Проблем с акумулатор
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 25 авг 2010, 00:17
- Модел на автомобила: Focus 2010-, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Moondust Silver (Metallic)
- Status: Извън линия
Проблем с акумулатор
Здравейте колеги,
от два дни мъча един акумулатор. Зареждах го цяла нощ (около 12 часа), но сутринта не можа да завърти стартера. Иначе лампите по таблото си светят. В колата, в която беше, от доста време не е карана. Според вас разредил ли се е съвсем вече?
Мисля, че акум. е на около 4 години, но повечето време не е карана колата (VW Polo 1.0, бенз. 2000г.).
Във форума на VW четох, че един сложил по една таблетка аспирин в клетките и акумулатора се заредил..
Има ли такъв филм, не знам...
п.с. не е от стартера. взимам ток от друга кола и пали.
от два дни мъча един акумулатор. Зареждах го цяла нощ (около 12 часа), но сутринта не можа да завърти стартера. Иначе лампите по таблото си светят. В колата, в която беше, от доста време не е карана. Според вас разредил ли се е съвсем вече?
Мисля, че акум. е на около 4 години, но повечето време не е карана колата (VW Polo 1.0, бенз. 2000г.).
Във форума на VW четох, че един сложил по една таблетка аспирин в клетките и акумулатора се заредил..

п.с. не е от стартера. взимам ток от друга кола и пали.
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Проблем с акумулатор
Може и фатално разреден да е , може и с мъртва клетка да е.
от предишният собственик, респ. автомобил с повреда- динамо, утечки, реле и др. Чисто нов акумолатор
също не бива да се държи прекалено дълго време без експлоатация или зареждане.
За аспирина нямам мнение, но ацетилсалициловата киселина няма начин да е еквивалентна на сярната.
Най- обикновеният опит- взимаш акумулатор /не ток/, от приятел, слагаш и ако запали- газ до магазина за нов!
А при опит за завъртане на стартера ако угасват сякаш черпят всичкият ток, пиши го бегал!Schiller написа: Иначе лампите по таблото си светят.
Това е доста относително. Може и месец да е, или пък две години. Може и да е неправилно експлоатиранSchiller написа:В колата, в която беше, от доста време не е карана
от предишният собственик, респ. автомобил с повреда- динамо, утечки, реле и др. Чисто нов акумолатор
също не бива да се държи прекалено дълго време без експлоатация или зареждане.
За аспирина нямам мнение, но ацетилсалициловата киселина няма начин да е еквивалентна на сярната.
Най- обикновеният опит- взимаш акумулатор /не ток/, от приятел, слагаш и ако запали- газ до магазина за нов!

Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 25 авг 2010, 00:17
- Модел на автомобила: Focus 2010-, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Moondust Silver (Metallic)
- Status: Извън линия
Re: Проблем с акумулатор
Да, точно така става с лампите при опит за палене. Правя още един опит да го заредя тая нощ и тогава до магазина за нов
Иначе колата не е карана от пролетта на миналата година.
Мерси колега

Иначе колата не е карана от пролетта на миналата година.
Мерси колега

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с акумулатор
Няма да стане.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с акумулатор
Не трябва да прегрява по време на заряда. И 40 градуса май бяха много.
Не трябва да кипи да върти гадостите из него.
Зарежда се с малък ток и се следи гъстотата.
Това може да отнеме и повече от 24 часа
Не трябва да кипи да върти гадостите из него.
Зарежда се с малък ток и се следи гъстотата.
Това може да отнеме и повече от 24 часа

-
- потребител
- Мнения: 263
- Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Проблем с акумулатор
Виж дали всички клетки бълбукат еднакво.Гъстотата на електролита трябва да е 1.28 за нашите условия.
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 25 авг 2010, 00:17
- Модел на автомобила: Focus 2010-, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Moondust Silver (Metallic)
- Status: Извън линия
Re: Проблем с акумулатор
За прегряване не е прегрял, даже в момента не е й загрял. А не знам дали кипи, щото май тоя акумулатор не се отваря от никъде или аз поне не виждам от къде...paci написа:Не трябва да прегрява по време на заряда. И 40 градуса май бяха много.
Не трябва да кипи да върти гадостите из него.
Зарежда се с малък ток и се следи гъстотата.
Това може да отнеме и повече от 24 часа
А само да отбележа, че зарядното ми е самоделка правена от дядо ми и може ми би е набор горе долу (30г). Но на нея е отбелязано, че при 12V амперите са 3, а при 6V- 4.5. Не знам дали е това е малък ток

-
- потребител
- Мнения: 263
- Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Проблем с акумулатор
Амперите не трябва да са повече от 3 за добро зареждане.
А относно акумулатора ,има едни дето уж не се отварят но в средата има продълговат капак и се маха наведнъж с всички тапи на клетките.(пак казвам,някои).
А относно акумулатора ,има едни дето уж не се отварят но в средата има продълговат капак и се маха наведнъж с всички тапи на клетките.(пак казвам,някои).
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 25 авг 2010, 00:17
- Модел на автомобила: Focus 2010-, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Moondust Silver (Metallic)
- Status: Извън линия
Re: Проблем с акумулатор
radorecord написа:Амперите не трябва да са повече от 3 за добро зареждане.
А относно акумулатора ,има едни дето уж не се отварят но в средата има продълговат капак и се маха наведнъж с всички тапи на клетките.(пак казвам,някои).
Има нещо като капак отгоре. Напъвах го с отвертка, но не поддава...
Лошото е, че винаги си прав, колегаHACKO написа:Няма да стане.

- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Проблем с акумулатор
Не го напъвай. Може да е неотваряем предпазител за отдушника.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 25 авг 2010, 00:17
- Модел на автомобила: Focus 2010-, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Moondust Silver (Metallic)
- Status: Извън линия
Re: Проблем с акумулатор
Явно е нещо такова. Щом не тръгна да се отваря от никъде...иво г. иванов написа:Не го напъвай. Може да е неотваряем предпазител за отдушника.
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Проблем с акумулатор
За съжаление разреден акумулатор оставен на минусови темепратури много лесно замръзва .После и да го зареждаш все тая.За това Наско ти е казал , че няма смисъл.Според по-долната статия издържа на студ само ако е над 75 % от заряда си.За жалост дори да го заредиш напълно докато е здрав и да няма никакви консуматори на него пак след време макар и бавно се разрежда сам и може би от там е започнал проблема ти.Зареждането с обикновено зарядно обикновено прецаква акумулатора понеже трудно можеш да го изключиш на време преди да си го презаредил.
http://www.fiat-bg.org/index.php/solutions/84/77-accu
http://www.fiat-bg.org/index.php/solutions/84/77-accu
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 25 авг 2010, 00:17
- Модел на автомобила: Focus 2010-, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Moondust Silver (Metallic)
- Status: Извън линия
Re: Проблем с акумулатор
Както Наско каза, последното зареждане не даде резултат.bateto_toshko написа:За съжаление разреден акумулатор оставен на минусови темепратури много лесно замръзва .После и да го зареждаш все тая.За това Наско ти е казал , че няма смисъл.Според по-долната статия издържа на студ само ако е над 75 % от заряда си.За жалост дори да го заредиш напълно докато е здрав и да няма никакви консуматори на него пак след време макар и бавно се разрежда сам и може би от там е започнал проблема ти.Зареждането с обикновено зарядно обикновено прецаква акумулатора понеже трудно можеш да го изключиш на време преди да си го презаредил.
http://www.fiat-bg.org/index.php/solutions/84/77-accu
Явно грешката ми е, че не съм го прибрал на топло овреме. Мислех, че имам резервна кола, но от днес съм с рейса

Все пак благодаря за съветите, колеги !

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с акумулатор
Грешката ми е много позната, правил съм я няколко пъти. 

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Проблем с акумулатор
Виж да няма някоя хартиена лепенка отгоре - като я отлепиш под нея да има капачки (или общ капак). Желателно е когато се зарежда акумулаторът да отвинтиш капачките и да гледаш какво става вътре. Също и да измериш гъстотата на електролита. Ако излизат равномерно мехурчета от всички клетки може и да се зарежда нормално. Ако от някоя клетка не виждаш да излизат мехурчета може тя да е зле. Ако имаш и волтметър - гледаш дали вдига бързо над 14-15V - нормално напрежението нараства бавно със зареждането на акумулатора.
Между другото - предишното ми гадже ми беше подарила един акумулатор - български. Колата й просто не запалила един ден. Имало съмнение и за дефектна клетка. После се оказало, че алармата е изсмукала всичкия ток от него - както и да е.. Никой не си бил играл да го зарежда, сменила го с нов.
После една година седял прибран на топло - както си е бил свален от колата -- без да е зареден.
Включих го и тръгна съвсем нормално да се зарежда. Една година го търкалях на Фиестата, докато не го изтероризирах един път с много въртене - поради моя си глупост. Всъщност колата не запали, защото ми беше свършило горивото. Ама на гадно място - по средата на кръговото на 4-ти км. След това взе да ми прави проблеми и го смених.
До тогава само в няколкото много студени дни на януари 2012 не можах да запаля с него. Но много коли не запалиха тогава.
Недейте да въртите, докато съвсем окапе напрежението - акумулаторът се състои от няколко клетки, свързани последователно. Ако една от тях не си държи 2-та волта - значи при опит да въртите стартера през нея тече ток наобратно, а това много зле влияе на клетката.
Може би единственото смислено нещо, което може да се направи за съхранение на акумулатора ако колата не се ползва е да се прибере на топло вкъщи.
Между другото - предишното ми гадже ми беше подарила един акумулатор - български. Колата й просто не запалила един ден. Имало съмнение и за дефектна клетка. После се оказало, че алармата е изсмукала всичкия ток от него - както и да е.. Никой не си бил играл да го зарежда, сменила го с нов.
После една година седял прибран на топло - както си е бил свален от колата -- без да е зареден.
Включих го и тръгна съвсем нормално да се зарежда. Една година го търкалях на Фиестата, докато не го изтероризирах един път с много въртене - поради моя си глупост. Всъщност колата не запали, защото ми беше свършило горивото. Ама на гадно място - по средата на кръговото на 4-ти км. След това взе да ми прави проблеми и го смених.
До тогава само в няколкото много студени дни на януари 2012 не можах да запаля с него. Но много коли не запалиха тогава.
Недейте да въртите, докато съвсем окапе напрежението - акумулаторът се състои от няколко клетки, свързани последователно. Ако една от тях не си държи 2-та волта - значи при опит да въртите стартера през нея тече ток наобратно, а това много зле влияе на клетката.
Може би единственото смислено нещо, което може да се направи за съхранение на акумулатора ако колата не се ползва е да се прибере на топло вкъщи.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта