Страница 1 от 1

Маншон на карето

Публикувано: 23 юли 2007, 16:07
от minky
Колеги,
тъй-като така и така се захванах сам да си правя ремонти по колата, може ли някой да каже как да сменя маншона на карето, а също и болта, който държи шарнира, че моя е някакъв фалшив, т. е. не е оригинален, а обикновен болт с шестостенна глава.

Публикувано: 23 юли 2007, 18:41
от HACKO
Сваля се полуоската, разглабя се карето, надява се новия маншон, сглобява се карето, наглася се маншона, стяга се със скоби("свински опашки"),поставя се полуоската. Получи се малко сухо, обаче ако тръгна да го обяснявам, ще трябва да пиша до утре, извинявай не искам да те засегна обаче е трудоемко и специфично, затова по-добре я закарай някой друг да я свърши. Смяната на маншона е НЕОТЛОЖНА работа, не чакай изобщо.
Относно болта. Опитай се да намериш оригинален от някоя морга или отиди при стругар. Проблема е че резбата на този болт е нормална М10, но гладкото стебло след нея не е 10мм както при обикновените болтове, а е 11мм.Разликата е 1мм обаче е съществена защото болта влиза в канал на стеблото на шарнира, именно това държи шарнира от излизане, когато се сложи обикновен болт със стебло 10мм шарнира излиза по време на д-е (личен опит). Ако ти го прави стругар не е проблем ако е от обикновена стомана, просто резбата се скапва след 2-3 сваляния на болта и трябва да се прави нов, иначе при движение няма проблем (също личен опит). Между другото резбата е проблем и при оргиналните болтове.

Публикувано: 24 юли 2007, 11:14
от minky
Колега, благодаря за инфото, но както и ти каза, специфично е и затова отидох на майстор. Е, поне вече видях как става, въпреки че не знам дали ще се наема сам да го сменям.
Относно болта - купих си за 5лв и ми го смениха без проблем, дори не ми взеха пари за смяната. Работа е за 5 мин.
Благодаря и лек път на всички!

:)