Вентилаторите не включват
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 13 фев 2010, 16:43
- Модел на автомобила: Mondeo mk1 1.8td
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Вентилаторите не включват
Здравейте, Вчера ми се наложи да карам малко повече из града в пиковите часове и забелязох че стрелката на температурата взе да се вдига доста а вентилаторите изобщо не се включиха.четох някъде че би трябвало ниската степен да се включи на 108 градуса но тъй като прибура за температурата на тея фордове са най тъпото нещо което съм виждал не знам какви градуси показва, ами само има едно голямо NORMAL. По принцип преди съм ги осещал да се включват когато стрелката стигне между М и А но вчера отиде чак до началото на L и няма нищо днес и погледнах релетата за 2те степени и отворих едното като го натисна и се включват на ниската степен. Преместих го на другото място за високата, натиснах го, тръгват на висока степен. Остава да е или температурният датчик или някои кабел. Та въпроса ми е този температурен датчик, който е на термостата той ли е за вентилаторите или има някъде по радиаора друг и как мога да го пробвам дали работи
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Вентилаторите не включват
По принцип това е датчика който включва вентилатора, но при мк2 имаше и един на радиатора. Незнам в комбинация ли работят и за какво е този на радиатора, но е хубаво да го погледнеш и него ако го имаш понеже виждам че си с мк1. Намираше се ниско долу на самия радиатор. Ако този на термостата не работи вентилатора ще тръгва веднага след запалването на двигателя, така че е възможно да е прекъснат някой кабел към самия вентилатор. Да не се объркаме така обаче, на термостатното тяло има два датчика, горния е за показанието на таблото, а долния е този за компа и за вентилатора (ECT).
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 13 фев 2010, 16:43
- Модел на автомобила: Mondeo mk1 1.8td
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Вентилаторите не включват
Ммм странно на термостатното тяло има само един датчик с букса която има 4 извода. Другото което излиза от термостатното тяло е едно жило което е директно включено към обогатителя на помпата (някои му викат автосмукач) и трабата към радиатора, друго няма на термостатното тяло.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Вентилаторите не включват
Хмм, при дизеловите незнам как е, но при бензиновите МК 1 на термосата са два датчика - единият е т.нар. ECT, а другият дава показанията на уреда на таблото. Вентилатора се включва от ECT датчика, който е отгоре на корпуса на термостата.
При дизеловите е възможно до има тачик на радиатора... виж в сервизното ръоводство тук има поне едно. Иначе някой с решен такъв проблем на такава модификация трябва да се сети да те пречете та да ти отговори...
При дизеловите е възможно до има тачик на радиатора... виж в сервизното ръоводство тук има поне едно. Иначе някой с решен такъв проблем на такава модификация трябва да се сети да те пречете та да ти отговори...
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Вентилаторите не включват
Аз също не знам как е при дизелите.
При бензиновите всички имат 2 датчика на термостатното тяло - отгоре (ЕСТ) за компютъра и отпред за таблото.
При Ескорт (май всички) перката се управлява/пуска от датчик на маркуча (мисля).
При мондеото компютъра подава сигнал за пускане според показанията получени от ЕСТ. Ако се извади буксата на ЕСТ (или и се окъсят проводниците) перката автоматично тръгва и върти постоянно. Така може да се провери дали работи освен с директно подаване на напрежение.
След като дизела няма компютър огледай маркучите за температурни релета най-вече дебелия между радиатора и термостата. Вади се буксата и се дава на късо. Така беше на стария ескорт. Ама на твоя отговорност
При бензиновите всички имат 2 датчика на термостатното тяло - отгоре (ЕСТ) за компютъра и отпред за таблото.
При Ескорт (май всички) перката се управлява/пуска от датчик на маркуча (мисля).
При мондеото компютъра подава сигнал за пускане според показанията получени от ЕСТ. Ако се извади буксата на ЕСТ (или и се окъсят проводниците) перката автоматично тръгва и върти постоянно. Така може да се провери дали работи освен с директно подаване на напрежение.
След като дизела няма компютър огледай маркучите за температурни релета най-вече дебелия между радиатора и термостата. Вади се буксата и се дава на късо. Така беше на стария ескорт. Ама на твоя отговорност

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Вентилаторите не включват
Прочети тази тема Кога се включва перката на радиатора ?. Мисля, че има полезна за теб информация.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Вентилаторите не включват
Значи това е за Мондео МК-2.
Термопрекъсвачът за включване на перката се намира долу на радиатора. За да се тества трябва и термостатът да ти е изправен,- това е задължително условие. Като откачиш клемите на датчика, и ги свържеш с мост на късо,- перката трябва да тръгне, и ако тръгне датчика е за смяна. Но трябва да си 100 % сигурен че термостатът работи коректно. Ако термостатът не работи,- то не отива горещ антифриз до датчика, тоест не може да нагрее датчика.
Термопрекъсвачът за включване на перката се намира долу на радиатора. За да се тества трябва и термостатът да ти е изправен,- това е задължително условие. Като откачиш клемите на датчика, и ги свържеш с мост на късо,- перката трябва да тръгне, и ако тръгне датчика е за смяна. Но трябва да си 100 % сигурен че термостатът работи коректно. Ако термостатът не работи,- то не отива горещ антифриз до датчика, тоест не може да нагрее датчика.
Последна промяна от ЯЛТА на 09 май 2013, 14:21, променено общо 1 път.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Вентилаторите не включват
Датчика за включване на перките на дизелово мондео мк1 се намира под термостатното тяло, този датчик управлява релето в кутията с предпазители което вече пуска перката.
Sent from my 3310I.
Sent from my 3310I.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта