Искам да задам два може би тъпи въпроса...
- blago_
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 11 окт 2007, 15:12
- Модел на автомобила: SCORPIO І 2.0 DOHC EFI
- Местоположение: София / Видин
- Status: Извън линия
Искам да задам два може би тъпи въпроса...
Здравейте, колата е форд скорпио 91г седан от снимката, 2.0 - 120hp
та питанията са ми е следните:
1. Като се завърти волана до край /без значение ляво или дясно/ и се върне 1/2 оборот назад и се пусне трябва ли да се изправи или да дозавие???
2. Каква е причината като се пусне волана и леко да завива на произволна страна /някой път при завиване на ляво и спиране в същотото време дърпа на ляво/
Уточнение: с 3 различни комплекта гуми го прави 2 втора употреба и 1 чисто нови, сменяни предните лява с дясна.
питам защото:
- ходих на майстор - каза, че преден ляв болт на носача /или каквото е там онова съединение отдолу с втулките или гума и втулки/ бил за смяна, сменил го и от това върнало стабилизиращата щанга с около 1см към дясното колело /това си пролича, защото се видя, че е лагерувала на такова разстояние и е махната ръждата/. След това ми каза, че амортисьорите били заминали /щото били омаслени/ и са за смяна и за това не можел да ми направи баланс за да ми гарантира, че вече всичко е ОК.
- отидох в МотоПфое на преглед на ходовата част - предни амортисьори 79% задни, ляв 85%, десен 89%. По ходовата част всичко бело здраво, само кормилната рейка капела и чукала.
- отидох на реглаж - закачиха я и ми показаха, че всички стойности са в норма.
- отидох да питам за рециклиране на рейка и от там ми казаха, че проблема със завиването до край не би трябвало да се оправи от това....
та кажете какво да правя за да отстраня тези два проблема?
та питанията са ми е следните:
1. Като се завърти волана до край /без значение ляво или дясно/ и се върне 1/2 оборот назад и се пусне трябва ли да се изправи или да дозавие???
2. Каква е причината като се пусне волана и леко да завива на произволна страна /някой път при завиване на ляво и спиране в същотото време дърпа на ляво/
Уточнение: с 3 различни комплекта гуми го прави 2 втора употреба и 1 чисто нови, сменяни предните лява с дясна.
питам защото:
- ходих на майстор - каза, че преден ляв болт на носача /или каквото е там онова съединение отдолу с втулките или гума и втулки/ бил за смяна, сменил го и от това върнало стабилизиращата щанга с около 1см към дясното колело /това си пролича, защото се видя, че е лагерувала на такова разстояние и е махната ръждата/. След това ми каза, че амортисьорите били заминали /щото били омаслени/ и са за смяна и за това не можел да ми направи баланс за да ми гарантира, че вече всичко е ОК.
- отидох в МотоПфое на преглед на ходовата част - предни амортисьори 79% задни, ляв 85%, десен 89%. По ходовата част всичко бело здраво, само кормилната рейка капела и чукала.
- отидох на реглаж - закачиха я и ми показаха, че всички стойности са в норма.
- отидох да питам за рециклиране на рейка и от там ми казаха, че проблема със завиването до край не би трябвало да се оправи от това....
та кажете какво да правя за да отстраня тези два проблема?
Никога не карай по-бързо отколкото твоят ангел-хранител може да лети!
- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Re: Искам да задам два може би тъпи въпроса...
1 волана не се пуска
2 пътната настилка/лошите гуми/разбито окачване
3 амортесьори нямат нищо общо с геометрията
4 за рециклиране е нормално да дадеш до към 200лв + 100лв сваляне-качване
2 пътната настилка/лошите гуми/разбито окачване
3 амортесьори нямат нищо общо с геометрията
4 за рециклиране е нормално да дадеш до към 200лв + 100лв сваляне-качване
- blago_
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 11 окт 2007, 15:12
- Модел на автомобила: SCORPIO І 2.0 DOHC EFI
- Местоположение: София / Видин
- Status: Извън линия
Re: Искам да задам два може би тъпи въпроса...
Какво се прави в този случай с волана, тук трябва да отбележа, че не разбирам от коли и ремонтирането им 

Никога не карай по-бързо отколкото твоят ангел-хранител може да лети!
- pepetko
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 02 яну 2007, 19:25
- Модел на автомобила: Астра club,фиеста1.3
- Местоположение: сф(временно)
- Status: Извън линия
Re: Искам да задам два може би тъпи въпроса...
Ами аз знам,че и от разбити лагери на макферсона го прави това дърпане.Тези които са горе над амортесиора
Поадрави
Поадрави
- gotmie
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 27 мар 2008, 16:39
- Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.8 - 16V. Веднъж Фиеста, Фиеста завинаги!!!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Искам да задам два може би тъпи въпроса...
Причините най-общо за да ти тегли колата на някъде са шарнирчета, тампончета по носач, както каза колегата лагерчетата на макферсона горе. От амортесьорите няма как
просто няма как
Вдигни колата на крик за да е свободна предницата и с една щанга понапъни малко тези неща, който изброих и виж дали ще има луфт. За да го определиш е нужен и малко опит... Успех


- blago_
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 11 окт 2007, 15:12
- Модел на автомобила: SCORPIO І 2.0 DOHC EFI
- Местоположение: София / Видин
- Status: Извън линия
Re: Искам да задам два може би тъпи въпроса...
Вече и рейката е рециклирана за сумата от 280лв с масло, демонтаж и монтаж. Сега е толко стегнато в сравнение с преди, че даже не се изправя волана и при леко завиване и пускане, ако е по-голям градуса на завоя се връща до някъде, но не до право положение....blago_ написа:- отидох в МотоПфое на преглед на ходовата част - предни амортисьори 79% задни, ляв 85%, десен 89%. По ходовата част всичко бело здраво, само кормилната рейка капела и чукала.
Никога не карай по-бързо отколкото твоят ангел-хранител може да лети!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 13 госта