Страница 1 от 2
Помощ... Смяна на двигател?
Публикувано: 11 юни 2006, 13:05
от Bonso
Здравейте,
Решил съм да подменя двигателя на моето Капри с по- мощен. В момента е 1600 cc. Проблема е, че по възможност не искам да сменям кардан и т.н. Някой има ли опит в подобно начинание? Какъв мотор ми препоръчвате да купя?
Bonso
Публикувано: 11 юни 2006, 19:39
от yassimoto
Здрасти , аз лично съм решил да сложа на моето Капри мотор от Сиера 2000 , защото този мотор позволява да се тунингова до 150 к.с. със малко промени които да са ми по джоба , но дори и да не се пипа двигателя си е достатъчно мощен за това купе . Освен мотора смени и скоростите с пет степенна скоростна кутия пак от Сиера .

Публикувано: 12 юни 2006, 15:10
от Bonso
Колко коня е мотора на Сиерата?
Поздрави,
Bonso
Публикувано: 12 юни 2006, 16:26
от nikolovvd
Намери DOCH 2.0L от 1990-1994г. и незабравяй да му вземеш бордкомрютъра с кабелажа. Ако има скоростна кутия към него вземай и не се чуди! Така се сдобиваш с 120 коня. Когато си готов направи един чип тунинг и ще отидеш над 135 коня.
Публикувано: 12 юни 2006, 21:40
от mitakacapri
Здравей,малко късно се включвам,но ето моя съвсем пресен случей:каприто ми беше също 1600 но ми попадна един не много издухан 2.3 V6 от Гренада МК-1

С моя приятел се хванахме да му направим основен ремонт.Давам ти ориентировъчни цени:
Комлект бутала,сегменти,бут.болтове:280лв.
Компл.гарнитури за ДВГ:45лв.
Биелни и Осн. лагери(англ.):90лв.
Шлайф на Блока и Кол.Вал:180лв.Всичко около 600лв. и имаш нов Мотор
Работата по мотора си беше от нас. Страхотно ми хареса Шестака!Кардана,диференциала и ск.кутия си пасват идеално.ДВГ-то е 72г.(108кс.);опростен и безпроблемен!Има и по-нови(114кс.)Сега мисля да слагам 5-степанна кут. въпреки че с тази си залепя 180 и ги си ги държи без проблеми.Разхода ми е :извънградтско е м/у 10-11л/100;Грдско-13-15(зависи как стъпваш на педала

) и смесено-13
п.с. И Аз мислех да слагам по модерен ДВГ ,но се отказах най вече заради компа(повече разходи),пък и този добре дърпа

Разхода е на ГАЗ

Публикувано: 13 юни 2006, 18:45
от yassimoto
Мотора за който аз говоря е най-простичкият : 2000 куб. , карбуратор , 105 к.с.

Публикувано: 13 юни 2006, 20:44
от cossy
А 2.9 литровия, ко може да се направи с него? По принцип май не може много да се изстиска от него...
Публикувано: 13 юни 2006, 21:58
от mitakacapri
Абе то за можене може ама ще ти изтиска кесията

Публикувано: 14 юни 2006, 00:00
от nikolovvd
Колегите са абсолютно прави. Ако не си на ти, както с ДВГ, така и с електрониката, най-доброто решение е обикновен двигател, т.е. с карборатор или дизел. За обем на горивната камера - каквото ти душа иска. Само пари и здраве да има.
Моя тъст държи един ЗАЗ от 10 године в гараж и си мислех да си докарам двигател за Порше 911, нали и той е с въздушно охлаждане, но за сега съм се отказал. Като стана на 50-60 години може да се захвана с такива гъдели понеже времето все не стига
Публикувано: 14 юни 2006, 18:31
от Bonso
Благодаря на всички за информацията. Намерих един 2.3 V6 мотор за сумаta от 100 лева. Липсва му само водна помпа. Не ми стана ясно имам ли нужда да сменя и скоростите и ще пасне ли кардана? Също моля ако някoй е на ясно да ми пише как мога да узаконя мотора и какви документо да изискам от стария собственик.
Предварително благодаря,
Bonso
Публикувано: 14 юни 2006, 19:19
от bilder
От прочетеното по горе става ясно,че кардана и скоростите стават./МитакаКапри/
Ако продавача е фирма ти трябва фактура на която да пише номера на мотора,ако е частно лице правите договор за покупко продажба пред нотариус.Само че колата от която е мотора трябва да бъде бракувана-понеже не може да има 2 коли с един мотор.После минаваш ТЕХНОТЕСТ и отиваш в КАТ да ти го впишат в талона новия мотор.Доста нерви и пари ще заминат.Успех!!!
Публикувано: 14 юни 2006, 20:30
от yassimoto
Със риск да стана досаден пак ще те посъветвам да търсиш 2000 редови двигател . Диференциала на КАПРИ 1.6 е 3.778:1 на КАПРИ 2.0 е 3.444:1 а на КАПРИ 2.3 е 3.222 :1 , та мисълта ми е , че разликата м/у 1.6 и 2.3 е много голяма което ще ти даде добро ускорение , но ниска максимална скорост и по-висок разход на гориво . Освен това подръжката на V образния двигател е по-трудна и по-скъпа . Например водната помпа за V мотора е 90лв. , а за редовия е 40лв . Ако сменяш мотора с V образен трябва задължително да смениш скоростите докато при редовия не се налага .

Публикувано: 15 юни 2006, 13:26
от Bonso
Аз също останах с впечатление, че не трябва да сменям скоростите от написаното по- горе, но ми се струва, че скорости от редови 1.6 няма да паснат на V6... Но все пак не съм специалист и за това се допитвам до вас. Имах идея и за редови 2.0 мотор, но разликата в конете не е много, а предполагам и във въртящия момент също.
P.S. Пред нортариуса цялата кола ли купувам или само мотора? Проблема е, че въпросния мотор е от кола, която беше моя преди 4- 5 години. Навремето я продадох, като изповядахме сделката пред нотариус... Оказва се обаче, че в момента колата е в трето лице и то с старите номера и моя талон : )))))
Поздрави,
Bonso
Публикувано: 15 юни 2006, 17:44
от mitakacapri
Здравей Бонзо,както споменах мойто Капри също беше 1.6,1978г.
Не съм се интересувал за предавателните числа на ск.кут.и диф.,но на моя приятел Каприто е стандартно2.3 и не видях разлика м/у тях,затова не съм сменял нищо друго освен ДВГ.Не намирам разлика сега и във вървенето м/у двете.Кутята ми е със външни щанги.
ЗА частите не съм много съгласен,че са по скъпи(поне така е в Б-с)
Ако имаш корпуса на водната помпа вземи фибър от Шкода и лагер от Лада и с малко стругарска намеса става перфектно(аз в момента съм така и нямам проблеми). Иначе 2-ра употреба.
Какъв мотор ще сложиш си решаваш Сам,просто си дадох мнението.

УСПЕХ

Ето ти един Полски сайт за Капри:(Capri.pl)
Публикувано: 15 юни 2006, 20:28
от nikolovvd
А ако ДВГ-то е с неговата си скоростна кутия, няма ли да е по-добре, все пак ще има 5 скорости.
Публикувано: 16 юни 2006, 17:08
от Bonso
Човека е продал / или нещо такова/ скоростната кутия. Останал е само ДВГ- то
Поздрави,
Bonso
Публикувано: 16 юни 2006, 18:02
от T punchev
Колеги,да гажа и аз моето мнение!Има мотори от сиера DOCH с карборатор,и ако не се лъжа са 120 коня,ил 115.Понеже преди карах сира и във книжката има описана цялата гама мотори.Та ако намериш такъв редови мотор ще е наи добре според мен,защото те са достатъчно пъргави,и най важното значително по икономични от старите шестаци.Но пък със шестака ще запазиш оригиналния облик на колата!
Публикувано: 16 юни 2006, 19:08
от Bonso
Наистина предпочитам да запазя възможно най- оригиналния вид на колата. Наясно съм, че кола с по- модерен мотор та дори и tdi биха ме скъсали на старт. Важна в случая е визията и духа на колата ( тука малко май прекалих с размислите

) Иначе по- добре да правя драгстер...
Bonso
Публикувано: 16 юни 2006, 19:21
от mitakacapri
Bonso написа:Наистина предпочитам да запазя възможно най- оригиналния вид на колата. Наясно съм, че кола с по- модерен мотор та дори и tdi биха ме скъсали на старт. Важна в случая е визията и духа на колата ( тука малко май прекалих с размислите

) Иначе по- добре да правя драгстер...
Bonso
М/у другото и Аз бих се замислил за2.0 DOCH карбуратор.Старото ми Капри(в момента е в Плевен) беше 1983г.- 2.0 OHC (101кс.)редови си беше доста пъргаво
Публикувано: 17 юни 2006, 16:00
от Bonso
Ще проверя, как стои въпроса с редовите 2.0 мотори.
Поздрави,
Bonso