Смяна на лагерите на главините на задните колела

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
helico
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 14 окт 2007, 23:49
Модел на автомобила: Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Смяна на лагерите на главините на задните колела

Мнение от helico » 04 юни 2009, 22:31

Здравейте на всички първо!! :wink:

Карам форд ескорт 92-ра година и имам следния проблем:

Смених лагерите на задните колела октомври месец и след това пътувайки за Варна(от София съм) на връщане се разсвириха. :(
Като ги сменях ги стегнах доста, понеже не знаех колко точно е нужно да се стегнат и така половин година си карам със виеща задница.

Въпросът ми е - има ли накаква определена сила с която трябва да се затягат лагерите на задницата и къде точно съм сбъркал за да се получи този неприятен резултат.

Предварително благодаря на отговорилите. _friends_

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на лагерите на главините на задните колела

Мнение от HACKO » 04 юни 2009, 23:21

По принцип, се стягат докато спрат да се въртят и се връща докато започнат да се въртят леко и да не се усеща луфт и гайката се застопорява със шплент. На Ескорт 92 обаче лагерите са направени така че се стяга докрай и нямат шплент, съответно не се регулират. За да се случи това или не си сложил грес или си попаднал на голямо менте.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

helico
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 14 окт 2007, 23:49
Модел на автомобила: Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на лагерите на главините на задните колела

Мнение от helico » 05 юни 2009, 00:07

Понеже от "стягане" до "стягане" има голяма разлика някой може ли да ми даде данни за динамометричен ключ.
Всъщност работата е там, че бащата ги е сменял - а той си затяга яко - няма шест-пет.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на лагерите на главините на задните колела

Мнение от kEFi » 05 юни 2009, 22:30

Да, имаше определена стойност, но забравих...
Но най-често бързото заминаване на "новите" лагери освен съмнителният им произход е несменена капачка на главината. Старата си изглежда ок, но пропуска вода и от там си заминава греста, съответно и лагера. При първата смяна на моите се наложи същата процедура след по-малко от седмица....

helico
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 14 окт 2007, 23:49
Модел на автомобила: Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на лагерите на главините на задните колела

Мнение от helico » 06 юни 2009, 11:26

Благодаря ви много за информацията. :)

Намерих си manual-и в интернет за фордчето и пише (ако на някой му се наложи да го знае) 250-270Nm сила. Което по мои сметки е около 26-28 килограмо-метра сила. :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на лагерите на главините на задните колела

Мнение от HACKO » 06 юни 2009, 15:36

helico написа:Благодаря ви много за информацията. :)

Намерих си manual-и в интернет за фордчето и пише (ако на някой му се наложи да го знае) 250-270Nm сила. Което по мои сметки е около 26-28 килограмо-метра сила. :)
Това си е много яко затягане, така че недей да виниш бащаси
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

^^devil_boy^^
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Смяна на лагерите на главините на задните колела

Мнение от ^^devil_boy^^ » 19 юни 2009, 20:06

и при мен беше така на ескорта/комби/ взех лагер сложиих го стегнех здраво докато спре да се върти колелото като стягах мн колелото се вартеше трудно. карах малко и лагера замина затегна направо.След като затегна отидох в една морга и зех главина с барабана защото стария беше заминал/от накладките/ и го смених цялото като затягах ми направи впечетление че като стегнах колкото може колелото си се движеше напълно свободно без да затяга като при предната смяна мн се зачудих от този факт и нали сум любопитен разглобих всичко да видя аз какво става и разбрах на вътрешния лагер/те нали са един срещу друг/има нещо като черупка която се слага след лагера и опира на корпуса му и така като затягаш няма проблеми с вартенето на колелото, може бащати да я е забравил и за това да се е получило така бързо да е заминал лагера.
ima samo dva vida koli Ford i drygi

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта