Страница 1 от 1
ремонт на спирачен апарат
Публикувано: 13 окт 2008, 15:41
от zelen4uka
Привет колеги!
Направо към въпроса: Разглобих на Сиерата преден спирачен апарат защото видях че маншончето на спирачния цилиндър който го предпазва от мрасотий е скъсан. Искам да го подменя но незнам как мога да го извадя. Спирачния апарат е система АТЕ със два плазгача на който се плъзга целия апарат. Те се развиват с ключ за вътрешен шестограм 7мм.
Как мога да подменя гумения маншон който предпазва спирачния цилиндър?
Защо спирачния диск се клати, улифтен, може да изпадне и никъде не се държи? Това нормално ли е незнам?
Ако откача целия апарат как мога да спра изтичането на спирачна течност за да не обезвъздушавам цялата система на 4 колела?
Re: ремонт на спирачен апарат
Публикувано: 13 окт 2008, 16:11
от samsung_bg
zelen4uka написа:
Защо спирачния диск се клати, улифтен, може да изпадне и никъде не се държи? Това нормално ли е незнам?
Диска трябва да се клати само когато махнеш колелото и развиеш спирачния механизъм.
Като свалиш сп. механизъм с нещо като щанга натисни цилиндърчето да си прибере максимално навътре и би трябвало старото маншонче да може да се извади и подмени.
Re: ремонт на спирачен апарат
Публикувано: 13 окт 2008, 21:09
от HACKO
Без да разкачаш апарата, само го сваляш от супорта и прибираш максимално навътре цилиндъра. Тогава маншона може да се свали и да се подмени с нов. По принцип диска е хванат с болт към главината, често обаче този болт корозира и единствения начин да се свали диска е разпробиването му, това не е проблем защото на практика болтовете на джантата държат диска.
Re: ремонт на спирачен апарат
Публикувано: 14 окт 2008, 09:18
от zelen4uka
Благодаря за отговора и слетобед ще пробвам смяната на прахозащитния маншон на цилиндарчето. Сега отивам до Мотофое да си купя.
Re: ремонт на спирачен апарат
Публикувано: 14 окт 2008, 12:10
от debug
Ако ще разглобяваш спирачния апарат последователността е следната - стягаш внимателно с нещо спирачния маркуч (скоба с подходащи подложки да не го скъсаш) за да не губиш течност, развиваш го, сваляш апарата и през дупката на маркуча го надуваш с компресор - буталото изскача. А за спирачния диск не се притеснявай - и на Фокуса е така - държи го "само" джантата.
Re: ремонт на спирачен апарат
Публикувано: 14 окт 2008, 12:28
от samsung_bg
Той колегата иска да смени маншона само. Не е нужно да отваря системата. Ако трябва да се извади буталото най-лесно е като махне накладките, натиска спирачка и буталото излиза.
Re: ремонт на спирачен апарат
Публикувано: 14 окт 2008, 12:55
от debug
samsung_bg написа:Ако трябва да се извади буталото най-лесно е като махне накладките, натиска спирачка и буталото излиза.
А на другия? Описах начина, щото утре пак ще има такава тема, нека информацията е пълна

.
Re: ремонт на спирачен апарат
Публикувано: 14 окт 2008, 14:31
от nikolovvd
Преди да се пристъпи към каквото и да е манипулация по спирачния апарат задължително трябва да се смъкне налягането. Асобено ако има ABS.
Това са 180 атмосфери и изобщо не е шега работата. Когато се свали налягането не би трябвало да изтича спирачна течност. В някой сервизи имат установка, която завиват на разширителния съд и с подаване на спирачна течност чрез налягане пълнят апарата докато излезе от пробката за обезвъздушаване.
До колкото си спомням при задните апарати (щото предни не съм правил за сега

) трябваше да се извади буталото и тогава се сменя маншона.
За тази операция се купува ремонтен комплект, в който има и маншончета за двете направляващи.
Re: ремонт на спирачен апарат
Публикувано: 14 окт 2008, 14:49
от debug
Миналото лято свалях и четирите апарата - предни ATE и задни LUCAS, налягане в спирачната система определено нямаше въпреки че колата е с ABS. Но като оставиш маркуча оттам си капе и за да не обезвъздушавам от спирачната помпа до колелата (по традиционния начин, т.е. много помпене), притиснах маркучите със скоби. Така е описано и в сервизното ръководство, само че разбира се предвиждат специална скоба за целта. Маркучите най-добре да се развиват със срязан ключ, за да не им се разваля шестостена.
Re: ремонт на спирачен апарат
Публикувано: 14 окт 2008, 16:05
от zelen4uka
Цената в Мотофое е 124лв. Двете гумички и цилиндарчето но го нямат в наличност и няма да го доставят. Благодарих им и направо към улица Симеон. Там цената е 12лв ремонтен комплект на фирмата autofren всички гумички за апарата.
Re: ремонт на спирачен апарат
Публикувано: 15 окт 2008, 18:33
от zelen4uka
Смяна на прахозащитен маншон на спирачно цилиндърче е ясна. Сменя се както обясниха колегите Наско и Самсунг-бг. Изтиква се навътре буталцето на апарата до край и след това се изважда стария маншон с помоща на отверка и леко издръпване. Новия маншон се поставя и пак с помоща на тъпа отверка се натиква във канала. Смазва се цилиндърчето и вече всичко е добре.
Благодаря отново на Наско и Самсунг-бг това се казва добре свършена работа с помоща на любители на марката Форд.