ремонт на спирачен апарат

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
zelen4uka
потребител
потребител
Мнения: 149
Регистриран: 01 юли 2006, 23:08
Модел на автомобила: SIERRA 2.0I DOHC 1991г
Местоположение: SOFIA
Контакти:
Status: Извън линия

ремонт на спирачен апарат

Мнение от zelen4uka » 13 окт 2008, 15:41

Привет колеги!
Направо към въпроса: Разглобих на Сиерата преден спирачен апарат защото видях че маншончето на спирачния цилиндър който го предпазва от мрасотий е скъсан. Искам да го подменя но незнам как мога да го извадя. Спирачния апарат е система АТЕ със два плазгача на който се плъзга целия апарат. Те се развиват с ключ за вътрешен шестограм 7мм.
Как мога да подменя гумения маншон който предпазва спирачния цилиндър?
Защо спирачния диск се клати, улифтен, може да изпадне и никъде не се държи? Това нормално ли е незнам?
Ако откача целия апарат как мога да спра изтичането на спирачна течност за да не обезвъздушавам цялата система на 4 колела?
Последна промяна от zelen4uka на 13 окт 2008, 18:39, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: ремонт на спирачен апарат

Мнение от samsung_bg » 13 окт 2008, 16:11

zelen4uka написа: Защо спирачния диск се клати, улифтен, може да изпадне и никъде не се държи? Това нормално ли е незнам?
Диска трябва да се клати само когато махнеш колелото и развиеш спирачния механизъм.
Като свалиш сп. механизъм с нещо като щанга натисни цилиндърчето да си прибере максимално навътре и би трябвало старото маншонче да може да се извади и подмени.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ремонт на спирачен апарат

Мнение от HACKO » 13 окт 2008, 21:09

Без да разкачаш апарата, само го сваляш от супорта и прибираш максимално навътре цилиндъра. Тогава маншона може да се свали и да се подмени с нов. По принцип диска е хванат с болт към главината, често обаче този болт корозира и единствения начин да се свали диска е разпробиването му, това не е проблем защото на практика болтовете на джантата държат диска.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
zelen4uka
потребител
потребител
Мнения: 149
Регистриран: 01 юли 2006, 23:08
Модел на автомобила: SIERRA 2.0I DOHC 1991г
Местоположение: SOFIA
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ремонт на спирачен апарат

Мнение от zelen4uka » 14 окт 2008, 09:18

Благодаря за отговора и слетобед ще пробвам смяната на прахозащитния маншон на цилиндарчето. Сега отивам до Мотофое да си купя.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: ремонт на спирачен апарат

Мнение от debug » 14 окт 2008, 12:10

Ако ще разглобяваш спирачния апарат последователността е следната - стягаш внимателно с нещо спирачния маркуч (скоба с подходащи подложки да не го скъсаш) за да не губиш течност, развиваш го, сваляш апарата и през дупката на маркуча го надуваш с компресор - буталото изскача. А за спирачния диск не се притеснявай - и на Фокуса е така - държи го "само" джантата.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: ремонт на спирачен апарат

Мнение от samsung_bg » 14 окт 2008, 12:28

Той колегата иска да смени маншона само. Не е нужно да отваря системата. Ако трябва да се извади буталото най-лесно е като махне накладките, натиска спирачка и буталото излиза.
Изображение

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: ремонт на спирачен апарат

Мнение от debug » 14 окт 2008, 12:55

samsung_bg написа:Ако трябва да се извади буталото най-лесно е като махне накладките, натиска спирачка и буталото излиза.
А на другия? Описах начина, щото утре пак ще има такава тема, нека информацията е пълна :wink: .
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: ремонт на спирачен апарат

Мнение от nikolovvd » 14 окт 2008, 14:31

Преди да се пристъпи към каквото и да е манипулация по спирачния апарат задължително трябва да се смъкне налягането. Асобено ако има ABS.
Това са 180 атмосфери и изобщо не е шега работата. Когато се свали налягането не би трябвало да изтича спирачна течност. В някой сервизи имат установка, която завиват на разширителния съд и с подаване на спирачна течност чрез налягане пълнят апарата докато излезе от пробката за обезвъздушаване.
До колкото си спомням при задните апарати (щото предни не съм правил за сега ;): ) трябваше да се извади буталото и тогава се сменя маншона.
За тази операция се купува ремонтен комплект, в който има и маншончета за двете направляващи.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: ремонт на спирачен апарат

Мнение от debug » 14 окт 2008, 14:49

Миналото лято свалях и четирите апарата - предни ATE и задни LUCAS, налягане в спирачната система определено нямаше въпреки че колата е с ABS. Но като оставиш маркуча оттам си капе и за да не обезвъздушавам от спирачната помпа до колелата (по традиционния начин, т.е. много помпене), притиснах маркучите със скоби. Така е описано и в сервизното ръководство, само че разбира се предвиждат специална скоба за целта. Маркучите най-добре да се развиват със срязан ключ, за да не им се разваля шестостена.
Прикачени файлове
untitled.JPG
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
zelen4uka
потребител
потребител
Мнения: 149
Регистриран: 01 юли 2006, 23:08
Модел на автомобила: SIERRA 2.0I DOHC 1991г
Местоположение: SOFIA
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ремонт на спирачен апарат

Мнение от zelen4uka » 14 окт 2008, 16:05

Цената в Мотофое е 124лв. Двете гумички и цилиндарчето но го нямат в наличност и няма да го доставят. Благодарих им и направо към улица Симеон. Там цената е 12лв ремонтен комплект на фирмата autofren всички гумички за апарата.

Потребителски аватар
zelen4uka
потребител
потребител
Мнения: 149
Регистриран: 01 юли 2006, 23:08
Модел на автомобила: SIERRA 2.0I DOHC 1991г
Местоположение: SOFIA
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ремонт на спирачен апарат

Мнение от zelen4uka » 15 окт 2008, 18:33

Смяна на прахозащитен маншон на спирачно цилиндърче е ясна. Сменя се както обясниха колегите Наско и Самсунг-бг. Изтиква се навътре буталцето на апарата до край и след това се изважда стария маншон с помоща на отверка и леко издръпване. Новия маншон се поставя и пак с помоща на тъпа отверка се натиква във канала. Смазва се цилиндърчето и вече всичко е добре.
Благодаря отново на Наско и Самсунг-бг това се казва добре свършена работа с помоща на любители на марката Форд.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта