Спортно окачване за Ескорт '87

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
u`F`o
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 фев 2007, 21:04
Модел на автомобила: Ford Escort '87 1,4 CL/73hp/5500rpm
Местоположение: София/Пазарджик/Пловдив
Status: Извън линия

Спортно окачване за Ескорт '87

Мнение от u`F`o » 13 яну 2008, 14:46

Искам да попитам от къде ще мога да намеря спортно окачване за моя форд? Нерегулируемо- може и 2ра ръка. Някакъв магазин да ми препоръчте? Долу- горе да ме ориентирате за цени?
Просто искам да сменя стандартните 13" 155/70 със 15" 185/50 и не искам колата да стои като трактор ;) , а и без друго в завоите е мега нестабилна...
Mengear.BG - оригинални и интересни подаръци за мъже

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Спортно окачване за Ескорт '87

Мнение от diesel1.6 » 13 яну 2008, 22:20

u`F`o написа:Искам да попитам от къде ще мога да намеря спортно окачване за моя форд? Нерегулируемо- може и 2ра ръка. Някакъв магазин да ми препоръчте? Долу- горе да ме ориентирате за цени?
Просто искам да сменя стандартните 13" 155/70 със 15" 185/50 и не искам колата да стои като трактор ;) , а и без друго в завоите е мега нестабилна...
Обясни какво именно трябва да е това окачване? Аз съм променял десетина пъти окачване на тези купета. Като за начало си смени всичките 10 тампона по окачването, и всичко повредено. Препоръчвам да се кара с едностранно действащи на разгъване маслени амортисьори. Пружини може да се ползват от стари коли - лада, вартбург и шкода, според каквото искаш. Само за предните има малък проблем с заменянето им с други. Може да вземеш от ескорт с по-тежък двигател.
Предполагам, че твоите са смачкани до безобразие.. :) ?
Ако потегнеш колата така, е много стабилна и управляема... като за такова елементарно окачване.
Само дето с гуми 185 ще вози малко гадно, но незнам. Аз карам и препоръчвам 155/80.

Потребителски аватар
u`F`o
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 фев 2007, 21:04
Модел на автомобила: Ford Escort '87 1,4 CL/73hp/5500rpm
Местоположение: София/Пазарджик/Пловдив
Status: Извън линия

Re: Спортно окачване за Ескорт '87

Мнение от u`F`o » 13 яну 2008, 23:57

diesel1.6 написа: Като за начало си смени всичките 10 тампона по окачването, и всичко повредено
Oк, подмяната на тампоните колко пари е? Какво друго повредено може да изкочи ?
diesel1.6 написа: Пружини може да се ползват от стари коли - лада, вартбург и шкода, според каквото искаш

Идеята е колата да "хване стойка" и да постигна по- добро управление в завои... А тези стари пружини, ако са изморени? Няма да успокояват колата добре или не е точно така?
diesel1.6 написа: Само дето с гуми 185 ще вози малко гадно, но незнам. Аз карам и препоръчвам 155/80
Ами въпроса е да не се допират в калника при навиване на волана или неравности. А за твърдата возия, ще свикна ;)
Mengear.BG - оригинални и интересни подаръци за мъже

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Спортно окачване за Ескорт '87

Мнение от diesel1.6 » 15 яну 2008, 17:08

Трябва да се свали почти цялото окачване, което не е трудно на ескорта. Имаш 10 кръгли тампона по 1.80 - 2.50 лв, ако не си ги правил, поне задните са за смяна (4бр) и два кръгли отзад на щамгите от стр към купето.
Отпред - изправни носачи и тампони от кръглите. Тампоните на щангата към купето. разстоянието на носача до мерните отвори по роговете отдолу. Десният носач се допуска да е с до 5 мм по-назад от левия, мерено от центъра на шарнира.
Кръглите тампони са от много производители. Има много хубави, и са по-ефтини. На рувил примерно НЕ стават. Трябва да са еднакви, да влизат плътно в леглата си и леко по болтовете, а не да са някакви криви, с недонаправени втулки и т.н.
Преди да правиш щуротии по колата, опитай да я видиш как е просто изправна - ще се учудиш колко добре и стабилно върви. Ако джантите ти са правилните, няма да опира в калника.

Потребителски аватар
u`F`o
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 фев 2007, 21:04
Модел на автомобила: Ford Escort '87 1,4 CL/73hp/5500rpm
Местоположение: София/Пазарджик/Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от u`F`o » 16 яну 2008, 00:59

Колега, благодаря за отговорите, смятам първо с това да започна ;)
Ще пиша когато има каквото и да е развитие по темата или ако ми изникнат други въпроси :)
П.С.: Много полезен линк си сложил в подписа ;)
Mengear.BG - оригинални и интересни подаръци за мъже

Потребителски аватар
u`F`o
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 фев 2007, 21:04
Модел на автомобила: Ford Escort '87 1,4 CL/73hp/5500rpm
Местоположение: София/Пазарджик/Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от u`F`o » 13 фев 2008, 02:24

A вместо да търся правя, преправям, измислям щуротии дали ще стане окачването от RS (имам предвид Турбо Версията) ? Според мен те трябва да са с доста по- твърдо окачване ?
Mengear.BG - оригинални и интересни подаръци за мъже

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 13 фев 2008, 10:40

Не ти трябва твърдо окачване.
Нямаме пътища по които да си караш колата след това.
Вервай ми, че ще я намразиш ако я "спънеш"

Ти търсиш ли си отговори в готовите теми?
В КАФЕНЕ няма да намериш кой знае какво инфо.
Както и аз не бих търсил тук.
Ама що тук питаш *00147*
Карай викаш, нали има модератори ... да се оправят

Потребителски аватар
u`F`o
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 фев 2007, 21:04
Модел на автомобила: Ford Escort '87 1,4 CL/73hp/5500rpm
Местоположение: София/Пазарджик/Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от u`F`o » 14 фев 2008, 11:08

Колега сори, ако не съм в правилния раздел, ама...
... смисъл, не съм го решил на 100% и искам просто да го обсъдя със съфорумници затова съм пуснал темата в "кафене" както и другата за оборотмера.
Ок paci какво според теб да направя, за да си сложа 15-16" жанти с нископрофилни гуми и колата да не стои като трактор? Много е висока! :(
Същевременно искам при бързо влизане в завои, колата да не се накланя много, а да стои стабилно... Както по- нагоре ми каза колегата disel 1.6 скоро ще си проверя всички тампони, щанги, връзки и т.н. но дори до Сток да я докарам от към окачване- съм на 90 % сигурен, че нито стойка ще има, нито ще взима завоите добре :?
Mengear.BG - оригинални и интересни подаръци за мъже

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 14 фев 2008, 12:13

4 мнооого хубави амортисьора. = 500лв.
4 хубави моторкрафтски нови пружини стандартни. 240лв.

Сменени тампони на носачите + полиуретанови за стаб.щанга.
Слагаш 2 strut brace-a по един отпред и отзад.

И слагаш едни стъкломатени прагове, за да изглежда по-ниска.

И... това е :)
Ама идва скъпо братле... няма как.
Всичко останало е компромис = хвърлени пари на вятъра.

Това се прави ако си ентусиаст. Ако си си купил някаква обикновена кола и искаш да я направиш мнооооооого яка, си приготвяш сумата за това.

Надявам се това да вкарва яснота по въпроса ти.
Изображение Изображение

Потребителски аватар
u`F`o
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 фев 2007, 21:04
Модел на автомобила: Ford Escort '87 1,4 CL/73hp/5500rpm
Местоположение: София/Пазарджик/Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от u`F`o » 14 фев 2008, 22:30

Какво е Strut brace? :oops:
Ок, значи хубави амортисьори със сток пружини?
Какво значи "мноооого хубави" амортисьори? За мен много хубави са някой от моделите на KONI, които са със регулируема височина? Ти коя марка визираш?
Mengear.BG - оригинални и интересни подаръци за мъже

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 14 фев 2008, 22:50

u`F`o написа:Какво е Strut brace? :oops:
Буквален превод "Скоба за подпора"
Слага се горе м/у бумбетата на предните амортисьори да не се огъва купето ... или нещо такова. Тва в случай че смениш окачването със по-спортно.
Начи в момента съм много доволен от моята от към стабилност.
Говорим за дърт автомобил и оплакването ти за стабилност.
4-ри нови газови амортисьора заедно с подпорите им към купето.
4-ри чистонови гуми
Всичико по ходовата част е огледано и беше перфекттно обаче другата седмица съм в МП за повторна смяна на подпорите на предните амортисьори. Сега давам повече пари и се надявам в скоро време да не барам там. Сложих едни турски тампони и ей го резултата - 1 година или ~ 10 000 км. и отново сме за смяна.
Според моите наблюдения под 55 гума не слизай.
Бях на Ескорта с 195/50/15 - трагедия от към возия.
Сега летните са ми 185/55/14 - бива

Потребителски аватар
u`F`o
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 фев 2007, 21:04
Модел на автомобила: Ford Escort '87 1,4 CL/73hp/5500rpm
Местоположение: София/Пазарджик/Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от u`F`o » 14 фев 2008, 23:27

За размера на гумите съм напълно съгласен с теб, но гумите ще се купуват след окачване и джанти, защото не искам да купувам нови 13" ки, а старите са ми в добро състояние - отпред са ми зимни, отзад всесезонни... Имат от сорта на 6мм грайфер, ама размера от 155/80/13 така спъва устойчивостта, че... не ми се говори...
П.С.:idea: Мерси за превода ;)
Mengear.BG - оригинални и интересни подаръци за мъже

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 15 фев 2008, 08:44

Ако говорим за Кони, влизаме в един друг ценоразпис на road legal suspension kits, който да си купиш от Англия (понеже там са много фенове на твоя модел) за една кофа пари, но аз говоря за стандартно окачване, за да може да се кара тази кола по нашите пътища. Английските са огледално гладки и без дупки, там няма значение с какво окачване си.

Ми хубави амортисьори за мен са скъпите Монро Рефлекси. Има и други, но от Монро-то съм доволен.

На 15ки... не знам, Паци имаше 15ки преди, ама не знам как е било. За мен на тази кола е нормално да си на 14ки. 185х55 или х60. Ти не знам за какво я гласиш тази кола, но ако искаш да се гонкаш с нещо пъргаво и здраво, единственото за малко пари, здраво, което ми идва наум е Honda CRX, del Sol или другите мъници с много коне. Те са добри машини.
Изображение Изображение

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта