Страница 1 от 3
Бутон за спортно окачване на Мондео.
Публикувано: 22 яну 2008, 20:35
от NightRider
Мондеото има бутон за втвърдяване на окачването, който се намира до ръчната. Означен е с "S" и при натискане бутона светва. На таблото обаче лампата отговаряща за тази система свети постоянно. Имам съмнения, че системата е блокирала в спортен режим (лампата свети постоянно, струва ми се че колата вози твърдо за мондео и не усещам разлика при натискане на бутона).
Въпросите са:
Как се нарича тази система и каде мога да намеря информация за нея?
Как мога да проверя дали работи?
Ако не мога да я оправя мога ли да я "блокирам" в обратнота позиция (да вози меко)?
Благодаря на отзовалите се.

Публикувано: 22 яну 2008, 21:39
от mrdds
за първи път чувам за такава екстра,и то фабрична в мондео.
Според мен това е дело на някоя тунинг фирма с оборудване на амортисьори с променливо налягане,което се регулира с някаква попма-дюза-клапан....
Едва ли ще намерим информация за това,все пак интернет е необятен и всичко е възможно.
Публикувано: 22 яну 2008, 22:20
от didon80
Има го като фабрична екстра - четах го в една книжка за мондео! Пише само че щом свети лампата "спорт" режима е активиран и остава така доакто не се смени от бутона!
Публикувано: 23 яну 2008, 09:20
от cocoff
Това със смяната на бутона е шега. нали?
IVDC (Interactive Vehicle Dynamic Control)-система за динамичен интерактивен контрол на окачването. Освен "спорт", би трябвало да има и опции "комфорт" и "нормал". На базата на данни от няколко сензора се променят параметрите на окачването и то
до 10 пъти в секунда(!)... Освен по-комфортната (респ. спортна) возия, намалява се с 10% спирачния път... и бла-бла-бла...Системата я има в новото мондео, s-max и не знам още къде си...
Публикувано: 23 яну 2008, 09:20
от Любо
Колега неразбрах дали спортния режим е активен откакто си купил колата или след това се е активирал... Имам предвид, че ако си я взел с активен режим е възможно да са сменени амортисьорите с обикновени и системата за контрол на окачването да не подава сигнал, за това може би ти свети лапата на таблото, а ти не усещаш разлика при натискане на бутона. Все пак тази екстра се дължи на по-специални амортисьори...
Другия вариант е просто амортисьорите да са за смяна и това поведение да е сигнализация, че им е време да слязат от експлоатация.
Публикувано: 23 яну 2008, 09:29
от cocoff
При зетеците май е пра-пра дядото на системата, но си е пак интерактивна и режимът се сменява по желание на водача. Вероятно е блокирала в спортен режим.
Публикувано: 23 яну 2008, 09:41
от Sound`of`GB
Попринцип за системата пише в книжката на Мондео МК1 и е абривиатура от 3 букви - ADS - Adaptive Damping System. Има режими спорт, комфорт и автоматичен. Наистина се превключва от копче до ръчната спирачка (на мястото на шлиците за монети при Мондео-тата).
А защо така е забило идея си нямам...
Публикувано: 23 яну 2008, 10:49
от cocoff
Още малко за активното окачване.
Повечето системи за активно окачване работят чрез хидравлична помпа с високо налягане и система от хидравлични цилиндри и електромагнитни клапани за всяко колело, които поддържат колелото според състоянието на пътя и желанието на водача. Един или няколко сензора на всяко колело, определят положението му спрямо пътя и/или шасито. Road preview системата сканира пътя пред всяко колело с лазер или радар и систематаоптимизира окачването според конкретната дупка

Системата от датчици изпраща непрекъснато информация до ЕКУ-то, дали колата ускорява, забавя или завива, а ЕКУ-то чрез комплексни алгоритми управлява окачването така, че да се постига максимален комфорт и сигурност.
Опцията струва £650 при Zetec, Ghia и Titanium.
Публикувано: 23 яну 2008, 18:07
от NightRider
Когато купувах колата хората предвидливо бяха махнали лампата от таблото(аз тогажа дори не знаех, че има и на таблото лампа). Наистина е възможно амортисиорите да са сменени с обикновенни, за това не се бях сетил. Ще ги огледам, ако са с променлива твърдост би трябвало да излиза някоя жица от тях.
Не вярвам тази система да е толкова умна като сегашните. Вероятно има просто някакво клапанче, което пропуска маслото в единия режим. А режимите са два спортен и нормален.
Публикувано: 24 яну 2008, 09:04
от schrack
NightRider написа:Когато купувах колата хората предвидливо бяха махнали лампата от таблото(аз тогажа дори не знаех, че има и на таблото лампа). Наистина е възможно амортисиорите да са сменени с обикновенни, за това не се бях сетил. Ще ги огледам, ако са с променлива твърдост би трябвало да излиза някоя жица от тях.
Не вярвам тази система да е толкова умна като сегашните. Вероятно има просто някакво клапанче, което пропуска маслото в единия режим. А режимите са два спортен и нормален.
Да беше почнал направо като кажеш че си отварял таблото и си сложил въпросната лампичка и тя е светнала когато си дал на контакт
и темата започва..

Публикувано: 24 яну 2008, 19:44
от NightRider
Не разбирам само това какво променя?
Публикувано: 24 яну 2008, 20:16
от debug
На по-старите коли тази система е решена по по-прост начин. Отгоре върху бомбетата, където се захващат амортисьорите, има по един електромотор. Той върти стъблото на амортисьора, а вътре буталото има пластини с канали, които се отварят / затварят и респективно променят твърдостта на амортисьора. Автоматичен режим означава, че системата минава от "комфорт" към "спорт" над определена скорост. По този начин е изпълнено този тип регулиране при Маздата ми. Не знам как е при Мондеото, възможно е да е сходно.
Такъв тип окачване изисква скъпи амортисьори и е напълно възможно след като са се скапали, да са заменени с обикновени. Разгледай дали ще намериш някакви механизми върху самите амортисьори и ще се ориентираш дали има нещо подобно.
i az imam sa6tiq problem
Публикувано: 15 фев 2008, 09:51
от DON CECI
nqkoi znaeli kakse opravq ,moite amortisiori sa s jici i ne sa zaminali vse o6te taka 4e problema qvno e nqkade drugade
някои знаели каксе оправя ,моите амортисьори са с жици и не са заминали все още така че проблема явно е някъде другаде
Превод: Petkoff_pl
edit: The seven
Колега какво точно ти пречи да пишеш на кирилица ?
Следващият пост на маймуница ще бъде изтрит без предупреждение.
Публикувано: 15 фев 2008, 18:35
от NightRider
И моите са със жици. Дори не знам как се разкачат. Модула за управление на тази система мисля, че е в багажника. Ще си поиграя някой ден но трябва да стане по топло.

Публикувано: 16 фев 2008, 10:38
от DON CECI
modula za opravlenie naistena e v bagajnika oba4e kato mu se izkarat buksite prosto spira da sveti lapata v kopeto a tvardoto vozene si ostavadaite akal kak da se premahne 4e mi pisna da me la6ka iz dupkite kat bra6nqn 4u
val
модула за оправление наистена е в багажника обаче като му се изкарат буксите просто спира да свети лапата в копето а твърдото возене си оставадайте акъл как да се премахне че ми писна да ме лашка из дупките кат бръшнян чу

:Д вал
Превод: Petkoff_pl
edit: The seven
Колега какво точно ти пречи да пишеш на кирилица ?
Следващият пост на маймуница ще бъде изтрит без предупреждение.
Публикувано: 16 фев 2008, 10:52
от paci
На Български Цеци.
На Български пиши.
Щото менията ти заминават в кофата и язък, че 3 часа си дирил копчетата по клавиатурата да сглобиш 5 думи.
Публикувано: 16 фев 2008, 12:02
от NightRider
Сега остава да разберем как се управляват амортисьорите. Дали ако просто им подадем напрежение ще "омекнат".
Публикувано: 17 фев 2008, 11:46
от DON CECI
малко ми е трудно да пиша на български ама добре че откриш тая кирилицация,дали ще стане това с подаването на тоц незнам ама ако някои го пробва моля да пише че и аз да се отърва най накрая от това твърдо возене че ми писна
Публикувано: 19 фев 2008, 22:32
от NightRider
То имало схема ама кой да погледне.
Прикачвам схемата на "Adaptive damping System" за Мондео МК1. Не съм я разгледал още, а екперименти ще си правя като се стопли времето.
Публикувано: 03 мар 2008, 21:12
от abcnike
ми и аз го имам тоз проблем от скоро. Но лошото е че знам от къде идва проблема и е малко скъп за фиксиране в смисъл че бр. на един амортисьор е 680 лв., а нали се сещате колко прави това х4. Проблема е че се прецаква някой клапан/датчик по амортисьора и компа се ушашква и неможе да работи нормално, това е теорията на хората от мото фое. Вариянта при които можеш да имаш нормално возене е да ги смениш и 4-те амортисьора и да забравиш за спортното окачване и за махането на камъните от бъбриците

. НО не е само това проблема в смисал ако решиш да си сменяш амортисьорите ще дойде и въпроса дали са еднакви по размер амортисьорите и дали няма да объркат с нещо геометрията на колата

SORRY