Спортно окачване за Ескорт '87
- u`F`o
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 20 фев 2007, 21:04
- Модел на автомобила: Ford Escort '87 1,4 CL/73hp/5500rpm
- Местоположение: София/Пазарджик/Пловдив
- Status: Извън линия
Спортно окачване за Ескорт '87
Искам да попитам от къде ще мога да намеря спортно окачване за моя форд? Нерегулируемо- може и 2ра ръка. Някакъв магазин да ми препоръчте? Долу- горе да ме ориентирате за цени?
Просто искам да сменя стандартните 13" 155/70 със 15" 185/50 и не искам колата да стои като трактор
, а и без друго в завоите е мега нестабилна...
Просто искам да сменя стандартните 13" 155/70 със 15" 185/50 и не искам колата да стои като трактор

Mengear.BG - оригинални и интересни подаръци за мъже
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Спортно окачване за Ескорт '87
Обясни какво именно трябва да е това окачване? Аз съм променял десетина пъти окачване на тези купета. Като за начало си смени всичките 10 тампона по окачването, и всичко повредено. Препоръчвам да се кара с едностранно действащи на разгъване маслени амортисьори. Пружини може да се ползват от стари коли - лада, вартбург и шкода, според каквото искаш. Само за предните има малък проблем с заменянето им с други. Може да вземеш от ескорт с по-тежък двигател.u`F`o написа:Искам да попитам от къде ще мога да намеря спортно окачване за моя форд? Нерегулируемо- може и 2ра ръка. Някакъв магазин да ми препоръчте? Долу- горе да ме ориентирате за цени?
Просто искам да сменя стандартните 13" 155/70 със 15" 185/50 и не искам колата да стои като трактор, а и без друго в завоите е мега нестабилна...
Предполагам, че твоите са смачкани до безобразие..

Ако потегнеш колата така, е много стабилна и управляема... като за такова елементарно окачване.
Само дето с гуми 185 ще вози малко гадно, но незнам. Аз карам и препоръчвам 155/80.
- u`F`o
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 20 фев 2007, 21:04
- Модел на автомобила: Ford Escort '87 1,4 CL/73hp/5500rpm
- Местоположение: София/Пазарджик/Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Спортно окачване за Ескорт '87
Oк, подмяната на тампоните колко пари е? Какво друго повредено може да изкочи ?diesel1.6 написа: Като за начало си смени всичките 10 тампона по окачването, и всичко повредено
diesel1.6 написа: Пружини може да се ползват от стари коли - лада, вартбург и шкода, според каквото искаш
Идеята е колата да "хване стойка" и да постигна по- добро управление в завои... А тези стари пружини, ако са изморени? Няма да успокояват колата добре или не е точно така?
Ами въпроса е да не се допират в калника при навиване на волана или неравности. А за твърдата возия, ще свикнаdiesel1.6 написа: Само дето с гуми 185 ще вози малко гадно, но незнам. Аз карам и препоръчвам 155/80

Mengear.BG - оригинални и интересни подаръци за мъже
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Спортно окачване за Ескорт '87
Трябва да се свали почти цялото окачване, което не е трудно на ескорта. Имаш 10 кръгли тампона по 1.80 - 2.50 лв, ако не си ги правил, поне задните са за смяна (4бр) и два кръгли отзад на щамгите от стр към купето.
Отпред - изправни носачи и тампони от кръглите. Тампоните на щангата към купето. разстоянието на носача до мерните отвори по роговете отдолу. Десният носач се допуска да е с до 5 мм по-назад от левия, мерено от центъра на шарнира.
Кръглите тампони са от много производители. Има много хубави, и са по-ефтини. На рувил примерно НЕ стават. Трябва да са еднакви, да влизат плътно в леглата си и леко по болтовете, а не да са някакви криви, с недонаправени втулки и т.н.
Преди да правиш щуротии по колата, опитай да я видиш как е просто изправна - ще се учудиш колко добре и стабилно върви. Ако джантите ти са правилните, няма да опира в калника.
Отпред - изправни носачи и тампони от кръглите. Тампоните на щангата към купето. разстоянието на носача до мерните отвори по роговете отдолу. Десният носач се допуска да е с до 5 мм по-назад от левия, мерено от центъра на шарнира.
Кръглите тампони са от много производители. Има много хубави, и са по-ефтини. На рувил примерно НЕ стават. Трябва да са еднакви, да влизат плътно в леглата си и леко по болтовете, а не да са някакви криви, с недонаправени втулки и т.н.
Преди да правиш щуротии по колата, опитай да я видиш как е просто изправна - ще се учудиш колко добре и стабилно върви. Ако джантите ти са правилните, няма да опира в калника.
- u`F`o
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 20 фев 2007, 21:04
- Модел на автомобила: Ford Escort '87 1,4 CL/73hp/5500rpm
- Местоположение: София/Пазарджик/Пловдив
- Status: Извън линия
Колега, благодаря за отговорите, смятам първо с това да започна
Ще пиша когато има каквото и да е развитие по темата или ако ми изникнат други въпроси
П.С.: Много полезен линк си сложил в подписа

Ще пиша когато има каквото и да е развитие по темата или ако ми изникнат други въпроси

П.С.: Много полезен линк си сложил в подписа

Mengear.BG - оригинални и интересни подаръци за мъже
- u`F`o
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 20 фев 2007, 21:04
- Модел на автомобила: Ford Escort '87 1,4 CL/73hp/5500rpm
- Местоположение: София/Пазарджик/Пловдив
- Status: Извън линия
A вместо да търся правя, преправям, измислям щуротии дали ще стане окачването от RS (имам предвид Турбо Версията) ? Според мен те трябва да са с доста по- твърдо окачване ?
Mengear.BG - оригинални и интересни подаръци за мъже
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Не ти трябва твърдо окачване.
Нямаме пътища по които да си караш колата след това.
Вервай ми, че ще я намразиш ако я "спънеш"
Ти търсиш ли си отговори в готовите теми?
В КАФЕНЕ няма да намериш кой знае какво инфо.
Както и аз не бих търсил тук.
Ама що тук питаш
Карай викаш, нали има модератори ... да се оправят
Нямаме пътища по които да си караш колата след това.
Вервай ми, че ще я намразиш ако я "спънеш"
Ти търсиш ли си отговори в готовите теми?
В КАФЕНЕ няма да намериш кой знае какво инфо.
Както и аз не бих търсил тук.
Ама що тук питаш

Карай викаш, нали има модератори ... да се оправят
- u`F`o
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 20 фев 2007, 21:04
- Модел на автомобила: Ford Escort '87 1,4 CL/73hp/5500rpm
- Местоположение: София/Пазарджик/Пловдив
- Status: Извън линия
Колега сори, ако не съм в правилния раздел, ама...
... смисъл, не съм го решил на 100% и искам просто да го обсъдя със съфорумници затова съм пуснал темата в "кафене" както и другата за оборотмера.
Ок paci какво според теб да направя, за да си сложа 15-16" жанти с нископрофилни гуми и колата да не стои като трактор? Много е висока!
Същевременно искам при бързо влизане в завои, колата да не се накланя много, а да стои стабилно... Както по- нагоре ми каза колегата disel 1.6 скоро ще си проверя всички тампони, щанги, връзки и т.н. но дори до Сток да я докарам от към окачване- съм на 90 % сигурен, че нито стойка ще има, нито ще взима завоите добре
... смисъл, не съм го решил на 100% и искам просто да го обсъдя със съфорумници затова съм пуснал темата в "кафене" както и другата за оборотмера.
Ок paci какво според теб да направя, за да си сложа 15-16" жанти с нископрофилни гуми и колата да не стои като трактор? Много е висока!

Същевременно искам при бързо влизане в завои, колата да не се накланя много, а да стои стабилно... Както по- нагоре ми каза колегата disel 1.6 скоро ще си проверя всички тампони, щанги, връзки и т.н. но дори до Сток да я докарам от към окачване- съм на 90 % сигурен, че нито стойка ще има, нито ще взима завоите добре

Mengear.BG - оригинални и интересни подаръци за мъже
- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
4 мнооого хубави амортисьора. = 500лв.
4 хубави моторкрафтски нови пружини стандартни. 240лв.
Сменени тампони на носачите + полиуретанови за стаб.щанга.
Слагаш 2 strut brace-a по един отпред и отзад.
И слагаш едни стъкломатени прагове, за да изглежда по-ниска.
И... това е
Ама идва скъпо братле... няма как.
Всичко останало е компромис = хвърлени пари на вятъра.
Това се прави ако си ентусиаст. Ако си си купил някаква обикновена кола и искаш да я направиш мнооооооого яка, си приготвяш сумата за това.
Надявам се това да вкарва яснота по въпроса ти.
4 хубави моторкрафтски нови пружини стандартни. 240лв.
Сменени тампони на носачите + полиуретанови за стаб.щанга.
Слагаш 2 strut brace-a по един отпред и отзад.
И слагаш едни стъкломатени прагове, за да изглежда по-ниска.
И... това е

Ама идва скъпо братле... няма как.
Всичко останало е компромис = хвърлени пари на вятъра.
Това се прави ако си ентусиаст. Ако си си купил някаква обикновена кола и искаш да я направиш мнооооооого яка, си приготвяш сумата за това.
Надявам се това да вкарва яснота по въпроса ти.


- u`F`o
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 20 фев 2007, 21:04
- Модел на автомобила: Ford Escort '87 1,4 CL/73hp/5500rpm
- Местоположение: София/Пазарджик/Пловдив
- Status: Извън линия
Какво е Strut brace?
Ок, значи хубави амортисьори със сток пружини?
Какво значи "мноооого хубави" амортисьори? За мен много хубави са някой от моделите на KONI, които са със регулируема височина? Ти коя марка визираш?

Ок, значи хубави амортисьори със сток пружини?
Какво значи "мноооого хубави" амортисьори? За мен много хубави са някой от моделите на KONI, които са със регулируема височина? Ти коя марка визираш?
Mengear.BG - оригинални и интересни подаръци за мъже
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Буквален превод "Скоба за подпора"u`F`o написа:Какво е Strut brace?![]()
Слага се горе м/у бумбетата на предните амортисьори да не се огъва купето ... или нещо такова. Тва в случай че смениш окачването със по-спортно.
Начи в момента съм много доволен от моята от към стабилност.
Говорим за дърт автомобил и оплакването ти за стабилност.
4-ри нови газови амортисьора заедно с подпорите им към купето.
4-ри чистонови гуми
Всичико по ходовата част е огледано и беше перфекттно обаче другата седмица съм в МП за повторна смяна на подпорите на предните амортисьори. Сега давам повече пари и се надявам в скоро време да не барам там. Сложих едни турски тампони и ей го резултата - 1 година или ~ 10 000 км. и отново сме за смяна.
Според моите наблюдения под 55 гума не слизай.
Бях на Ескорта с 195/50/15 - трагедия от към возия.
Сега летните са ми 185/55/14 - бива
- u`F`o
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 20 фев 2007, 21:04
- Модел на автомобила: Ford Escort '87 1,4 CL/73hp/5500rpm
- Местоположение: София/Пазарджик/Пловдив
- Status: Извън линия
За размера на гумите съм напълно съгласен с теб, но гумите ще се купуват след окачване и джанти, защото не искам да купувам нови 13" ки, а старите са ми в добро състояние - отпред са ми зимни, отзад всесезонни... Имат от сорта на 6мм грайфер, ама размера от 155/80/13 така спъва устойчивостта, че... не ми се говори...
П.С.
Мерси за превода 
П.С.


Mengear.BG - оригинални и интересни подаръци за мъже
- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ако говорим за Кони, влизаме в един друг ценоразпис на road legal suspension kits, който да си купиш от Англия (понеже там са много фенове на твоя модел) за една кофа пари, но аз говоря за стандартно окачване, за да може да се кара тази кола по нашите пътища. Английските са огледално гладки и без дупки, там няма значение с какво окачване си.
Ми хубави амортисьори за мен са скъпите Монро Рефлекси. Има и други, но от Монро-то съм доволен.
На 15ки... не знам, Паци имаше 15ки преди, ама не знам как е било. За мен на тази кола е нормално да си на 14ки. 185х55 или х60. Ти не знам за какво я гласиш тази кола, но ако искаш да се гонкаш с нещо пъргаво и здраво, единственото за малко пари, здраво, което ми идва наум е Honda CRX, del Sol или другите мъници с много коне. Те са добри машини.
Ми хубави амортисьори за мен са скъпите Монро Рефлекси. Има и други, но от Монро-то съм доволен.
На 15ки... не знам, Паци имаше 15ки преди, ама не знам как е било. За мен на тази кола е нормално да си на 14ки. 185х55 или х60. Ти не знам за какво я гласиш тази кола, но ако искаш да се гонкаш с нещо пъргаво и здраво, единственото за малко пари, здраво, което ми идва наум е Honda CRX, del Sol или другите мъници с много коне. Те са добри машини.


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта