Смяна на лагерите на главините на задните колела
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 14 окт 2007, 23:49
- Модел на автомобила: Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Смяна на лагерите на главините на задните колела
Здравейте на всички първо!!
Карам форд ескорт 92-ра година и имам следния проблем:
Смених лагерите на задните колела октомври месец и след това пътувайки за Варна(от София съм) на връщане се разсвириха.
Като ги сменях ги стегнах доста, понеже не знаех колко точно е нужно да се стегнат и така половин година си карам със виеща задница.
Въпросът ми е - има ли накаква определена сила с която трябва да се затягат лагерите на задницата и къде точно съм сбъркал за да се получи този неприятен резултат.
Предварително благодаря на отговорилите.

Карам форд ескорт 92-ра година и имам следния проблем:
Смених лагерите на задните колела октомври месец и след това пътувайки за Варна(от София съм) на връщане се разсвириха.

Като ги сменях ги стегнах доста, понеже не знаех колко точно е нужно да се стегнат и така половин година си карам със виеща задница.
Въпросът ми е - има ли накаква определена сила с която трябва да се затягат лагерите на задницата и къде точно съм сбъркал за да се получи този неприятен резултат.
Предварително благодаря на отговорилите.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Смяна на лагерите на главините на задните колела
По принцип, се стягат докато спрат да се въртят и се връща докато започнат да се въртят леко и да не се усеща луфт и гайката се застопорява със шплент. На Ескорт 92 обаче лагерите са направени така че се стяга докрай и нямат шплент, съответно не се регулират. За да се случи това или не си сложил грес или си попаднал на голямо менте.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 14 окт 2007, 23:49
- Модел на автомобила: Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на лагерите на главините на задните колела
Понеже от "стягане" до "стягане" има голяма разлика някой може ли да ми даде данни за динамометричен ключ.
Всъщност работата е там, че бащата ги е сменял - а той си затяга яко - няма шест-пет.
Всъщност работата е там, че бащата ги е сменял - а той си затяга яко - няма шест-пет.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на лагерите на главините на задните колела
Да, имаше определена стойност, но забравих...
Но най-често бързото заминаване на "новите" лагери освен съмнителният им произход е несменена капачка на главината. Старата си изглежда ок, но пропуска вода и от там си заминава греста, съответно и лагера. При първата смяна на моите се наложи същата процедура след по-малко от седмица....
Но най-често бързото заминаване на "новите" лагери освен съмнителният им произход е несменена капачка на главината. Старата си изглежда ок, но пропуска вода и от там си заминава греста, съответно и лагера. При първата смяна на моите се наложи същата процедура след по-малко от седмица....
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 14 окт 2007, 23:49
- Модел на автомобила: Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на лагерите на главините на задните колела
Благодаря ви много за информацията. 
Намерих си manual-и в интернет за фордчето и пише (ако на някой му се наложи да го знае) 250-270Nm сила. Което по мои сметки е около 26-28 килограмо-метра сила.

Намерих си manual-и в интернет за фордчето и пише (ако на някой му се наложи да го знае) 250-270Nm сила. Което по мои сметки е около 26-28 килограмо-метра сила.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Смяна на лагерите на главините на задните колела
Това си е много яко затягане, така че недей да виниш бащасиhelico написа:Благодаря ви много за информацията.
Намерих си manual-и в интернет за фордчето и пише (ако на някой му се наложи да го знае) 250-270Nm сила. Което по мои сметки е около 26-28 килограмо-метра сила.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 223
- Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
- Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Смяна на лагерите на главините на задните колела
и при мен беше така на ескорта/комби/ взех лагер сложиих го стегнех здраво докато спре да се върти колелото като стягах мн колелото се вартеше трудно. карах малко и лагера замина затегна направо.След като затегна отидох в една морга и зех главина с барабана защото стария беше заминал/от накладките/ и го смених цялото като затягах ми направи впечетление че като стегнах колкото може колелото си се движеше напълно свободно без да затяга като при предната смяна мн се зачудих от този факт и нали сум любопитен разглобих всичко да видя аз какво става и разбрах на вътрешния лагер/те нали са един срещу друг/има нещо като черупка която се слага след лагера и опира на корпуса му и така като затягаш няма проблеми с вартенето на колелото, може бащати да я е забравил и за това да се е получило така бързо да е заминал лагера.
ima samo dva vida koli Ford i drygi
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта