Страница 1 от 1

Смяна на маншони вътрешни Ескорт "91

Публикувано: 24 фев 2009, 10:00
от cruise
По неволя имам за поддържане вече и колата на приятеля ми, вчера сменяхме маслото и видях че няма здрав маншон и четирите са за смяна :(. Та искам да попитам какво се води това на снимката и как се сменя десен вътрешен това развива ли се? Във форума намерих инфо за смяната на външните прилагома избрана извадка да кажете дали всеичко е точно

" Предполагам става въпрос за външното каре-неговия маншон по-често се къса. Добре е да си на канал.
Вдигаш и подпираш предницата, освобождаваш амортисьора от главината, освобождаваш и шарнирния болт на носача, ако се наложи освобождаваш и реактивната щанга, развиваш централната гайка- тогава се осбождава главината със спирачния диск и спирачния апалат от карето-ще видиш ос със външни щлици, внимавай да не дърпаш много,защото спирачния маркуч не е освободен. След това махаш скобите на маншона и го издърпваш по полуоската,за да се види карето. Почистваш греста колкото можеш по-добре. Карето е нанизано на полуоската на шлици и се държи от зегерка-освобождаваш зегерката и изваждаш карето навън. Изнизваш стария маншон, слагаш новия, като преди това го напълваш със грес.Обикновено греста я продават заедно с маншона, ако не, трябва да сложиш графитна грес. Ако в маншона е имало вода и пясък трабва много добре да го измиеш със бензин. След като си сложил маншона нанизваш карето и стягаш скобите, сглобяваш всичко обратно. Когато махаш карето внимавай да не дърпаш много полуоската, за да не скъсаш вътрешния маншон. След като сглобиш и добре стегнеш всичко, завинтваш централната гайка, предполагам,че при твоя автомобил предния лагер и един/двоен/, саморегулиращ се и я стягаш тази гайка максимално. Не забравяй да я обезопасиш против саморазвиване-не знам как е при теб-шплент, шайба или самата гайка има борд, който се огъва в специален прорез. Щом имаж желание и инструменти ще се ориентираш. Това се сещам за сега, нека и колегите да се включат с помощ.

Всичко става лесно, не се сваля главината от носача а самия носач се освобождава от предния тампон (там е болт и гайка), тогава излиза и мортисьора с малко напъване. след това обаче трябва да избиеш оста на полуоската назад, най добре със скоба защото трудно излиза, не удряй по резбата отпред (може с дървено трупче). Внимавай да не нараниш каретата при удрянето. Изчисти добре старата грес и сложи нова. При обратния монтаж амортисьора влиза трудно, затова намажи с моторно масло. За операцията трябват двама, единия да придържа. Не оставяй главината да виси на спирачния маркуч, вържи с тел на пружината. Успех "
Вътрешен десен маншон.jpg
Какво е това.jpg

Re: Смяна на маншони вътрешни Ескорт "91

Публикувано: 24 фев 2009, 22:18
от HACKO
Изпълняваш инструкциите от първия абзац, като свалиш полуоските, вътрешните маншони се сменят както външните, има зегерки които държат вътрешната част към полуоската. Само със една забележка, греста се слага във карето а не във маншона.
Това на полуоската е с цел да предпази полуоската от резонанс.
П.П. Според мене операцията е от неприятните и трудоемки работи, не мога да я характеризирам като лесна.

Re: Смяна на маншони вътрешни Ескорт "91

Публикувано: 25 фев 2009, 09:09
от cruise
Вади се цялата полуоска (пръта) не се развърта това против резонанс, имам предвид дясната.
Вижте какво намерих като се рових из нета, нали чера нямаше форум

http://www.youtube.com/watch?v=cvBXU54c ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=pp2vfkIx ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Смяна на маншони вътрешни Ескорт "91

Публикувано: 25 фев 2009, 17:16
от Ghost_Rider
Това съм го виждал как става на живо,но само със специални маншони,които са еластични. С обикновен гумен маншон-просто забрави!

Re: Смяна на маншони вътрешни Ескорт "91

Публикувано: 26 фев 2009, 15:04
от The seven
Добавям само че когато извадиш вътрешните карета от скоростната кутия, почва да тече масло от нея. Вариантите са два, събираш старото и го доливаш или събираш старото и си доливаш ново.

Re: Смяна на маншони вътрешни Ескорт "91

Публикувано: 28 фев 2009, 08:40
от dimotaxi
[quote="cruise"] Та искам да попитам какво се води това на снимката и как се сменя десен вътрешен това развива ли се?
Вътрешен десен маншон.jpg
Това на първата снимка не е ли скъсан маншон на кормилната рейка,като гледам не ми прилича полуоска?!? :-/: :-/:

Re: Смяна на маншони вътрешни Ескорт "91

Публикувано: 28 фев 2009, 16:11
от cruise
dimotaxi написа:
cruise написа: Та искам да попитам какво се води това на снимката и как се сменя десен вътрешен това развива ли се?
Вътрешен десен маншон.jpg
Това на първата снимка не е ли скъсан маншон на кормилната рейка,като гледам не ми прилича полуоска?!? :-/: :-/:
Полуоска е. Рейката е по тънка. Аз питах за това деблото в средата. Отговориха ми за вибрация.

Re: Смяна на маншони вътрешни Ескорт "91

Публикувано: 01 мар 2009, 07:59
от dimotaxi
Сори,пак не съм разбрал.... *00124* *00124* !!!