Страница 1 от 1

Смяна на ролков лагер

Публикувано: 15 сеп 2021, 06:20
от zelen4uka
Колата е Форд Сиера DOHC 2.0 91г. Наложи се смяна на заден десен лагер. След смяната възникна въпроса с Колко нютонметра се стяга гайката на оста ? Моля за помощ и точна информация. Лагерите са два ролкови.

Re: Смяна на ролков лагер

Публикувано: 15 сеп 2021, 07:47
от ЯЛТА
Врътни един телефон на Митко-фордманиака след 10 часа, и той ще знае.

Re: Смяна на ролков лагер

Публикувано: 15 сеп 2021, 13:26
от zelen4uka
Благодаря. Аз четох в книгата за ремонт на Сиера и там пише 270NM. Майстора се обажда в Мото Пфое. Там са му обяснили, че се стяга до отказ.

Re: Смяна на ролков лагер

Публикувано: 15 сеп 2021, 15:39
от ЯЛТА
zelen4uka написа:
15 сеп 2021, 13:26
Там са му обяснили, че се стяга до отказ.
Има логика, щом са ролкови лагерите.............. При конусни е опасно да се натегнат, защото ще блокират в конусите.

Re: Смяна на ролков лагер

Публикувано: 15 сеп 2021, 16:09
от HACKO
Васе, те са ролкови конусни, но както и на старите Ескорти, главината е конструирана така че двата лагера опират един в друг и хлабината е точна колкото и да ги стягаш. Има само една малка подробност, лагерите трябва да са със точната височина, която е заложена при конструирането. Затова е препоръчително да се вземат лагери само на реномираните производители. Евтините незнайна марка, отговарят по външен и вътрешен диаметър, но не винаги височината (дебелината) е точна и тогава хлабината не се получава, може да са хлабави или още по-лошо да затегнат. Когато са правилните лагери, дали ще се стегне на 270 нютона или както са му казали до откат няма значение, лагерите са достатъчно твърди за да се смачкат а резбата е здрава.

Re: Смяна на ролков лагер

Публикувано: 15 сеп 2021, 19:35
от Ozzie
по АутоДата - между 250 и 290 Nm, така че 270 Nm се пада точно по средата