Конверсия на задни барабани с дискове-Ескорт/Орион/Фиеста

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Конверсия на задни барабани с дискове-Ескорт/Орион/Фиеста

Мнение от fiestaracing » 18 дек 2008, 09:43

:D Здравейте колеги!
Както повечето от Вас и аз страдах от свирещо-скърцащи (особенно във влажно и студено време) задни барабанни спирачки! Обясненията за това са многобройни : износени барабани, прегрявани накладки, умекнали пружинки, некачествени части ............и много, много други причини! На старата си Фиеста МК3 минах по целия път на диагностики, опити, ремонти за отстраняване на тези паразитни шумове при спиране! В крайна сметка се постига резултат-доближаване до заводските параметри на спирачната система!
Този път подкован с малко повечко "спортна злоба" реших да подходя към проблема по малко по-"агресивен" начин, а именно директно да заменя старите задни барабанни спирачки с такива от Фокус МК1

Ето какво е нужно:
1.Задни главини от Фокус МК1 -автомобили с ABS-(защото тези без, са на барабанни спирачки), комплект със спирачните апарати и супорти
2.Жила за ръчната спирачка от Фокус МК1-за дискови спирачки
3.Спирачна течност-качествена ДОТ4
4.Инструменти-стандартни 8-19
5.Ъглошлайф
6.Мерак, свободно време (1.5-2часа)...........бирички :D

Ето и процедурата по конверсията:
1. Повдигате колата на крик (цялата задница) и укрепвате на стойки, сваляте задните колела.
2.Отвивате четирите болта държащи задната ос с главината от задния мост.
3.С чук се поочуква от задната страна на ламарината държаща спирачния цилиндър-за да се избият нитовете държащи я към задния мост......целия механизъм се отделя от моста.
4.Разкачат се задните спирачни маркучи и жилата за ръчната спирачка и механизмите се отделят от автомобила.
5.Разкача се изпускателната система от държащите я към купето тампони и се свалят термозащитните алуминиеви панели, за да се освободи достъп до предното жило на ръчната спирачка и се разкачат старите жила.
6.Закачат се новите задни жила от Фокус МК1
7.И ето го първия проблем.....Задните дискове са с диаметър 252.5мм при това положение спирачният апарат опира във "веждата" на задния мост! Ако решите все пак да монтирате дискове(с главини) от ST170 с диаметър 270мм този проблем отпада-дай Боже всекиму!!! :D Но решението е лесно
phprATNKZAM.jpg
с ъглошлаф се отнема малка фаска от порядъка на 2-3мм от въпросната вежда и....тoва е!
8.Монтирате "новите" главини комплект с всичката им карантия към задни мост
phpTEhYcQAM.jpg
9.Закачат се задните жила, завиват се стандартните маркучи-комби модел!(за модели до 95г., и модели различни от комби-се сменят с предни от Пума),обезвъздушава се системата и се монтира обратно изпускателната система с щитовете й!
10.Регулира се ръчната спирачка
Съжелявам, че по-горе не можах да кача снимки...но ето ги сега
phpMlEtenAM.jpg
Заден "комплект" от Фокус МК1
Автомобили при които е приложима конверсията:
Фиеста МК3, Фиеста МК4 + рестайлинга от 2000г
Ескорт/Орион МК5/6/7
Фокус МК1-барабанни спирачки
/За тези съм на 150% сигурен, а за останалите модели мога да проверя/

Бележки:
При всички Фиести е необходимо да се сменят задните спирачни маркучи с по-дълги -предни от МК3 или Пума, за Ескорт/Орион хетчбек/седан също, за комби модели не е необходимо!
Почти губите възможността да карате със 13" стоманени джанти (отзад) защото събират дискове с апарати до около 250мм, за 14" и нагоре няма проблем
При Ескорт/Орион до 95г. предполагам че ще е необходима замяна и на предното жило на ръчната спирачка за да пасне на Фокус-овото кантарче!
При всички горе описани с изключение на Фокус автомобили е необходимо да се направи леко скосяване на "веждата" отстрани на фланеца на задния мост за закрепване на осите с главините!

Първи впечатления:
Докато се поизчистят ръждите положението беше трагично-обаче само за 5-10км(наложи се дорегулиране на ръчната спирачка)! След като се изчистиха дисковете разбрах за какво става въпрос: невероятно чувствителен педал на спирачката, спиране нямащо нищо общо с това от барабанна спирачка! При по-екстремно спиране предницата не "потъва" така осезаемо, а "кляка" цялата кола, стабилността се запазва добре, няма "изпреварване" или блокиране на задните спирачки преди предните! Колата спира значително по-добре от преди(при положение , че дисковете и накладките са за смяна и 70% от ресурса им е минало)! Няма го гадното СВИРЕНЕ при спиране, а и да се появи се отстранява лесно и евтино-скосява се някое друго ръбче(при видимо износване и употреба на части втора употреба) малко смазка против скърцане тук и там ....и готово!

Скоро ще дописвам след смяната на дисковете и накладките с нови-качествени! Като се има в предвид какви "чудеса" вършат едни нови дискове с накладки TEXTAR отпред, ще слагам и такива отзад.... и инфото пак тук :D:
Ако се сетя още нещо пак тук......
При интерес отговарям на въпросите Ви..... _friends_
Прикачени файлове
phpMeg8dRAM.jpg
fiestaracing-just race!!!

focusfocus
потребител
потребител
Мнения: 742
Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
Status: Извън линия

Re: Конверсия на задни барабани с дискове-Ескорт/Орион/Фиеста

Мнение от focusfocus » 18 дек 2008, 19:51

Браво аз сега си сменам на моя фокус дисковете и апаратите че ми попаднаха евтини нови, ще продавам старите не са износени. на 85К км са. Много хубава тема тъкмо комплект с продажбата ще ги пусна.
м/у другото колко купи твоите?

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Конверсия на задни барабани с дискове-Ескорт/Орион/Фиеста

Мнение от vargala81 » 18 дек 2008, 22:18

а не ставали направо с дискове от ескорт

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Конверсия на задни барабани с дискове-Ескорт/Орион/Фиеста

Мнение от fiestaracing » 19 дек 2008, 14:44

focusfocus:
Отначало в моргата им искаха 300лв но се спазарихме за 180лв комплекта!

vargala81:
Става, но тази система е истинска екзотика, а и се намира мноого трудно, пък и ръчната спирачка мисля че беше вътре в диска! Ако се не лъжа са и 280мм което ме лишава от възможността да карам с 14' джанти през зимата! За това предпочетох по-опростената схема от Фокус-а , а и частите са свалени от кола произведена след 2000г. и намирането на качествени консумативи (дискове, накладки, не дай Боже ремонтни комплекти) е значително улеснено!
fiestaracing-just race!!!

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта