Страница 1 от 1
Позиция на волана...
Публикувано: 01 фев 2008, 12:13
от mugurdi4
Когато колата се движи в права линия самият волан седи леко на криво, от какво може да е това?

Публикувано: 01 фев 2008, 12:34
от paci
Реглаж на предницата.
Може сходимоста на колелетата ти да е добре, обаче ако е минавала стенд веротно някой неграмотник я е правил.
Ако си ти с твои познати - ви е простено.

Качва се на стенда, волана се блокира в права посока и тогава се прави реглажа.
Недей да вадиш геврека, няма да ти помогне. Зацепването му с пръта не е на шлици за да може се обърка посоката с една идея, ами е на 6-тостен и малко да речеш да го изместиш няма как да стане- бяга много

Поне на моя Ескорт 1,3 набор 87 беше така.
Публикувано: 01 фев 2008, 12:42
от ewgeny
От кога е така? Или е правен регулаж, или трябва да се направи.

Публикувано: 01 фев 2008, 14:36
от mugurdi4
Ми честно казано нямам представа от кога е така, значи реглаж на предница, така ли? Това ще рече, че моят "квартален" майстор няма да се справи подобаващо най-вероятно, хм?
Какви са последствията, ако карам така, освен, че не съвсем удобно? Попринцип не е нещо фрапиращо позицията де....да не си помисли някой, че е наобратно волана
paci Да те питам твоя Ескорт с хидравлика ли беше, защото моят не е, и примерно докато съм в завой не се чувства много добре самата кола с волана и това има ли общо с хидравликата или е друго?

Аз си правя сравнение с Fiat Stilo '02 и Renault Clio '93 спортно, но все пак?

Публикувано: 01 фев 2008, 16:29
от ewgeny
Чак бе човек, ти хукна вече. Дърпа ли инъче колата на една страна? Ако не дърпа, може и да не си за регулаж. Може кварталния ти да извади волана и да го сложи на позиция. Може и ти да го направиш. Я гумите равномерно ли се износват? Има ли добра инерция колата? Ако всички отговори са ДА, просто си намести волана. ОТваряш капачката на клаксона, развиваш с тръбен ... забравих кой номер, вадиш волана и го слагаш както искаш.
Има един малък проблем, при теб волана може да не е на шлици, а петограм. Може да не е достатъчно точно. Тогава, ти трябва канал. Слизаш доло под колата и гледаш кормилния прът къде е хванат към рейката. Избираш си едно от каретата, развиваш, наместваш и натягаш.
Абе аз май искарах една бира.

Публикувано: 01 фев 2008, 17:33
от mrdds
ewgeny написа:.......Абе аз май искарах една бира.

или некоа честитка по майчин адрес...защото това,което го караш да прави ако го направии.....особено последното...
Публикувано: 01 фев 2008, 22:46
от paci
mrdds написа:...
И аз залагам на честитката.
Ескорта ми нямаше хидравлика. Усещането за пътя от 15/50/195 .. забравил съм честно ти казвам. Само си спомням едно щото беше доста странно за мен но после се оказа нормално за широки гуми - движеше се все едно е в коловози.
Барни волана както те кара Евгени ама само го огледай и ще се окажа прав

Върни си го както е бил.
Не барай сам накрайниците или рейката както те кара Евгени!
Моя сме го барали ама от зор заради "майстори".
Вкарах го преди една зима и казах да гледат ко има за смяна и да сменяват. Мина стенд и там вече нацелих човека та ми реши проблемите.
Ако не ти тресе волана, не носи, не износва гуми - карай така ще свикнеш

Публикувано: 02 фев 2008, 20:12
от mugurdi4

Оплетох се като пиуе в калчища
Ами няма носене на една страна осезаемо, смисъл някво малко отклонение-да, но не е нещо брутално. Има си инерция не е съвсем спряла

Гумите мисля, че се износват равномерено, абе не се е разчепила

Публикувано: 02 фев 2008, 22:25
от paci
Малкото отклонение е на дясно?
Публикувано: 02 фев 2008, 22:27
от cenzor
paci написа:Малкото отклонение е на дясно?
Е, то на днешната култова дата едва ли ще си признае , че отклонението му е наляво.
Питай пак , но утре.

Публикувано: 04 фев 2008, 12:05
от ewgeny
Алоооо Паци и г-н ДДС, като ще пращате поздрави на майка ми, що не казахте кое не е вярно.
Не барай сам накрайниците или рейката както те кара Евгени
Някой да е казал нещо за рейка?????? Казах каретата на КОРМИЛНИЯ ПРЪТ ако се сещате какво е това. Никой не е говорил за накрайници рейки и тем подобни.
Това че колата дърпа ако си със по широки гуми е така, ама тя дърпа ту наляво, ту надясно и то понякога, зависи от пътя.
ПП: Майка ми ще се зарадва на картичка от някое красиво планинско курортче.
Публикувано: 04 фев 2008, 14:30
от paci
ewgeny написа:ПП: Майка ми ще се зарадва на картичка от някое красиво планинско курортче.
Па ако не се омажат нещата ше има си чаака ... горката

Публикувано: 04 фев 2008, 15:46
от ewgeny
Публикувано: 04 фев 2008, 18:05
от mugurdi4
Здравейте пак,
днес я закарах при майстора и му я оставих, за да сменя масло, да промива там картера, двигателя; да види и кормилото и още дребни работи, надявам се да е готова до края на седмицата или другата и ще изкажа впечатления, купих си :
http://www.yacco-bg.com/prd_cat/lekiavtomobili.htm" onclick="window.open(this.href);return false; (vx 100 15W40) и за него ще се изкажа, но има време! И майстора се усъмни дали не е за реглаж предницата ще видим!
До скоро надявам се!

Публикувано: 04 фев 2008, 21:42
от mrdds
Не сме го объркали,просто това което му каза ако си го направи сам би се омазал брутално.
Аз поне знам само за един начин за регулировка на сходимостта и тя е навиване на ябълковидния болт в кормилния прът като по този начин се изменя изкривяването на колелото в милиметри-като за центровката е необходима специализирана апаратура с лазерни лъчи.
Не знам за какви карета говориш ти,може би за първичния прът,което каре е в купето.Но там откачи ли го за да го завие трябва да го завърти на 45 градуса за да паснат дупките...,които мисля бяха 4.
П.П Нямам нищо против роднините ти

Публикувано: 04 фев 2008, 22:09
от ewgeny
Абе вие да не би първо да пишете, после да четете.
Дърпа ли инъче колата на една страна?
гумите равномерно ли се износват?
Има ли добра инерция колата?
Ако всички отговори са ДА, просто си намести волана.
Не мога да разбера как решихте че го карам сам човека да си регулира предницата. Просто му обясних симптомите, по които може да разбере дали е за регулаж (ако съм пропуснал нещо, кажете). И ако след установяване на стойностите 0 или 1, да вземе решение x><y
И ако x>y, то нататък съм обясним процедура за отклонението на волана да клони към 0.
Ако x<y, дава 10 лв. на майстор със апаратура (която хич не е елементарна), да му регулират предницата, като в тези 10лв влиза и процедурата за калиброване на волана.
ПП: Г-н ДДС, аз знам че си умен човек, и затова сега се опитвам, да го обясня по по-сложен начин. Може да си вдигнал летвата
Аз ще си търся тези бири от вас обаче.
ВП: mugurdi4 съжелявам че ти оакахме темата.
Публикувано: 07 фев 2008, 21:22
от mugurdi4
Няма проблеми, тя нали е за това сложена да се обсъждаа и кой-както може да помага! Все още е в сервиза, да се надяваме, че ще се справят успешно

Публикувано: 07 фев 2008, 21:51
от ewgeny
Ае как ще е още в сервиза? За такъв малък проблем? Аз ако бях щеше да има трупове.
ПП: Забележи че в "Модел на автомобила" си написал ESСORT неправилно

Публикувано: 09 фев 2008, 12:23
от mugurdi4
Хм, прав си наистина съм го написал грешно, лоша работа

мерси!
Той е в сервиза за:
-Смяна на масло и филтри + почистване на картера
-Жило за капака на двигателя
-Пръскачки
-Смазване на ножиците за ел. стъклата и на самите врати и да ми оправят ключалката, че се бъзика
-Мигачи не са съвсем изправни
-Ръчна спирачка
-Лостчето за парното (това, с което се регулира дали да духа в краката с/у лицето или в стъклото)
-Възможно е да има малък теч по охл. с-ма
-
Кормилото
-Газта има лек луфт ( има един "мъртъв ход" при, който двигателя не реагира при натиск на педала, аз си мисля че е жилото понеже е по-скоро като празен ход, луфт)
-Бензинова помпа е за смяна (надявам се да е в това проблема, че не иска да пали на бензин и да върви на бензин, може да се вкл. от газ на бенз. само в движение на 3-та с малко газ и едвам поема, като спра гасне)
Това е май