Страница 1 от 1

моля обяснете-спирачки на ескорт

Публикувано: 26 яну 2009, 19:29
от turbo669
Здравейте и за много години!Моля обяснете за какво служат двете цилиндърчета на спирачните магистрали,които се намират в двигателния отсек на Форд Ескорт 1.6 ефи 1990г.,вляво под спирачната помпа и принципа на действието им.Извинете че не сложих снимка ,но се надявам да се сещате за какво става дума.

Re: моля обяснете

Публикувано: 26 яну 2009, 19:37
от pav4o
Колега, мисля, че там се намират помпете на АБС-а ако имаш такъв :roll:
Но меже и да греша, нека някой по-компитентен се изкаже.

Поздрави :)

Re: моля обяснете

Публикувано: 26 яну 2009, 20:19
от petkov70
Здрвеи, ами имах екорт 88 и на него на магистралите имаше по един такъв цилиндър и ако не се лъжа от тях тръгваха тръби за предните и за задните спирачки та мисля че бяха регулаторите за натоварване тоест ако е по натоварена отзад задните спирачки държат по силно, така мисля никога не съм имал проблеми с тях. :roll:

Re: моля обяснете

Публикувано: 26 яну 2009, 22:05
от turbo669
ами ABS нямам.Но дали след като е натоварена,се накланя-назад примерно и вътре има някакви инерционни клапани които разширяват дадения отвор и оттам постъпва повече течност към спир.цилиндри и се генерира по голяма спир. сила не знам ? относно проблемите с тях-нямам такива,просто ми е любопитно.Като гледам няма и някаква лостова система ,която да ги управлява-ако е прав Петков70

Re: моля обяснете-спирачки на ескорт

Публикувано: 26 яну 2009, 22:53
от HACKO
Точно така, това са разпределители на спирачно усилие, действат на инерционен принцип и при интензивно спиране подават по-високо налягане към задните спирачки. При нормално спиране задните почти не работят. По този начин се избягва блокиране на задните колела поради по-малкото тегло и завъртане на а-ла ако това се случи на завой. Правят проблем като блокират, тогава няма задни спирачки каквото и да правиш, на практика системата работи и без тях.

Re: моля обяснете-спирачки на ескорт

Публикувано: 27 яну 2009, 20:35
от turbo669
благодаря ти НАСКО!много си изчерпателен.по принцип ползвам само 'мекия' педал при спиране,но когато се налага рязко да спирам,пак си спира супер и няма блокиране на задните колела,няма поднасяне.явно нямам проблеми с тях.хитро са го измислили господата инженери.още веднъж благодаря за лекцията НАСКО!