Страница 1 от 1
Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?
Публикувано: 27 фев 2013, 23:28
от expl0de
Здравейте, замислих се над този въпрос, каква е логиката контактната повърхност с диска да се увеличава с износването на накладката, вместо да е една и съща? Няма ли така новите накладки да спират по-зле от старите като не говоря за първия ден, докато се напаснат към диска?
Re: Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?
Публикувано: 28 фев 2013, 10:39
от ufer
Въпросът е интересен. И логическите отговори може и да са повече. Някой конструктор ще знае със сигурност. Аз имам две обяснения:
1. Повечето накладки имат на края фаска, която прави ръбовете по-плавни, за да не свирят спирачките. Когато се прави профилактика, някои съвестни механици правят винаги нова фаска, но "удоволствието" е много "прашно".
2. С намаляването дебелината на накладката вероятно се променя, макар и незначително, ефекта от натиска върху дисковете, а при по-малка дебелина и увеличаваща се площ допускам, че се компенсира по-малкия натиск (условно казано). Същевременно по-големият ъгъл поддържа ръбовете да не са остри и да свирят. При ъгъл от 90 градуса свирят повече, отколкото при 120 например.
Повече идеи не ми идват. Сигурно има още нещо!!!
Re: Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?
Публикувано: 03 мар 2013, 10:30
от expl0de
Хубав отговор, това за скърцането не го знаех.
Re: Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?
Публикувано: 03 мар 2013, 11:15
от S_C
Има и със загладени, има и с остри ръбове.На тези трапецовидните...малко условно, но може да се каже, че периодът на разработка е една идея по-малък.
Свиренето е до материал.Моите накладки са на няма и 20 хил км.Като е влажно или като вали дъжд...звукът е все едно някой коли прасе.Ама за едното свирене, няма да се хвана пак да сменям накладки.Даже пешеходците се шашкат някой път-решават,че няма да успея да спра и гледат уплашено.

Re: Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?
Публикувано: 04 мар 2013, 14:47
от ufer
Вярно е, че и материалът влияе, но човек не може да знае всички, които не свирят, че да монтира спокойно. Затова напредналите технически нации като немската препоръчват за по-сигурно да се правят фаски и докато се износи фаската няма свирене, а после пак отначало - при профилактика: нова фаска. Важното е да няма остър ръб! Той свири. И ние като нация техническа (ако си спомняте вица) трябва да се поучим, когато можем. Иначе и моите свирят, че не ми се занимава. Но това има и плюс: предупреждава пешеходците, поне умните, че сприраш, за да си ползват по-бързо предимството!

Re: Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?
Публикувано: 04 мар 2013, 14:59
от HACKO
ufer написа:..... Но това има и плюс: предупреждава пешеходците, поне умните, че сприраш, за да си ползват по-бързо предимството!

Напротив, спират на място и започват да те гледат тъпо.
Re: Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?
Публикувано: 07 мар 2013, 15:49
от ufer
Истина е! И това ми се е случвало, като се замислих...
