Адаптивно окачване на Мондео 2 комби

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Адаптивно окачване на Мондео 2 комби

Мнение от didon80 » 21 окт 2009, 23:21

До сега само бях чувал че задното окачване на комбито при мондео е саморегулиращо, но не бях сигурен в това, защото при натоварване задницата видимо слиза надолу и тъй като сега съм с 225/45/17 и малък офсет на джантите калниците стигат до гумите и понякога се търкат в тях. Това се случва при 5 човека и багаж, нормално когато колата е ненатоварена има около 4 см между гумата и калника. Само че ония ден трябваше да превозя една купчина кашони пълни с книги и натоварих колата от предние седалки до тавана колкото успях да събера някъде 250 - 300 кг + 2 човека на предните седалки. Естествено задницата клекна и гумите почнаха да се търкат в калниците, реших да разтоваря част от книгите преди да ги транспортирам към крайната цел и след няколко присечки си бях пред блока, слизам и пак погледнах калниците *00140* . Колата се беше вдигнала така все едно беше празна. След като разтоварих кашоните 15 км по-късно колата се вдигна още повече, както се вижда на снимките, все едно беше вдигната на крик. По-късно всичко се въстанови, както беше преди да натоваря.
http://dyan.snimka.bg/automobiles/adapt ... ane.434815" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Адаптивно окачване на Мондео 2 комби

Мнение от momo76 » 22 окт 2009, 08:38

Стандартно няма нищо саморегулиращо. Обикновени пружини и амортисьори. На някой има един вид променящо твърдостта си окачване. Става с едно копче до ръчната, аз там имам държач за монети. Пуска разни напрежения към амортисьора и му променя твърдостта, но пак не регулира нивото - само променя твърдостта.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Re: Адаптивно окачване на Мондео 2 комби

Мнение от petkoff_pl » 22 окт 2009, 12:27


Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Адаптивно окачване на Мондео 2 комби

Мнение от didon80 » 22 окт 2009, 17:55

Знам го това копче, тези амортисьори са други и това е екстра при мондео 1, мисля че беше с 3 режима - нормално, комфортно и спортно. Тук говоря за нещо друго, предполагам че тъй като амортисьорите са газови, се напомпват сами за да запазят клиренса на колата. Схемата на задното окачване я знам, какво трябва да видя в нея? Хайде и други колеги да споделят опит в натоварването на окачването....
Никой ли не е забелязвал подобно нещо с колата си?

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Адаптивно окачване на Мондео 2 комби

Мнение от Ianaki » 22 окт 2009, 18:27

Добре де защо просто не погледнеш под колата и да видиш окачването.Ако има нещо, което да се саморегулира, трябва да имаш стърчащи маркучи(може и да са железни) от амортесиорите.Трябва да имаш и помпа и казанче с течност и т.н.Трябва да има и електроника, която да дава информация за височината на колата.Ако нямаш подобни неща...

Потребителски аватар
jvspasov
потребител
потребител
Мнения: 237
Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Адаптивно окачване на Мондео 2 комби

Мнение от jvspasov » 22 окт 2009, 22:34

didon80 написа:Знам го това копче, тези амортисьори са други и това е екстра при мондео 1, мисля че беше с 3 режима - нормално, комфортно и спортно. Тук говоря за нещо друго, предполагам че тъй като амортисьорите са газови, се напомпват сами за да запазят клиренса на колата. Схемата на задното окачване я знам, какво трябва да видя в нея? Хайде и други колеги да споделят опит в натоварването на окачването....
Никой ли не е забелязвал подобно нещо с колата си?
Принципно има такова нещо но при спазване на определеното от производителя товарене, имаш го в книжката запазване на клиренса за това са ни и тези шокови тампони - принципно пружините са като живи - натоварваш ги променяш им характеристиката и после като им махнеш товара се опъват - виждал си го след смяна на гуми колата е една идея по висока до след няколко часа - няма нищо нелогично при следващото ти товарене ще го видиш пак и пак - и при мен е така след махане на товара от багажното за малко се вдига но за няколко часа, след сяна на амортесьорите еле макферсоните също - свиват им пружините и после като ги пуснат почти цял ден колата висока - джипка :) ... _friends_
Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Адаптивно окачване на Мондео 2 комби

Мнение от didon80 » 23 окт 2009, 17:47

Четах в един каталог за мондео 2, че за комбито допълнителния товар е 600 кг. А вътре в пружините има едни пластмасови камбани, които при празна кола са на разстояние няколко см от дъното на носача, но при натоварване слизат надолу с цялото купе и са като ограничител при натоварване, щом доближи носача трябва да спреш, защото инъче ще претовариш окачването, а тези пластмаси ще се смачкат. Но все си мисля че причината е в амортисьорите, а не в пружините. Прав си че като се вдигне на крик за смяна на гума, после остава малко висока за известно време, забелязвал съм го.

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Адаптивно окачване на Мондео 2 комби

Мнение от momo76 » 26 окт 2009, 09:40

Като се вдигне на крик и се пусне остава високо поради една много проста причина, ръчната е дръпната - колелото не може да се върти и да се намести, отделно колелото се измества малко по навътре. Като пуснеш ръчната и минеш 10 метра и си кляка както е била.

Потребителски аватар
jvspasov
потребител
потребител
Мнения: 237
Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Адаптивно окачване на Мондео 2 комби

Мнение от jvspasov » 01 ное 2009, 12:44

momo76 написа:Като се вдигне на крик и се пусне остава високо поради една много проста причина, ръчната е дръпната - колелото не може да се върти и да се намести, отделно колелото се измества малко по навътре. Като пуснеш ръчната и минеш 10 метра и си кляка както е била.
_friends_ Добро обяснение но 10 ина метра са твърде малко за да върне пружините и амортесъора в нормално(работно) положение - но да кажем че е и така.. но при комбито си има някаква адаптивност просто е показано в книжката а защо ли само на него има снимка ..
Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Адаптивно окачване на Мондео 2 комби

Мнение от didon80 » 02 дек 2009, 18:43

Мина известно време, но вече има достоверен източник (микрокат), според който специално за комбито има два вида задни амортисьори - обикновенни и саморегулиращи се (екстра), която зависи от нивото на оборудване или от индивидуалните изисквания на купувача, ако е било поръчково мондеото. Можете и сами да проверите какви са на вашата кола в списъка с екстри, който излиза при първоначалната проверка на вин-а в таблицата (минор). Моите са адаптивни и съм много доволен от тая екстра. Адски е грозно да видиш по улицата преминаваща кола чиято задница е клекнала от товара....... 8)

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Адаптивно окачване на Мондео 2 комби

Мнение от diesel1.6 » 02 дек 2009, 18:52

Според някакви каталози се монтира и окачване с въздушни възглавници на boge, както е на ягуарите и други. Ей такова искам, но не знам компресорът каква беля е. Но поне може да си помпя лесно гумите и гумите на колелото :)

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта