Смяна на маншони вътрешни Ескорт "91
- cruise
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI - Местоположение: Димитровград->Хасково
- Status: Извън линия
Смяна на маншони вътрешни Ескорт "91
По неволя имам за поддържане вече и колата на приятеля ми, вчера сменяхме маслото и видях че няма здрав маншон и четирите са за смяна
. Та искам да попитам какво се води това на снимката и как се сменя десен вътрешен това развива ли се? Във форума намерих инфо за смяната на външните прилагома избрана извадка да кажете дали всеичко е точно
" Предполагам става въпрос за външното каре-неговия маншон по-често се къса. Добре е да си на канал.
Вдигаш и подпираш предницата, освобождаваш амортисьора от главината, освобождаваш и шарнирния болт на носача, ако се наложи освобождаваш и реактивната щанга, развиваш централната гайка- тогава се осбождава главината със спирачния диск и спирачния апалат от карето-ще видиш ос със външни щлици, внимавай да не дърпаш много,защото спирачния маркуч не е освободен. След това махаш скобите на маншона и го издърпваш по полуоската,за да се види карето. Почистваш греста колкото можеш по-добре. Карето е нанизано на полуоската на шлици и се държи от зегерка-освобождаваш зегерката и изваждаш карето навън. Изнизваш стария маншон, слагаш новия, като преди това го напълваш със грес.Обикновено греста я продават заедно с маншона, ако не, трябва да сложиш графитна грес. Ако в маншона е имало вода и пясък трабва много добре да го измиеш със бензин. След като си сложил маншона нанизваш карето и стягаш скобите, сглобяваш всичко обратно. Когато махаш карето внимавай да не дърпаш много полуоската, за да не скъсаш вътрешния маншон. След като сглобиш и добре стегнеш всичко, завинтваш централната гайка, предполагам,че при твоя автомобил предния лагер и един/двоен/, саморегулиращ се и я стягаш тази гайка максимално. Не забравяй да я обезопасиш против саморазвиване-не знам как е при теб-шплент, шайба или самата гайка има борд, който се огъва в специален прорез. Щом имаж желание и инструменти ще се ориентираш. Това се сещам за сега, нека и колегите да се включат с помощ.
Всичко става лесно, не се сваля главината от носача а самия носач се освобождава от предния тампон (там е болт и гайка), тогава излиза и мортисьора с малко напъване. след това обаче трябва да избиеш оста на полуоската назад, най добре със скоба защото трудно излиза, не удряй по резбата отпред (може с дървено трупче). Внимавай да не нараниш каретата при удрянето. Изчисти добре старата грес и сложи нова. При обратния монтаж амортисьора влиза трудно, затова намажи с моторно масло. За операцията трябват двама, единия да придържа. Не оставяй главината да виси на спирачния маркуч, вържи с тел на пружината. Успех "

" Предполагам става въпрос за външното каре-неговия маншон по-често се къса. Добре е да си на канал.
Вдигаш и подпираш предницата, освобождаваш амортисьора от главината, освобождаваш и шарнирния болт на носача, ако се наложи освобождаваш и реактивната щанга, развиваш централната гайка- тогава се осбождава главината със спирачния диск и спирачния апалат от карето-ще видиш ос със външни щлици, внимавай да не дърпаш много,защото спирачния маркуч не е освободен. След това махаш скобите на маншона и го издърпваш по полуоската,за да се види карето. Почистваш греста колкото можеш по-добре. Карето е нанизано на полуоската на шлици и се държи от зегерка-освобождаваш зегерката и изваждаш карето навън. Изнизваш стария маншон, слагаш новия, като преди това го напълваш със грес.Обикновено греста я продават заедно с маншона, ако не, трябва да сложиш графитна грес. Ако в маншона е имало вода и пясък трабва много добре да го измиеш със бензин. След като си сложил маншона нанизваш карето и стягаш скобите, сглобяваш всичко обратно. Когато махаш карето внимавай да не дърпаш много полуоската, за да не скъсаш вътрешния маншон. След като сглобиш и добре стегнеш всичко, завинтваш централната гайка, предполагам,че при твоя автомобил предния лагер и един/двоен/, саморегулиращ се и я стягаш тази гайка максимално. Не забравяй да я обезопасиш против саморазвиване-не знам как е при теб-шплент, шайба или самата гайка има борд, който се огъва в специален прорез. Щом имаж желание и инструменти ще се ориентираш. Това се сещам за сега, нека и колегите да се включат с помощ.
Всичко става лесно, не се сваля главината от носача а самия носач се освобождава от предния тампон (там е болт и гайка), тогава излиза и мортисьора с малко напъване. след това обаче трябва да избиеш оста на полуоската назад, най добре със скоба защото трудно излиза, не удряй по резбата отпред (може с дървено трупче). Внимавай да не нараниш каретата при удрянето. Изчисти добре старата грес и сложи нова. При обратния монтаж амортисьора влиза трудно, затова намажи с моторно масло. За операцията трябват двама, единия да придържа. Не оставяй главината да виси на спирачния маркуч, вържи с тел на пружината. Успех "
Последна промяна от cruise на 25 фев 2009, 00:01, променено общо 1 път.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маншони вътрешни Ескорт "91
Изпълняваш инструкциите от първия абзац, като свалиш полуоските, вътрешните маншони се сменят както външните, има зегерки които държат вътрешната част към полуоската. Само със една забележка, греста се слага във карето а не във маншона.
Това на полуоската е с цел да предпази полуоската от резонанс.
П.П. Според мене операцията е от неприятните и трудоемки работи, не мога да я характеризирам като лесна.
Това на полуоската е с цел да предпази полуоската от резонанс.
П.П. Според мене операцията е от неприятните и трудоемки работи, не мога да я характеризирам като лесна.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- cruise
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI - Местоположение: Димитровград->Хасково
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маншони вътрешни Ескорт "91
Вади се цялата полуоска (пръта) не се развърта това против резонанс, имам предвид дясната.
Вижте какво намерих като се рових из нета, нали чера нямаше форум
http://www.youtube.com/watch?v=cvBXU54c ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=pp2vfkIx ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Вижте какво намерих като се рових из нета, нали чера нямаше форум
http://www.youtube.com/watch?v=cvBXU54c ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=pp2vfkIx ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ghost_Rider
- потребител
- Мнения: 228
- Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
- Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маншони вътрешни Ескорт "91
Това съм го виждал как става на живо,но само със специални маншони,които са еластични. С обикновен гумен маншон-просто забрави!
- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маншони вътрешни Ескорт "91
Добавям само че когато извадиш вътрешните карета от скоростната кутия, почва да тече масло от нея. Вариантите са два, събираш старото и го доливаш или събираш старото и си доливаш ново.
Поздрави


- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маншони вътрешни Ескорт "91
[quote="cruise"] Та искам да попитам какво се води това на снимката и как се сменя десен вътрешен това развива ли се?

Това на първата снимка не е ли скъсан маншон на кормилната рейка,като гледам не ми прилича полуоска?!? 

- cruise
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI - Местоположение: Димитровград->Хасково
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маншони вътрешни Ескорт "91
Полуоска е. Рейката е по тънка. Аз питах за това деблото в средата. Отговориха ми за вибрация.dimotaxi написа:cruise написа: Та искам да попитам какво се води това на снимката и как се сменя десен вътрешен това развива ли се?Това на първата снимка не е ли скъсан маншон на кормилната рейка,като гледам не ми прилича полуоска?!?![]()
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на маншони вътрешни Ескорт "91
Сори,пак не съм разбрал....
!!!


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта