Страница 1 от 2
КСЕНОН
Публикувано: 16 дек 2008, 23:29
от MAHOVIKA
Здравейте колеги . Какъв ще е ефекта ако си сложа ксенонови крушки , но само крушки . Тай като целия комплект който нз какво съдържа струва мн пари а крушки намерих за мн по малка сума . Просто се чудя дали щте може да се сложат само крушките и какъв ще е резултата ?
Re: КСЕНОН
Публикувано: 17 дек 2008, 00:08
от FordSierra1.6L
MAHOVIKA написа:Здравейте колеги . Какъв ще е ефекта ако си сложа ксенонови крушки , но само крушки . Тай като целия комплект който нз какво съдържа струва мн пари а крушки намерих за мн по малка сума . Просто се чудя дали щте може да се сложат само крушките и какъв ще е резултата ?
мисля ,че въобще няма да светнат

незнам какво разбираш под струва много пари....
Re: КСЕНОН
Публикувано: 17 дек 2008, 12:33
от TURBOTO
Крушките изобщо няма да светнат,основната част на един ксенонов кит са баластите,представляват един вид трансформатори които вдигат входното напрежение до стойноста която е нужна за запалване на ксенона в крушката(мисля,че беше около 20kV).
Taka.че само крушки са ти абсолютно безполезни

Re: КСЕНОН
Публикувано: 17 дек 2008, 18:34
от isoiso
Който се чуди дали да слага ксенон въобще да не се чуди - комплекти има вече по 120-150лв а разликата с обикновените крушки е огромна.
Re: КСЕНОН
Публикувано: 17 дек 2008, 21:49
от pepy1
isoiso написа:Който се чуди дали да слага ксенон въобще да не се чуди - комплекти има вече по 120-150лв а разликата с обикновените крушки е огромна.
на фона на обикновен комплект 12 лв. ,120 лв си е бая скъпичко за такава глезотия-е кучето скача според тоягата
пък и според мен ако не работиш шофьор и то да караш повечето време по тъмно ,не си заслужава
но това си е мое мнение де ,вие не сте длъжни да се съобразявате с него
Re: КСЕНОН
Публикувано: 18 дек 2008, 08:51
от paci
isoiso написа:Който се чуди дали да слага ксенон въобще да не се чуди - комплекти има вече по 120-150лв а разликата с обикновените крушки е огромна.
А за този срещу тебе чудиш ли се?
Вече все по-рядко се случва ксенон да не ме заслепява.
Тези които не ме заслепяват явно са фабрични при които фара си е проектиран за ксенонови крушки.
2 вечери подред по един и същи маршрут ми се лепи на задника един голф с явно ксенонов комплект на обикновените фарове. Кривих огледала, слагах си шапката та с козирката да си крия огледалото, всякакви щуротии правих и накрая си намерих едно местенце, отбих, пуснах авариините и го пропуснах да мине пред мен.
Навърташе се един Ванката тука.
V_A_N_K_A_T_A или нещо такова му беше ника.
Мноо готин пич

Една вечер кат ми засияло едно след мен, ма ич не се трае, отбих да го пропусна ама отби и то, теглих му една, намачках газта и избегах.
След малко ми звъни телефона ... Ванката бил в Плевен та той греял така зад мен, познал ме и решил, че и аз съм го познал като съм тръгнал да отбивам.
Напсувах му ксеноните, викам ей сеа ще те позная по тва грозно сияние заради което нищо не виждах напред.
Re: КСЕНОН
Публикувано: 18 дек 2008, 10:36
от askoTAS
абе то става въпрос май за тия "ксенони" дето ги продават циганите по улицата, дето пише ксенон и са сини комплект 2бр, крушки. ако е от тях подобре нищо не прави. исчакай сабери парички /или пиши на Дядо Коледа/ иси купи истиниски най добре биксенон.
Re: КСЕНОН
Публикувано: 18 дек 2008, 11:06
от nikolovvd
MAHOVIKA написа: Какъв ще е ефекта ако си сложа ксенонови крушки , но само крушки . Тай като целия комплект който нз какво съдържа струва мн пари а крушки намерих за мн по малка сума . Просто се чудя дали щте може да се сложат само крушките и какъв ще е резултата ?
От въпроса ти става ясно, че не си на ясно какво представляват ксеноновите крушки и не знаеш английски или не четеш внимателно какво пише на кутията на ЛАМБИТЕ на пазара.
Писах ЛАМБИ, защото са точно това. Преди 2-3 години струваха 7-8 лв. и на кутията пише, че ПРИЛИЧАТ НА КСЕНОН, но на английски. И хората като видят КСЕНОН и лапат въдицата. Същата работа като преди години с Panasonic -> Panasoanic -> Panaphon и т.н.
За ксенона ще ти намиша само, че в тях свети газ, а не волфрамова жичка, като във всички крушки. Поради тази причина се продават комплект или както им казват КИТ. Задачата на останалата част (без крушката) е да повиши напрежението от 12V до няколко хиляди волта, при което става запалване на газа в крушката. След това влиза в работа ограничителя на тока, който (както показва и името) ограничава тока през крушката, защото настъпилия лавинообразен пробив в газа на крушката гълта толкова ток колкото си иска (му пуснеш) и ако няма ограничител крушката ще гръмне, ако не изгори електрониката.
Та на въпроса ти:
Както ти казаха колегите тя просто няма да светне, ако е истинска ксенонова крушка. А с тези от пазара само ще ти запали инсталацията, защото са 110/100 вата. Това е два пъти повече от стандартните крушки.
За повече информация ползвай търсачката. Имаше специална тема по твоя въпрос с графики, схеми и снимки.
Re: КСЕНОН
Публикувано: 18 дек 2008, 11:47
от paci
nikolovvd написа:.
Писах ЛАМБИ, защото са точно това. Преди 2-3 години струваха 7-8 лв. и на кутията пише, че ПРИЛИЧАТ НА КСЕНОН, но на английски. И хората като видят КСЕНОН и лапат въдицата. Същата работа като преди години с Panasonic -> Panasoanic -> Panaphon и т.н.
А с тези от пазара само ще ти запали инсталацията, защото са 110/100 вата. Това е два пъти повече от стандартните крушки.
мхм
Даже има още 2 ефекта от тях.
Дразнят околните, а синята им светлина се поглъща от асвалта и още по-зле става на мокра настилка.
Re: КСЕНОН
Публикувано: 18 дек 2008, 13:22
от nikolovvd
И от поглъщането дупките ги виждаш/усещаш под колата.

Re: КСЕНОН
Публикувано: 31 дек 2008, 15:00
от ПАЦО
Ако ти е скъп ксенона,има крушки на филипс H4 с различно процентно увеличение на светлината.Аз сложих такива с 35%,не са скъпи и определено има ефект.Светлината е доста по-наситена и бяла.
Re: КСЕНОН
Публикувано: 26 яну 2009, 20:04
от aldov
Преди 3 дни монтирахме и на моята таратайка ксенони и мога да кажа, че съм много доволен. Разбира се наложи ново регулиране на фаровете, но това не беше проблем. Сега фаровете са страхотни и мисля, че не заслепявам тези, които карам зад тях или тези срещу мен. Признавам, че и аз гледах доста скептично на ксеноните, обаче не се оказах прав и бих препоръчал на всеки да сложи на колата си. Страхотно е.

Re: КСЕНОН
Публикувано: 04 фев 2009, 16:33
от vladeto
момчета...тъй като и аз съм си харесал един би-ксенонов комплект, дали няма да ми отидат рефлекторите (уж е 35W,ама...) и ще се наложи ли някаква промяна по инсталацията на колата (все пак е 89-та) или просто да смъкна малко фаровете, за да не заслепявам народа, след монтажа?

Re: КСЕНОН
Публикувано: 04 фев 2009, 17:13
от maxpoint
Колеги що не четете ами си чешате езиците....само една тема по-нагоре /cossy / е постнал прекрасна информация за ксенона и то от бая време

Re: КСЕНОН
Публикувано: 04 фев 2009, 20:19
от vladeto
maxpoint написа:Колеги що не четете ами си чешате езиците....само една тема по-нагоре /cossy / е постнал прекрасна информация за ксенона и то от бая време

Аз я прочетох...но ми казаха, че има вариант да не издържи инсталацията (незнам защо, при положение, че мощността на ксеноновите системи е по-малка), за това повдигам въпроса. Извинявам се за притеснението...

Re: КСЕНОН
Публикувано: 04 фев 2009, 21:12
от Атанас
vladeto написа:maxpoint написа:Колеги що не четете ами си чешате езиците....само една тема по-нагоре /cossy / е постнал прекрасна информация за ксенона и то от бая време

Аз я прочетох...но ми казаха, че има вариант да не издържи инсталацията (незнам защо, при положение, че мощността на ксеноновите системи е по-малка), за това повдигам въпроса. Извинявам се за притеснението...

Може да не издържи, защото пусковият ток е доста по-голям. Инък при работен режим консумацията е по-малка от конвенционалната уредба.
За рефлекторите не се притеснявай. По-скоро има някаква опасност да ти пожълтеят стъклата на фаровете (говори се, че евтините лампи са без UV защита) ако са пластмасови, но наживо не съм го видял. С две думи, ако те кефи, слагай. Имай предвид, че ако сложиш някой "измислен" е възможно зимата в голям студ да не успееш да ги запалиш.
п.п.
според деректива .... не се сещам коя, автомобилите оборудвани с ксенонова уредба трябва да имат устройства за измиване на фаровете и лещи на същите. Всеки знае, колко се спазва в България

Re: КСЕНОН
Публикувано: 05 фев 2009, 00:29
от vladeto
Атанас написа:
Може да не издържи, защото пусковият ток е доста по-голям. Инък при работен режим консумацията е по-малка от конвенционалната уредба.
За рефлекторите не се притеснявай. По-скоро има някаква опасност да ти пожълтеят стъклата на фаровете (говори се, че евтините лампи са без UV защита) ако са пластмасови, но наживо не съм го видял. С две думи, ако те кефи, слагай. Имай предвид, че ако сложиш някой "измислен" е възможно зимата в голям студ да не успееш да ги запалиш.
п.п.
според деректива .... не се сещам коя, автомобилите оборудвани с ксенонова уредба трябва да имат устройства за измиване на фаровете и лещи на същите. Всеки знае, колко се спазва в България

Благодаря, колега

По повод миенето на фаровете...бях се замислил за едни чистачки от Лада,ама...

Re: КСЕНОН
Публикувано: 05 фев 2009, 04:01
от kriki
Не бой се за инсталацията това с големият стартов ток е вече в историята. Преди няколко години като се появиха на пазара пусковият ток надхвърляше 20 А. Вече е около 8 максимум до 10 А, (говоря за свестни комплекти, а не за най - дивият китаец който маже да се намери на пазара) това се равнява на обикновенна крушка с мощност около 100 - 120 вата като се вземе предвид, че завишеният товар продължава няма и половин минута сам можеш да се сетиш, че инсталацията изобщо яма да го усети. Освен това ако си с фабричните варове Н4 и сложиш би-ксенон(къси и дълги) както си решил в комплекта се съдържа и релеен кит за който се взема захранване директно от акумулатора. При това положение фабричната инсталация остава само да управлява релетата и превключвателя за къси и дълги, което ще рече, че товара върху нея ще е нищожен в сравнение с обикновенна крушка. релето е около 100-150 мА а превключвателя къси дълги не съм го мерил ама в най - лошия случай не вярвам да надвишава 200-300 мА. Относно рефлекторите ксеноновите крушки не греят колкото обикновенните.
Re: КСЕНОН
Публикувано: 05 фев 2009, 08:40
от maxpoint
kriki написа:.... а превключвателя къси дълги не съм го мерил ама в най - лошия случай не вярвам да надвишава 200-300 мА. Относно рефлекторите ксеноновите крушки не греят колкото обикновенните.
Колега би ли ни отворил как точно се мери превключвателя..... а топлината която отдават е
два -три пъти по-голяма
Владе ...проблем ще имаш само с рефлекторите...аз съм с оригинални ксенони и мога да ти кажа че и те са пожълтели леко ...има разлика между консумирана мощност която е 35W и топлината която излъчват крушките >:D<:
цитирам......" След запалването на ксеноновата крушка, баласта изключва стартера и започва да подава напрежение 85V необходимо за постоянната работа на ксеноновата система
(35W - 2.9А).......
......"Какво е ксенонова крушка?
Стъклена капсула съдържаща смес от ксенонов газ и живачно-халоидната сол. Високото напрежение между двата молибденови електрода в газовия мехур предизвиква ксеноновия газ и живачните халогенидни соли да преминат в плазмено състояние. При който процес се отделя ярка светлина и
голяма топлина ....
...... Не оставяйте ксеноновите фарове включени, когато автомобилът не е в движение, а е с включен двигател.
Така прегряват. .....край на цитата
Re: КСЕНОН
Публикувано: 05 фев 2009, 09:32
от vladeto
Колеги

, благодаря на всички за подробната информация...нещо започнах да се замислям дали да не си остана с обикновените халогенни крушки
