Позиция на волана...

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
mugurdi4
потребител
потребител
Мнения: 135
Регистриран: 23 фев 2005, 19:33
Модел на автомобила: EX-Ford Escort 1.6L-80PS/5800rpm;125Nm/3000rpm LPG '84
Ford Fiesta 1.4LPG '11
Местоположение: София,България
Status: Извън линия

Позиция на волана...

Мнение от mugurdi4 » 01 фев 2008, 12:13

Когато колата се движи в права линия самият волан седи леко на криво, от какво може да е това? :?
Създаден да бъде
FORD!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 01 фев 2008, 12:34

Реглаж на предницата.
Може сходимоста на колелетата ти да е добре, обаче ако е минавала стенд веротно някой неграмотник я е правил.
Ако си ти с твои познати - ви е простено. :)
Качва се на стенда, волана се блокира в права посока и тогава се прави реглажа.
Недей да вадиш геврека, няма да ти помогне. Зацепването му с пръта не е на шлици за да може се обърка посоката с една идея, ами е на 6-тостен и малко да речеш да го изместиш няма как да стане- бяга много :)
Поне на моя Ескорт 1,3 набор 87 беше така.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 01 фев 2008, 12:42

От кога е така? Или е правен регулаж, или трябва да се направи. :lol:
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
mugurdi4
потребител
потребител
Мнения: 135
Регистриран: 23 фев 2005, 19:33
Модел на автомобила: EX-Ford Escort 1.6L-80PS/5800rpm;125Nm/3000rpm LPG '84
Ford Fiesta 1.4LPG '11
Местоположение: София,България
Status: Извън линия

Мнение от mugurdi4 » 01 фев 2008, 14:36

Ми честно казано нямам представа от кога е така, значи реглаж на предница, така ли? Това ще рече, че моят "квартален" майстор няма да се справи подобаващо най-вероятно, хм? Какви са последствията, ако карам така, освен, че не съвсем удобно? Попринцип не е нещо фрапиращо позицията де....да не си помисли някой, че е наобратно волана :P
paci Да те питам твоя Ескорт с хидравлика ли беше, защото моят не е, и примерно докато съм в завой не се чувства много добре самата кола с волана и това има ли общо с хидравликата или е друго? :roll: Аз си правя сравнение с Fiat Stilo '02 и Renault Clio '93 спортно, но все пак?
:arrow:
Създаден да бъде
FORD!

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 01 фев 2008, 16:29

Чак бе човек, ти хукна вече. Дърпа ли инъче колата на една страна? Ако не дърпа, може и да не си за регулаж. Може кварталния ти да извади волана и да го сложи на позиция. Може и ти да го направиш. Я гумите равномерно ли се износват? Има ли добра инерция колата? Ако всички отговори са ДА, просто си намести волана. ОТваряш капачката на клаксона, развиваш с тръбен ... забравих кой номер, вадиш волана и го слагаш както искаш.
Има един малък проблем, при теб волана може да не е на шлици, а петограм. Може да не е достатъчно точно. Тогава, ти трябва канал. Слизаш доло под колата и гледаш кормилния прът къде е хванат към рейката. Избираш си едно от каретата, развиваш, наместваш и натягаш.
Абе аз май искарах една бира. :drink:
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 01 фев 2008, 17:33

ewgeny написа:.......Абе аз май искарах една бира. :drink:
или некоа честитка по майчин адрес...защото това,което го караш да прави ако го направии.....особено последното...

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 01 фев 2008, 22:46

mrdds написа:...
И аз залагам на честитката.

Ескорта ми нямаше хидравлика. Усещането за пътя от 15/50/195 .. забравил съм честно ти казвам. Само си спомням едно щото беше доста странно за мен но после се оказа нормално за широки гуми - движеше се все едно е в коловози.
Барни волана както те кара Евгени ама само го огледай и ще се окажа прав :) Върни си го както е бил.
Не барай сам накрайниците или рейката както те кара Евгени!
Моя сме го барали ама от зор заради "майстори".
Вкарах го преди една зима и казах да гледат ко има за смяна и да сменяват. Мина стенд и там вече нацелих човека та ми реши проблемите.
Ако не ти тресе волана, не носи, не износва гуми - карай така ще свикнеш :)

Потребителски аватар
mugurdi4
потребител
потребител
Мнения: 135
Регистриран: 23 фев 2005, 19:33
Модел на автомобила: EX-Ford Escort 1.6L-80PS/5800rpm;125Nm/3000rpm LPG '84
Ford Fiesta 1.4LPG '11
Местоположение: София,България
Status: Извън линия

Мнение от mugurdi4 » 02 фев 2008, 20:12

:? Оплетох се като пиуе в калчища :P
Ами няма носене на една страна осезаемо, смисъл някво малко отклонение-да, но не е нещо брутално. Има си инерция не е съвсем спряла :) Гумите мисля, че се износват равномерено, абе не се е разчепила :wink:
Създаден да бъде
FORD!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 02 фев 2008, 22:25

Малкото отклонение е на дясно?

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 02 фев 2008, 22:27

paci написа:Малкото отклонение е на дясно?
Е, то на днешната култова дата едва ли ще си признае , че отклонението му е наляво.
Питай пак , но утре. :lol: :lol:
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 04 фев 2008, 12:05

Алоооо Паци и г-н ДДС, като ще пращате поздрави на майка ми, що не казахте кое не е вярно.
Не барай сам накрайниците или рейката както те кара Евгени
Някой да е казал нещо за рейка?????? Казах каретата на КОРМИЛНИЯ ПРЪТ ако се сещате какво е това. Никой не е говорил за накрайници рейки и тем подобни.
Това че колата дърпа ако си със по широки гуми е така, ама тя дърпа ту наляво, ту надясно и то понякога, зависи от пътя.

ПП: Майка ми ще се зарадва на картичка от някое красиво планинско курортче.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 04 фев 2008, 14:30

ewgeny написа:ПП: Майка ми ще се зарадва на картичка от някое красиво планинско курортче.
Па ако не се омажат нещата ше има си чаака ... горката :(

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 04 фев 2008, 15:46

То ясно че няма да получи, ама вий с Г-н ДДС хем объркахте човека, хем оставихте горката ми майка с празни надежди. Сега и вий ша трябва да черпите. :P :P :P Неверници :twisted:
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
mugurdi4
потребител
потребител
Мнения: 135
Регистриран: 23 фев 2005, 19:33
Модел на автомобила: EX-Ford Escort 1.6L-80PS/5800rpm;125Nm/3000rpm LPG '84
Ford Fiesta 1.4LPG '11
Местоположение: София,България
Status: Извън линия

Мнение от mugurdi4 » 04 фев 2008, 18:05

Здравейте пак,
днес я закарах при майстора и му я оставих, за да сменя масло, да промива там картера, двигателя; да види и кормилото и още дребни работи, надявам се да е готова до края на седмицата или другата и ще изкажа впечатления, купих си : http://www.yacco-bg.com/prd_cat/lekiavtomobili.htm" onclick="window.open(this.href);return false; (vx 100 15W40) и за него ще се изкажа, но има време! И майстора се усъмни дали не е за реглаж предницата ще видим!
До скоро надявам се! :)
Създаден да бъде
FORD!

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 04 фев 2008, 21:42

ewgeny написа:То ясно че няма да получи, ама вий с Г-н ДДС хем объркахте човека, хем оставихте горката ми майка с празни надежди. Сега и вий ша трябва да черпите. :P :P :P Неверници :twisted:
Не сме го объркали,просто това което му каза ако си го направи сам би се омазал брутално.
Аз поне знам само за един начин за регулировка на сходимостта и тя е навиване на ябълковидния болт в кормилния прът като по този начин се изменя изкривяването на колелото в милиметри-като за центровката е необходима специализирана апаратура с лазерни лъчи.

Не знам за какви карета говориш ти,може би за първичния прът,което каре е в купето.Но там откачи ли го за да го завие трябва да го завърти на 45 градуса за да паснат дупките...,които мисля бяха 4.

П.П Нямам нищо против роднините ти :P *00130* *00110*

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 04 фев 2008, 22:09

Абе вие да не би първо да пишете, после да четете.
Дърпа ли инъче колата на една страна?
гумите равномерно ли се износват?
Има ли добра инерция колата?
Ако всички отговори са ДА, просто си намести волана.
Не мога да разбера как решихте че го карам сам човека да си регулира предницата. Просто му обясних симптомите, по които може да разбере дали е за регулаж (ако съм пропуснал нещо, кажете). И ако след установяване на стойностите 0 или 1, да вземе решение x><y
И ако x>y, то нататък съм обясним процедура за отклонението на волана да клони към 0.
Ако x<y, дава 10 лв. на майстор със апаратура (която хич не е елементарна), да му регулират предницата, като в тези 10лв влиза и процедурата за калиброване на волана.

ПП: Г-н ДДС, аз знам че си умен човек, и затова сега се опитвам, да го обясня по по-сложен начин. Може да си вдигнал летвата :P
Аз ще си търся тези бири от вас обаче.


ВП: mugurdi4 съжелявам че ти оакахме темата.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
mugurdi4
потребител
потребител
Мнения: 135
Регистриран: 23 фев 2005, 19:33
Модел на автомобила: EX-Ford Escort 1.6L-80PS/5800rpm;125Nm/3000rpm LPG '84
Ford Fiesta 1.4LPG '11
Местоположение: София,България
Status: Извън линия

Мнение от mugurdi4 » 07 фев 2008, 21:22

Няма проблеми, тя нали е за това сложена да се обсъждаа и кой-както може да помага! Все още е в сервиза, да се надяваме, че ще се справят успешно :roll:
Създаден да бъде
FORD!

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 07 фев 2008, 21:51

Ае как ще е още в сервиза? За такъв малък проблем? Аз ако бях щеше да има трупове.

ПП: Забележи че в "Модел на автомобила" си написал ESСORT неправилно :lol:
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
mugurdi4
потребител
потребител
Мнения: 135
Регистриран: 23 фев 2005, 19:33
Модел на автомобила: EX-Ford Escort 1.6L-80PS/5800rpm;125Nm/3000rpm LPG '84
Ford Fiesta 1.4LPG '11
Местоположение: София,България
Status: Извън линия

Мнение от mugurdi4 » 09 фев 2008, 12:23

Хм, прав си наистина съм го написал грешно, лоша работа :oops: мерси!
Той е в сервиза за:
-Смяна на масло и филтри + почистване на картера
-Жило за капака на двигателя
-Пръскачки
-Смазване на ножиците за ел. стъклата и на самите врати и да ми оправят ключалката, че се бъзика
-Мигачи не са съвсем изправни
-Ръчна спирачка
-Лостчето за парното (това, с което се регулира дали да духа в краката с/у лицето или в стъклото)
-Възможно е да има малък теч по охл. с-ма
-Кормилото
-Газта има лек луфт ( има един "мъртъв ход" при, който двигателя не реагира при натиск на педала, аз си мисля че е жилото понеже е по-скоро като празен ход, луфт)
-Бензинова помпа е за смяна (надявам се да е в това проблема, че не иска да пали на бензин и да върви на бензин, може да се вкл. от газ на бенз. само в движение на 3-та с малко газ и едвам поема, като спра гасне)

Това е май :oops:
Създаден да бъде
FORD!

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта