Смяна на маншони вътрешни Ескорт "91
Публикувано: 24 фев 2009, 10:00
По неволя имам за поддържане вече и колата на приятеля ми, вчера сменяхме маслото и видях че няма здрав маншон и четирите са за смяна
. Та искам да попитам какво се води това на снимката и как се сменя десен вътрешен това развива ли се? Във форума намерих инфо за смяната на външните прилагома избрана извадка да кажете дали всеичко е точно
" Предполагам става въпрос за външното каре-неговия маншон по-често се къса. Добре е да си на канал.
Вдигаш и подпираш предницата, освобождаваш амортисьора от главината, освобождаваш и шарнирния болт на носача, ако се наложи освобождаваш и реактивната щанга, развиваш централната гайка- тогава се осбождава главината със спирачния диск и спирачния апалат от карето-ще видиш ос със външни щлици, внимавай да не дърпаш много,защото спирачния маркуч не е освободен. След това махаш скобите на маншона и го издърпваш по полуоската,за да се види карето. Почистваш греста колкото можеш по-добре. Карето е нанизано на полуоската на шлици и се държи от зегерка-освобождаваш зегерката и изваждаш карето навън. Изнизваш стария маншон, слагаш новия, като преди това го напълваш със грес.Обикновено греста я продават заедно с маншона, ако не, трябва да сложиш графитна грес. Ако в маншона е имало вода и пясък трабва много добре да го измиеш със бензин. След като си сложил маншона нанизваш карето и стягаш скобите, сглобяваш всичко обратно. Когато махаш карето внимавай да не дърпаш много полуоската, за да не скъсаш вътрешния маншон. След като сглобиш и добре стегнеш всичко, завинтваш централната гайка, предполагам,че при твоя автомобил предния лагер и един/двоен/, саморегулиращ се и я стягаш тази гайка максимално. Не забравяй да я обезопасиш против саморазвиване-не знам как е при теб-шплент, шайба или самата гайка има борд, който се огъва в специален прорез. Щом имаж желание и инструменти ще се ориентираш. Това се сещам за сега, нека и колегите да се включат с помощ.
Всичко става лесно, не се сваля главината от носача а самия носач се освобождава от предния тампон (там е болт и гайка), тогава излиза и мортисьора с малко напъване. след това обаче трябва да избиеш оста на полуоската назад, най добре със скоба защото трудно излиза, не удряй по резбата отпред (може с дървено трупче). Внимавай да не нараниш каретата при удрянето. Изчисти добре старата грес и сложи нова. При обратния монтаж амортисьора влиза трудно, затова намажи с моторно масло. За операцията трябват двама, единия да придържа. Не оставяй главината да виси на спирачния маркуч, вържи с тел на пружината. Успех "

" Предполагам става въпрос за външното каре-неговия маншон по-често се къса. Добре е да си на канал.
Вдигаш и подпираш предницата, освобождаваш амортисьора от главината, освобождаваш и шарнирния болт на носача, ако се наложи освобождаваш и реактивната щанга, развиваш централната гайка- тогава се осбождава главината със спирачния диск и спирачния апалат от карето-ще видиш ос със външни щлици, внимавай да не дърпаш много,защото спирачния маркуч не е освободен. След това махаш скобите на маншона и го издърпваш по полуоската,за да се види карето. Почистваш греста колкото можеш по-добре. Карето е нанизано на полуоската на шлици и се държи от зегерка-освобождаваш зегерката и изваждаш карето навън. Изнизваш стария маншон, слагаш новия, като преди това го напълваш със грес.Обикновено греста я продават заедно с маншона, ако не, трябва да сложиш графитна грес. Ако в маншона е имало вода и пясък трабва много добре да го измиеш със бензин. След като си сложил маншона нанизваш карето и стягаш скобите, сглобяваш всичко обратно. Когато махаш карето внимавай да не дърпаш много полуоската, за да не скъсаш вътрешния маншон. След като сглобиш и добре стегнеш всичко, завинтваш централната гайка, предполагам,че при твоя автомобил предния лагер и един/двоен/, саморегулиращ се и я стягаш тази гайка максимално. Не забравяй да я обезопасиш против саморазвиване-не знам как е при теб-шплент, шайба или самата гайка има борд, който се огъва в специален прорез. Щом имаж желание и инструменти ще се ориентираш. Това се сещам за сега, нека и колегите да се включат с помощ.
Всичко става лесно, не се сваля главината от носача а самия носач се освобождава от предния тампон (там е болт и гайка), тогава излиза и мортисьора с малко напъване. след това обаче трябва да избиеш оста на полуоската назад, най добре със скоба защото трудно излиза, не удряй по резбата отпред (може с дървено трупче). Внимавай да не нараниш каретата при удрянето. Изчисти добре старата грес и сложи нова. При обратния монтаж амортисьора влиза трудно, затова намажи с моторно масло. За операцията трябват двама, единия да придържа. Не оставяй главината да виси на спирачния маркуч, вържи с тел на пружината. Успех "