Страница 1 от 2
Проблем с жилото на километража и скоростомера
Публикувано: 01 сеп 2005, 12:31
от petkoff_pl
Колата е фиеста 1,3 МИ 92 г. Както си карах изведнъж стрелката на скоростомера отиде на 0 и километража спря да се върти. Отвих жилото от скоростната кутия, врътнах го на ръка стрелката се движи. Оказа се че има някъкав датчик между жилото и скоростната кутия. кой ще ми каже за какво е и може ли без него. В него е проблема счупено му е квадратчето което влиза в скоростната кутия
Публикувано: 02 сеп 2005, 09:55
от Brock
Предполагам, че въпросният датчик отговаря за това, да изпраща сигнал до компютъра дали колата е в движение или седи на едно място. Обикновено, когато колата е в движение, компа поддържа по-високи обороти на празен ход.
Предполагам, че можеш да си караш така, но е по-добре да си сминиш проблемната част.

Публикувано: 02 сеп 2005, 12:35
от acj_
Brock написа:Предполагам, че въпросният датчик отговаря за това, да изпраща сигнал до компютъра дали колата е в движение или седи на едно място. Обикновено, когато колата е в движение, компа поддържа по-високи обороти на празен ход.
Предполагам, че можеш да си караш така, но е по-добре да си сминиш проблемната част.

Точно така е, както го каза Брок.
На старата ми фиестичка ми се случи същото. Взех си от арабите на Симеон втора употреба, но мошениците ги даваха по 20 лева. Имай впредвид че 4 от 5 са повредени, така че като взимашр слагай на място и го връщай ако не работи или е счупено друго. Аз го смених три пъти докато попаднах на работещ. Това е лесно, тъй като става на ръка като си го отвъртял веднъж.
Пробата дали дава показание става като засилиш, виждаш че ти отчита спидометъра, изключваш от скорост и караш по инерция. Оборотите на празен ход трябва да са 1200-1500. Натискаш спирачката и като спреш окончателнор оборотите трябва да паднат на 800. Простичко е!

Публикувано: 02 сеп 2005, 13:01
от petkoff_pl
Acj предварително благодаря за изчерпателната информация. Презпочивните дни ще го потърся. Само ми кажи как си извадил счупената част на датчика която е останала в детаила на които се навива датчика.
Публикувано: 02 сеп 2005, 13:14
от acj_
petkoff_pl написа:Acj предварително благодаря за изчерпателната информация. Презпочивните дни ще го потърся. Само ми кажи как си извадил счупената част на датчика която е останала в детаила на които се навива датчика.
Ох, ами не помня вече, ама май с пинсета.
Публикувано: 06 сеп 2005, 01:41
от disc
Датчика се нарича VSS - Vehicle Speed Sensor. Освен за това което е описал acj, дачтика служи на ECU-то за да определи кога да прилага стратегия на принудителен празен ход ( при Форд в този случай се спира подаването на гориво).
Незнам как се сваля датчика от скоростната кутия, ако не се бъркам се развива, но на кутията която ремонтирах (дизелова!) останалата част от механизма е законтрена във скоростната кутия със нит.
Публикувано: 06 сеп 2005, 21:37
от stangen
A! A моята каляска ей такова животно няма ! На всички ли го има ?
Публикувано: 07 сеп 2005, 12:13
от petkoff_pl
Благодаря на всички който се отзоваха на моето питане. Намерих си такъв датчик на старо 20 лв. новият струва 148 лв. до 164 лв. Най- големият проблем се оказа изваждането на остатъка на от старият датчик. Сега ще опиша как се справихме с това:
1. С пинсета не стана
2. Свалихме алуминиевият детайл на които е завит датчика. Това става като се извади стоманеният щифт който се показва около 5 мм от корпуса на скоростната кутия. Най лесно стана от долу като се разкача планката на която се държи катализатора и се разкачат лостовете на скоростите. По този начин се освобождава място за да може с помоща на клещи да се хване щифта и да се измъкне ( това е най трудната част коло 30 мин здраво дърпане и псуване )
3. След като махнеш щифта алуминиевият детайл излиза свободно.
4. Изважда се пласмасовият пиньон в които има отвор с квадратен профил. В него беше останала часта от старият датчик.
5. Следва събиране по обратният ред - пиньона, алуминиевият детайл, стоманеният щифт и закачане на планката на катализатора и щангите на скоростният лост. Завиване на датчика поставяне на жилото и след това каране на колата.
Да но не ви се налага този ремонт, а на тези който се сблъскат с него успех и дано съм бил полезен

Публикувано: 16 окт 2005, 20:53
от nubits
Една разновидност на този проблем... Имаме Форд Fiesta 1.4i 91г.. При движение спидометърът обикновено показва по-ниска скорост и при промяна да скоростта почти не я отразява или го прави със закъснение, но без никаква логика. Въможно ли е проблема да е същия, както казвате или е механичен в таблото?
ПС. При откачане на жилото и въртене на ръка, стрелката реагира!
Публикувано: 20 юни 2007, 22:29
от nikolay4o
е па и при мене стана нещо подобно ама проблема се оказа в пластмасовото джадженце което е под датчика - Първоначално Спидометъра си спираши и тръгваше когато си поиска после започна да работи само в режим на ускорение и накрая не работеше. след много умуване го смъкнах но без да свалям нищо от предавателната кутия, а бърках с едни дълги клещи от страната на дългата полуоска ( е свалих тръбите на парното само

) и щифтчето излезна доста бързо иииииии пластмасовото колелце се беше превърнало във валче със странна форма и личаха зъби само в неговата периферия. Е порових тук таме и след много боричкане с разни продавачи в МотоПфое

си намерих джаджата - с 19 зъба (че имало и с 20) и по обратния ред сичко си заспа.
Аз съм горд че имам ФОРД :

Re: Проблем с жилото на километража и скоростомера
Публикувано: 05 авг 2008, 18:48
от krasimirkkk
момчета да попитам ? възможно ли е от същия датчик -колата на скорост в движение да вдига сама обороти и леко да ускорява и на свободно скорост до вдига оборотите ?като спре на място няма проблем.ако вобще го изключа какво ще стане? фиеста 1,1 90г благодаря предварително.
Re: Проблем с жилото на километража и скоростомера
Публикувано: 05 авг 2008, 21:55
от petkoff_pl
Отдавна карам с откачен датчик (счупи се пак) няма никъкъв проблем откачи го и покарай няколко дена ако прави отново аномалии значи не е от него.
Re: Проблем с жилото на километража и скоростомера
Публикувано: 04 мар 2009, 01:50
от arhiman
благодаря момчета моят форд съЩо е 1.3 ми и имам съЩия проблем само,_че не моЖах да изВадя нита и се налоЖи да го разпробивам заЩото се скъса но вече всичко е ок
Re: Проблем с жилото на километража и скоростомера
Публикувано: 12 ное 2010, 15:53
от dragshan
Като че ли моя проблем няма решаване фиестата е 1.6д 1986г и проблема е в червяка но не мога да го сваля изобщо, мисля че трябва да се отваря цялат скоростна кутия, защото няма нито болт нито гайка за развиване на червяка само нещо подобно на болт обаче главата му е срязана на 45 градуса и няма развиване. Някой да знае нещо повече за това?
Re: Проблем с жилото на километража и скоростомера
Публикувано: 12 ное 2010, 17:39
от paci
Нагоре в темата е написано, че е законтрен с нит.
На бившия ми Ескорт 1,3 '87 беше кух стоманен и изваждането му се оказа невъзможно.
Кутията беше пред фалит и така си замина при следващия собственик който уведомих за проблема и той се е оправял.
Сменил е кутията.

Re: Проблем с жилото на километража и скоростомера
Публикувано: 26 яну 2011, 22:21
от dragshan
само така става, при смяна на кутията или съединителя
Re: Проблем с жилото на километража и скоростомера
Публикувано: 15 мар 2016, 12:58
от vas86
Привет колеги, май и аз имам проблем с жилото на скоростомера.
По едно време почна да се чува странен звук при движение, нещо като "чуруликане" или "квичене" някакси откъм таблото вътре в купето. Звука беше в унисон с темпото на движение, някак все едно пристъргва кръгъл детайл на всеки оборот. Колкото по-бързо се движи колата, толкова по начесто и обратно, като не се влияеше от това дали се ускорява или е изключена от скорост и дали се натиска спирачка. На място при подаване на газ звука изчезваше. Та след много умуване, като изключих като причина ремък, ролки, шарнири и т.н. и след като огледах и видях, че нищо не се е закачило по колелата, мисля, че сигурно е това жило.
След 3-4 дни звука изчезна от самосебе си, ама гледам стрелката на скоростомера ми притреперва като сочи примерно към 60км, а на първа и втора при потегляне направо подскача като луда между 20 и 40км, което си е бая амплитуда.
Като чета по-горе вашите мнения, че най трудно се вади квадратното профилче, което влиза в скоростната кутия, искам да ви питам по-удачно ли е да го измъкна още сега и да подменям или да си чакам да се скъса? На различни места ли се къса или все се чупи тая джаджа дето влиза долу?
И за мойта количка ще стане ли все пак смяната без да разглобявам таблото? Ако някой се е справил, нека сподели.
Re: Проблем с жилото на километража и скоростомера
Публикувано: 15 мар 2016, 20:47
от DigiPro
Доколкото помня разглобяването не е сложно. Отдолу на сенника на таблото има 2 болта. Като ги развиеш и го махнеш има още 2 или 4 около километража. После бъркаш отзад да напипаш жилото, стискаш една закопчалка да го освободиш, разкачаш куплунга с кабелите и готово.
Re: Проблем с жилото на километража и скоростомера
Публикувано: 18 мар 2016, 13:08
от vas86
Мерси, колега. Прочетох го и в книжката на Haynes, наистина изглежда доста просто, надявам се и в действителност да е така.
То въпроса ми по-скоро е дали да го махам от сега или да чакам да се скъса? Да не би ако "дочакам" да стане по-голям проблем...
Тъкмо се реших да се пробвам, та поне да видя на какъв хал е, ама не можах никъде да намеря ново жило. По моргите сигурно има, ама като се износва лесно тая част какъв е смисъла да слагам пак стара.
Някой знае ли къде мога да намеря жило за такава фиестичка? Пасва ли от някой друг модел?
Re: Проблем с жилото на километража и скоростомера
Публикувано: 18 мар 2016, 23:17
от ЯЛТА
vas86 написа:Някой знае ли къде мога да намеря жило за такава фиестичка? Пасва ли от някой друг модел?
Попитай тук :
