Вибриране на спирачките при интенз. спиране
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Вибриране на спирачките при интенз. спиране
При каране с висока скорост (над 140)при интензивно натискане на спирачката, след няколко секунди усещам че дисковете започват да бият(вибрират) от прегряване...не знам дали не е заради изтъняването им. Дебелината им е около 20мм(имат ръб около 1мм от двете страни).
Накладките са почти заминали, но дори и като имаха 10мм феродо пак го правеше това.
Ако сложа нови дискове дали ще изчезне това че ме притеснява да не се счупят ако продължа да натискам спирачката след като почнат да бият....
Ако нови дискове ще ме оправят предложете марки дискове и накладки, по възможност по-евтини че имам и други разходи освен тези.
В един magazin ми предложиха накладки за 50 Лв и дискове по 42 Лв/бройката на Allied Nippon....някакви отзиви за тази марка???
Колата е Форд Фокус.
Накладките са почти заминали, но дори и като имаха 10мм феродо пак го правеше това.
Ако сложа нови дискове дали ще изчезне това че ме притеснява да не се счупят ако продължа да натискам спирачката след като почнат да бият....
Ако нови дискове ще ме оправят предложете марки дискове и накладки, по възможност по-евтини че имам и други разходи освен тези.
В един magazin ми предложиха накладки за 50 Лв и дискове по 42 Лв/бройката на Allied Nippon....някакви отзиви за тази марка???
Колата е Форд Фокус.
- viktor8881
- потребител
- Мнения: 128
- Регистриран: 24 мар 2009, 16:39
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 99г. газов инжекцион
- Местоположение: Сливен/Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Вибриране на спирачките при интенз. спиране
как разбра, че е от прегряване.JoroM написа:дисковете започват да бият(вибрират) от прегряване
Мойте ги смених когато вече бяха на 18мм , но не съм имал вибриране. Скъпи ми се виждат дисковете и накладките. Дискове взех на "WOKING" 70лв от КОСЕР а накладки 30 лв с меко феродо защото такова исках.
разгледай това:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=28276" onclick="window.open(this.href);return false;
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вибриране на спирачките при интенз. спиране
Е, от какво друго може да почнат да вибрират дисковете след време правопропорционално на силата на натискане на спирачката? Ако натискам леко и средно, може изобщо да не усетя биене в спирачките, но ако натискам яко почват да бият след няколко секунди, което за мен се дължи на топлинна деформация в следствие на прегряването на дисковете. Днес измерих с шублер дебелината на дисковете: 20,5мм което даже е в границите на допустимото. Минимума е 20мм. Накладките имат по около 3мм феродо все още.
А относно цената на дисковете и накладките...в Бургас тва е най-евтиния вариант. Проверил съм в Аутоплюс, Аутохит, Аутохелп, Елиткар и др. магазини за които се сетих...в Косер не съм проверявал. Накладки LPR са 57 Лв а дискове Метели са по 43 Лв/бройката, имаше и някакви испански дискове по 38 Лв, но общо взето под 50 ЛВ накладки и 38-40 Лв дискове няма тук!
Гледах дисковете Метели и ги сравних с Нипона...абе Нипона по ми хареса като изработка.
А относно цената на дисковете и накладките...в Бургас тва е най-евтиния вариант. Проверил съм в Аутоплюс, Аутохит, Аутохелп, Елиткар и др. магазини за които се сетих...в Косер не съм проверявал. Накладки LPR са 57 Лв а дискове Метели са по 43 Лв/бройката, имаше и някакви испански дискове по 38 Лв, но общо взето под 50 ЛВ накладки и 38-40 Лв дискове няма тук!
Гледах дисковете Метели и ги сравних с Нипона...абе Нипона по ми хареса като изработка.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Вибриране на спирачките при интенз. спиране
Къ ше стане да се нагреят, да почне да вибрира и след това сами да се изправят до следващото прегряване?!
Ако имаш някой познат без оплаквания, гумите и джантите да стават за Фокуса, вземи ги сложи и пробвай.
Скоро пусках и аз тема за вибрации на спирачка.
Оказа се джанта и как па точно нея я нацелих в бордюр при едно тъпанарско каране с ръчни на полигон.
бах и маата
сеа съм с тенекето от резервната и няма никви грижи
Незнам резервната ти в какво състояние е.
Моята беше ужасна и не можех да разчитам на нея да почна да я слагам на мястото на всяка една и да пробвам.
Мислих го този вариант обаче реших, че може да ме излъже.
С крива небалансирвана гума беше.
Плякаше си резервната гума обаче вибрациите веднага изчезнаха.
После си сложих хубава гума.
Ако имаш някой познат без оплаквания, гумите и джантите да стават за Фокуса, вземи ги сложи и пробвай.
Скоро пусках и аз тема за вибрации на спирачка.
Оказа се джанта и как па точно нея я нацелих в бордюр при едно тъпанарско каране с ръчни на полигон.
бах и маата

Незнам резервната ти в какво състояние е.
Моята беше ужасна и не можех да разчитам на нея да почна да я слагам на мястото на всяка една и да пробвам.
Мислих го този вариант обаче реших, че може да ме излъже.
С крива небалансирвана гума беше.
Плякаше си резервната гума обаче вибрациите веднага изчезнаха.
После си сложих хубава гума.
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вибриране на спирачките при интенз. спиране
При загряване метала се разширява....къде ще отдаде диска според теб? Според мен само като се накъдри така да се каже....и от накъдрянето на диска идва вибрацията.
Нали затова има дискове с дупки, които поемат деформацията на диска при загряване и не позволяват диска да се криви.
Тва биене го прави с два различни комплекта лети дjaнти 15-ки и с различни гуми. Аз поне нямам друго обяснение от какво друго може да е тва вибриране.
Ето един цитат от мазда форума
Нали затова има дискове с дупки, които поемат деформацията на диска при загряване и не позволяват диска да се криви.
Тва биене го прави с два различни комплекта лети дjaнти 15-ки и с различни гуми. Аз поне нямам друго обяснение от какво друго може да е тва вибриране.
Ето един цитат от мазда форума
Перфорираните дискове са точно за да се предпазят от изкривяване.
-Обикновенните са си единични
-Вентилираните са двойни свързани един за друг с ребра - ребрата играят перки и вкарват въздух между двете
-Вентилирани с нарези - тия са за меки накладки за екстремно спиране понеже много се харчи феродото - нарезите вадят разпрашеното феродо
-Вентилирани с дупки - дупките са против изкривяване при загряване на диска - при екстремно загряване метала се разширява и липсата на натериал от дупките поема разширението и диска не може да се изкриви странично
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Вибриране на спирачките при интенз. спиране
Еми ОКи
Незнаех, че с 2 комплета гуми и джанти поведението е било едно и също.
При мен стана след като сложих летните.
При монтажа им тази година се наложи разместване.
Тази явно е била отзад или ба ли я вече къде е била защото преди да ги сваля нямаше проблеми.
Т'ва Нипон съм го срещал на техники разни .... сеа па спирачни мат'ряли
Дириш ефтино ... дано да случиш и да си решиш проблема!
Успех!!!
Незнаех, че с 2 комплета гуми и джанти поведението е било едно и също.
При мен стана след като сложих летните.
При монтажа им тази година се наложи разместване.
Тази явно е била отзад или ба ли я вече къде е била защото преди да ги сваля нямаше проблеми.
Т'ва Нипон съм го срещал на техники разни .... сеа па спирачни мат'ряли

Дириш ефтино ... дано да случиш и да си решиш проблема!
Успех!!!
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Вибриране на спирачките при интенз. спиране
Дискът изкриви ли се веднъж - няма да се изправи после самичък. Пък и не всяко спиране води до прегряване на диска - той нали за това е направен... За да разбереш дали е крив - измери му кривината (макс. 1/10 от милиметъра). Това е начина, другото е хвърляне на боб... Щото и главината също може да е крива, и пак така ще бие.
Ако караш "мъжката" с мощно натискане на спирачката се замисли за някакви сериозни дискове - напр. Zimmerman, че с тия МеНтели и подобни рискуваш бързо да се върнеш на сегашното дереже...
Аз нали съм с Брембо Макс да си кажа - бая спирачка ползвам и още са прави, ама един познат ги изкриви за има-няма 5000 км - яко каране на писта обаче е причината, чак посиняха...
Дупките по дисковете са по-скоро за отвеждане на горещите газове от пространството между диска и накладката, а за компенсиране на топлинните деформации използват "плаващо" захващане - нещо като при моторите.

Ако караш "мъжката" с мощно натискане на спирачката се замисли за някакви сериозни дискове - напр. Zimmerman, че с тия МеНтели и подобни рискуваш бързо да се върнеш на сегашното дереже...
Аз нали съм с Брембо Макс да си кажа - бая спирачка ползвам и още са прави, ама един познат ги изкриви за има-няма 5000 км - яко каране на писта обаче е причината, чак посиняха...
Дупките по дисковете са по-скоро за отвеждане на горещите газове от пространството между диска и накладката, а за компенсиране на топлинните деформации използват "плаващо" захващане - нещо като при моторите.

- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вибриране на спирачките при интенз. спиране
Зависи каква е деформацията, нали? Явно при мен се изкривяват много малко, и това е обратимо, след като се охладят си възвръщат формата.
Като почнат да вибрират от прегряване пускам спирачката....ама някой път може да не мога да я отпусна
и тогава предполагам че ще се изкривят необратимо или даже да се счупят ако са много изтънели. Иначе по принцип за кривене на дискове знам някои неща: че не трябва да се пръскат горещите дискове на автомивка примерно понеже има опасност да се изкривят. Също и ако с много загрети дискове колата влезе в голяма локва могат да се изкривят дисковете.
На Ориона (91-a)смених вентилираните дискове с нови щото старите бяха изтънели трапецовидно и в най-тънката си част бяха 15мм. С новите дискове и накладки като ми прегреят спирачките педала почва да пружинира и колата не спира....но няма вибрации! Но все пак дисковете са нови. Но доколкото си спомням със старите дискове имаше даже по-силна вибрация при интензивно спиране.
При Фокуса ако се наложи да спра бързо, примерно от 120 км вибриране няма, но от по-висока скорост...си е еб*ло мамата...а аз по принцип карам извънградско с около 130-140 и повече понякога, и от време навреме се налага да натискам яко спирачката.

Като почнат да вибрират от прегряване пускам спирачката....ама някой път може да не мога да я отпусна

На Ориона (91-a)смених вентилираните дискове с нови щото старите бяха изтънели трапецовидно и в най-тънката си част бяха 15мм. С новите дискове и накладки като ми прегреят спирачките педала почва да пружинира и колата не спира....но няма вибрации! Но все пак дисковете са нови. Но доколкото си спомням със старите дискове имаше даже по-силна вибрация при интензивно спиране.
При Фокуса ако се наложи да спра бързо, примерно от 120 км вибриране няма, но от по-висока скорост...си е еб*ло мамата...а аз по принцип карам извънградско с около 130-140 и повече понякога, и от време навреме се налага да натискам яко спирачката.
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вибриране на спирачките при интенз. спиране
Колега къде ги намери тея предни накладки за 30 Лв? В Косер най-евтините са 53 Лв...аз накладки под 50 кинта не можах да намеря.viktor8881 написа:Мойте ги смених когато вече бяха на 18мм , но не съм имал вибриране. Скъпи ми се виждат дисковете и накладките. Дискове взех на "WOKING" 70лв от КОСЕР а накладки 30 лв с меко феродо защото такова исках....
- viktor8881
- потребител
- Мнения: 128
- Регистриран: 24 мар 2009, 16:39
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 99г. газов инжекцион
- Местоположение: Сливен/Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Вибриране на спирачките при интенз. спиране
Сега погледнах кутията 40 лв са не 30. Извинявам се за грешката. Магазина е в Пловдив. Марката на накладките е WARDS. Незнам какво производство са, но колата спира перфектно и не дере дисковете.
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вибриране на спирачките при интенз. спиране
Купих дискове и накладки Нипон:
http://www.alliednippon.net/aboutus.aspx
сега ги сложих....след няколко дена ще споделя впечатления след около 1000км пробег...
http://www.alliednippon.net/aboutus.aspx
сега ги сложих....след няколко дена ще споделя впечатления след около 1000км пробег...
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вибриране на спирачките при интенз. спиране
И така, минах около 1000 км след поставянето на новите дискове и накладки. Пробвах спиране от 160 км/час...спира перфектно, без никакви вибрации или каквото и да било нередно. Както писах, явно проблема е бил от изтънелите дискове... 

- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Вибриране на спирачките при интенз. спиране
Тъй като вече е решен проблема мога да споделя мнение за подобна причина.
Преди време една фиеста така тресеше при натискане на спирачка само при висока скорост.Причината се оказа в задържащо цилиндърче на спирачния апарат.Дефакто само едната накладка натискаше ,което караше диска да се криви поради липса на задна опора.
М/у другото и аз сменях предни дискове скоро и като отидох в Евро 07 (имам познат там) да ги вземам пича вика бегай от тука,отивай си вземай оригинални.Тези ментета стават само за малолитражките.Ти с този кораб ще ги изкривиш за нула време после ще дойдеш да ми ги рекламираш.
И така...моторкрафтски 80лв бройката
Преди време една фиеста така тресеше при натискане на спирачка само при висока скорост.Причината се оказа в задържащо цилиндърче на спирачния апарат.Дефакто само едната накладка натискаше ,което караше диска да се криви поради липса на задна опора.
М/у другото и аз сменях предни дискове скоро и като отидох в Евро 07 (имам познат там) да ги вземам пича вика бегай от тука,отивай си вземай оригинални.Тези ментета стават само за малолитражките.Ти с този кораб ще ги изкривиш за нула време после ще дойдеш да ми ги рекламираш.
И така...моторкрафтски 80лв бройката

- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Вибриране на спирачките при интенз. спиране
Колега, ако едното цилиндърече задържа няма ли при натискане на спирачките и малко да завива.Иначе тоя месец сменям и аз дискове, накладки(предни, задни), течност.Да се надяваме, че и при мен проблемът ще е в тях.
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вибриране на спирачките при интенз. спиране
Аве хора, кво се филмирате с тея цилиндърчета? Два цилиндъра на диск имаха старите ЛАДИ! Но Орион 1991-а и Фокус са само с по 1 цилиндър на диск.
Фиестата не съм виждал как е, но съм 99% сигурен че и тя е с един цилиндър на диск.

- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Вибриране на спирачките при интенз. спиране
Хубаво, че си открил причината. Аз като сменях италианските (тия, с които си дойде от Италия де) бяха станали по 18 мм
. Не ми направи впечатление да тресе, но пък и аз не смеех да натисна по-силно, че съм виждал счупен преден диск от износване... Пък за цилиндърчетата - може би става въпрос за водачите на апарата, които клеясат и почват да задържат и колата спира "на тласъци".

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта