Страница 1 от 1
Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
Публикувано: 01 апр 2008, 21:21
от Grahovski
Някой може ли да ми каже къде да се бърникам за да си ми проработят стоповете,габаритите и таблото.Проверих и не намерих изгорели бушони,крушките на задните светлини са си здрави и те така че не разбирам къде може да е проблема.Забравих да кажа че става дума за Мондео 98 година,чувал съм че са много куци в електрониката.Ако някои препатил колега може да ми помогне ще съм благодарен,ако ли не ще се ходи на сервиз

Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
Публикувано: 02 апр 2008, 16:21
от BukTop
Колега, на мен при Ескорта беше по същия начин и се оказа от ключа за фаровете. Сменох го и заспа. Почти съм сигурен че и при теб е от това.
Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
Публикувано: 02 апр 2008, 17:28
от Grahovski
Значи брато доколкото разбрах,защото не съм голям разбирач

възмойно е проблема да е в този ключ от който си включвам светлините.А от къде мога да си купя такъв ключ.
Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
Публикувано: 02 апр 2008, 23:51
от [RS]Coswort
морги

Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
Публикувано: 04 апр 2008, 14:49
от diggers
Ако е ключа,стоповете трябва да ти работят!!! Понеже си писал,че и те не работят!!! Нямат нищо общо с този ключ!!!
Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
Публикувано: 04 апр 2008, 15:16
от Grahovski
С този отговор много ме улесни diggers.Точно си мислех да почна да обикалям моргите

.Утре ще я закарам в МП Бургас,защото ми писна да се чудя какво и има на тази кола.Може да дам с 50лв повече но ще съм сигурен че няма да ме излъжат.Като я ремотнират ще постна някаква информация за да не се чудят други колеги със същите проблеми.
Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
Публикувано: 07 апр 2008, 11:21
от cossy
Баш от ключа е

На едно прителче ориона не светеше отзад както и таблото. Отвори си ключа, пръснал с WD и се оправи. Отварянето обаче е много пипкава работа.
Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
Публикувано: 09 апр 2008, 13:42
от diggers
Да,ключа е за габаритите и осветлението на таблото!!! Ама той колегата пише че и стопове не работят!!!
Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
Публикувано: 14 апр 2008, 13:16
от Grahovski
Значи проблема със стоповете е бил в прекъсната (скъсана) жичка

,за габаритите някаква пластинка от ключа която трябва да е проводни се бе замърсила и като я почистихме се оправи всичко.А на таблото си бяха изгоряли крушките.1 от многото проблеми по колата е вече оправен,остават още много >:D<: .
Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
Публикувано: 14 апр 2008, 19:17
от Edinuser
Не знам колега защо да е куца електрониката на Мондеото, според моите наблюдения 99% от проблемите с ел.инстацията се дължат на окислени куплунзи и контакти, скъсани проводници и т.н. по скоро механични причини. Това е особено валидно за автомобилите на над 8-10 години все пак нищо не е вечно.
Не съм прочел до сега мнение във форума (може и да има такива) за изгоряла електроника на колата, но дори и тогава причината е била в кабелите и конекторите.
Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
Публикувано: 18 апр 2008, 22:32
от Grahovski
Колега Edinuser да ти кажа и аз не съм имал точно определен проблем със самият компютър или някаква подобна ел повреда,по-скоро както каза ти само скъсани жички изгорели бушончета и крушки.Но специално за Мондео съм чувал че имат куца електроника (може и да е мит но може и да не е),аз само констатирах това във въпроса ми.
Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
Публикувано: 18 апр 2008, 22:55
от Edinuser
Колега Grahovski, според мен май си е мит, предполагам дължащ се на некъдъдрността на повечето майстори - които като не могат да намерят повредата - обвиняват ЕКУ-то или другата електроника

Поне тук във форума прочетох за няколко такива случаи - и не прочетох, както писах по-горе за случай на изгоряла електроника (ЕКУ), да не говорим за колко проблеми прочетох които са следствие от мърлява работа на пишман майстори по аларми, АГУ и т.н.
Аз съм отварял моето ЕКУ (занимавам се с електроника по принцип) и мога да кажа че е добре направено, и здраво защитено - платките освен с другия лак са залети и със силикон ?! Виждал съм и схемата на EEC-IV, макар и не оригиналната.
Датчиците (които са част от електрониката на колата) са си стандартни за почти всички автомобили и не са специална разработка на форд.
Иааше май и случай когато при заваряване на праг или колонка на врата - е бил стопен целият кабелен сноп вътре ( виждал съм го - много жици са ) отговаряш за аларма, централно закл. и др. - но след смяната на кабелите електрониката ( аларма, централно и т.н) си е бачкала нормално, това ако не е добре измислена и изработена електроника - здраве му кажи.