Страница 1 от 1
Доработка носачи Мондео
Публикувано: 25 ное 2007, 18:17
от g.taskov
Здравейте колеги,
от няколкоседмици мисля върху един въпрос и искам вашето мнение
и на вшите приятели разбирасе.За какво става въпрос:
Селеновите втулки на носачите на Мондео се разбиват много често от
хубавите ни пътища.Искам да ви преложа една доработка която
мой приятел е направил на Нисан.Заменил е селеновите втулки
с радиялно аксиялни самонагаждащи се от серията ШХ един лагер
струва 7 лева.Като лагерите да се монтират в външния корпус на селеновата втулка/прави се нова втулка с размери на оргиналната на струг.При нормална работа на носача сел. втулки се клатят /движат/
около 5-8 мм.При дупки над10 мм. и се прокъсват и тропат.Показвам
ви лагера и чакам вашия коментар.
Re: Доработка носачи Мондео
Публикувано: 25 ное 2007, 18:45
от g.taskov
Прочетох някъде че има американски товарни автомобили на същия принцип.
Публикувано: 25 ное 2007, 20:55
от dimbatami
ми те втулките това и е предназначението да се разбиват те а не нещо по скъпо и трудно достижимо друг е въпроса че има втулки от 3лв и от 15лв
Публикувано: 25 ное 2007, 21:58
от HACKO
При старите ескорти имаше два варианта на носачите, със селенова втулка и със ябълка която лагерува в тялото на носача.
Определено тези с ябълката бяха по-издръжливи. Въпроса е какво натоварване може да понесе лагера и дали няма да доведе до предаване на по-големи вибрации на купето и оттам на пломбите на водача. Лагер с набита гумено-метална (селенова) втулка може би ще е по-удачния вариант.
Публикувано: 25 ное 2007, 22:02
от diesel1.6
С гумен лагер - "втулка" е по-безшумно и се спират вибрации по конструкцията.
Ако гуменият лагер работи правилно - правилно проектиран и качествен - е вечен в сравнение с втулките с триене в тях. и железният ще работи, само ще се налага да се гресира понякога, както виждам.
На някои коли се предлагат носачи с твърди втулки и с гума - по избор. За старите ескорти има такив аварианти, взаимозаменяеми носачи с различна конструкция. Едните са осезаемо по-шумни.
Публикувано: 26 ное 2007, 19:14
от g.taskov
Да вярно е това което казвате, но мой приятел кара вече 30000 км.
на Нисан тази доработка без никакъв проблем.Аз не знаех че Ескорта
го е имал преди това твърдо окачване.По мое мнение като карах колата на приятеля ми не видях и не усетих никаква разлика.
Това което сте написали ме обнадеждава и ще направя един комплект носачи по тази схема и ще коментираме отново.Защото
купувам селенови втулки само качествени , последния път ги донесох от Германия и изкараха 8000 км.Навремето имах Москвич и правих
подобни доработки които изкарваха с години.Относно вибраците няма проблем ,защото амортесиора ще поема всичко както до сега носача
функцията му е да държи грубо казано колелото в вертикално положение.Носимостта на този вид лагер е много голяма тъй като е самонагаждаш се.
Публикувано: 27 ное 2007, 20:11
от aaleks
Преди седмица смених тампони на десния насач /сменени бяха преди 20 000хил./ но не бяха от МП, сега са. И първия път им бях разменил местата поради невнимание/невежество въпреки, че имат разлика в диаметъра 1мм , но това е за отделна тема.
Немисля, че е добра идеята тази връзка да стане "твърда" , не напразно всички коли имат такива тампони, може да има изключения.
Кагато всичко по-предницата е в норми и частите са свестни ще стигнем до извода, че инжинерите

в автозаводите са по-компетентни от нас българите който разбираме най-мното от футбол и политика и там затова сме номер
1 
.
Re: Доработка носачи Мондео
Публикувано: 23 апр 2008, 19:16
от g.taskov
Това са снимки от доработката на носачи от мондео ,тъй като колеги искаха да ги направя.Лагерите са SKF които не се нуждаят от допълнително обслужване, втулката е с размери като оригиналната селенова втулка ,само че вътре е набит лагера със размер 42мм.Във вътрешния диаметър на лагера е набита втулка със стъпало с външен диаметър 20мм. колкото е размера на лагера и вътрешен 12мм.колкото е болта.Поставени са маншони от шарнирни болтове от ЕМкомлект 33.Носочите са от стария модел мондео МК1 но стават за всички модели до 2001г.
Re: Доработка носачи Мондео
Публикувано: 23 апр 2008, 19:17
от g.taskov
а ето и готовия носач
Re:
Публикувано: 10 ное 2008, 23:16
от diesel1.6
g.taskov написа:Относно вибраците няма проблем ,защото амортесиора ще поема всичко както до сега носача
функцията му е да държи грубо казано колелото в вертикално положение.Носимостта на този вид лагер е много голяма тъй като е самонагаждаш се.
Ами ако има контакт между твърди повърхности между купето и носача, ще се предават и вибрации. Аз се опасявам от тези, усещани като шум - жужене, стържене, .... Иначе това, за амортесьора, е за големи колебания, не говорим за премествания насам натам.
Аз имам ескорт с твърди фабрични втулки и същия с гумени лагери. Е тоя с твърдите шуми ужасно при най-малък повод, лоша грес в лагера, лош лагер или друго подобно. "Гумения" е тих докато лагера не вземе да се чува през прозореца.
Re: Доработка носачи Мондео
Публикувано: 10 ное 2008, 23:22
от diesel1.6
Кой номер е лагерът на СКФ? А не може ли да му се турне и гресьорка...?!
Върви ли сега този носач? Аз мисля, че с хубави тампони, и оригиналната конструкция ще върви десетки хил км, но за ескорта съм избирал тампоните по няколко дена..... все ментета има, че и по-скъпите са по-зле често. Обикновено истинските са на цената на ефтините, просто трябва да се намери правилния магазин.
Но СКФ и всички лагеропроизводители са по-лесни за контрол на качеството и лагерите може дори да се провери колко ще изкарат. Ще се преработва явно.
Re: Доработка носачи Мондео
Публикувано: 11 ное 2008, 13:31
от diesel1.6
На моите носачи гумата на гумения лагер е започнала да се отлепя от единия край и изглежда е по-добре да се ремонтира. За утре си записах час в сервиз Мимо във Варна за смяна на тези втулки, гуми и лагери... Ще сложа обичайната конструкция, имам сравнително голямо доверие в този сервиз. Искат по 20 лева, 4 броя са. За работа още по 30 на носач.
Колата ми е за работа и се налага да я направя сега, иначе бих опитал с плъзгащи лагери.
Но няма д аги оставя на сухо, ами бих сложил синтетична грес, от най-водоотблъскващата, лепкава и топлоустойчива. Аз имам на Шел, червена.
Re: Доработка носачи Мондео
Публикувано: 11 ное 2008, 20:49
от g.taskov
Материала е стомана 45 .Мазани са с литиева грес.Доколкото се опасиявате от вибрации Форд Косоурд от 92 г.
е с точно такива носачи /лагери/ .По Дискавари гледах същият начин как се доработва фолксфаген, при тази
конструкция колота седи по-устойчиво на пътя. Един лагере 38лв. размер 20-42-20 сверичен лагер без допълнителна подръжка.За сега нямам оплаквания но каквито и втулки да се сложат от тия дупки всичко се разбива.
Re: Доработка носачи Мондео
Публикувано: 11 ное 2008, 23:11
от diesel1.6
Много скъп е този лагер бре! Ама си струва, ако не изскочи проблем.
Аз писах за вибрации. Не се опасявам, то е ясно, че ще се предават повече - но това е шум, нищо повече. Не говоря за здравината. Просто с гума е по-комфортно в колата. Иначе и обикновените ескорти след 1985 имат такива трвърди лагери, зависи от модификацията. Спортните май са все с твърдо, за по-здраво.