ако сте набарали оригинални НГК се радвайте.Аутодата ги препоръчва до Бош,Моторкрафт и Беру.1.3mm

Re: Мнение за свещи NGK TR5A-10

Публикувано: 14 яну 2012, 10:29
от bateto_toshko
В момента съм с 3 такива и една моторкрафт :) .Четвъртата я изтървах на асфалта докато чистих нагара по ринговете и не посмях да я сложа понеже се нарани резбата :oops: .Този нагар нормално ли е да го има при положение , че я карам градско и доскоро ми гореше и масло?Иначе на вътр. тяло цвета е керемидено оранжев , което мисля се води нормално изгаряне , но този нагар ме притеснява.Свещите са на 2-3 хил.км , тая старата на незнайни км , но и тя е със добро меджуелектродно разстояние.Отделно ги развих адски трудно с 2 тръбички една в друга и рамо 50 см водопроводна тръба :mrgreen: