Страница 1 от 2

Разлики м/у мондео МК1 и МК2

Публикувано: 25 ное 2007, 17:28
от tisho_tbk
Здравейте, в момента имам мондео'94 1.8i. мисля да го сменям пак с мондео :) 1999-2000 2.0i. Разбрах, че след 98 се слагат вече новия двигател -демек "Zetec".

Мисля да му слагам газов инжекцион.

Та някой може ли да ми кажи разликите (имам предвид разлики под предния капа и окачване) ( + и -)? Дали ще имам проблем с газовата и т.н. ?

Публикувано: 25 ное 2007, 19:01
от dimitardima
Здравейте,моето Мондео е 96 г. и е Zetec..... :) Така,че Zetec не е след 98 г.

Публикувано: 25 ное 2007, 19:28
от tisho_tbk
толкова съм и рабрал *00101*

Публикувано: 25 ное 2007, 19:44
от dimitardima
А колкото до газ,с газ инжекцион няма да имаш проблем,само че е по-скъпичко... :)

Публикувано: 25 ное 2007, 21:04
от tisho_tbk
мда,аз и сега имам газов инжекцион и съм доволен. чух че имало някакви гумени "работи" в двигателя (ZETEC) които прегаряли на газ

Публикувано: 26 ное 2007, 00:01
от EscortMK51.3
има и Мондеота с 1.8 двигатели на чийто глави пише само DOHC
и незнам дали са Zetec.

Колкото до газта - на някои (ако не и на всички) Зетеци смукателните колектори са пластмасови и ако има детонации могат да се пръснат, затова се препоръчва газовия инжекцион за тези двигатели. като друг минус - задръстват се инжекторите и трябва да се карат на ултразвъково почистване - 50лв беше май :)

иначе Мондеотата май са си еднакви само с козметични промени - вън и вътре...даже вътре май са еднакви :)

Публикувано: 26 ное 2007, 09:23
от mrdds
EscortMK51.3 написа:Колкото до газта - на някои (ако не и на всички) Зетеци смукателните колектори са пластмасови и ако има детонации могат да се пръснат, затова се препоръчва газовия инжекцион за тези двигатели. като друг минус - задръстват се инжекторите и трябва да се карат на ултразвъково почистване - 50лв беше май :)
Зетек-с са с пластмасови колектори.Такива двигатели мисля,че не се монтират на Мондео мк1/2.Фиеста,Фокус и Мондео МК3/4 са с такива мотори.

Публикувано: 26 ное 2007, 09:29
от cenzor
mrdds написа:

Зетек-с са с пластмасови колектори.Такива двигатели мисля,че не се монтират на Мондео мк1/2. Фиеста,Фокус и Мондео МК3/4 са с такива мотори.
Мотора на Fiesta след 2002 година е с Duratecдвигател. Focus и Mondeo също го ползват.

Публикувано: 26 ное 2007, 12:04
от tisho_tbk
в момента съм с мондео 1.8 1994г. и на двигателя пише DOHC и нямам проблеми с газовата (газ. инжекцион). Разбрах че този тип двигатели са правени по някакъв си американски лиценз!!?!? ( аз незнам , така съм чувал :lol: ). И новите Zetec-и били разликата със старото мондео (МК1), т.е. разликата била само в двигатела, иначе всички останали консумативи са еднакви. Та питам дали това е вярно?
В купето има разлики (макар и малки).

Публикувано: 29 ное 2007, 23:55
от tisho_tbk
а някой има ли МК2 с климатроник? дали има някакви проблеми? знам че климатроника е по-удобно, но дали е по-сигурно/качествено?

какво показва борд-компютъра?

Публикувано: 30 ное 2007, 09:27
от red
има с климатроник. ама като не си с атермични стъкла е много гадно хем пече през прозореца хем те заледява.... абе много рядко го ползвам. Най често да ми охлади колата преди да се кача вътре (през лятото)
Борд компютър мондеото ми няма. Да не се заблудиш от малкото табло с лампичките, на което са снежинки, гаечен ключ светлини, врати, АБС... На колите, които съм каралобикновено фунциите са разход/среде моментен днавен/ остатък километри до свършване н горивото, средна скорост. Температурата на въздуха най-често е отделно. От всичко това, ако сложиш газ само средната скорост ти остана :D

Публикувано: 30 ное 2007, 09:36
от tisho_tbk
red написа:има с климатроник. ама като не си с атермични стъкла е много гадно хем пече през прозореца хем те заледява.... абе много рядко го ползвам. Най често да ми охлади колата преди да се кача вътре (през лятото)
Борд компютър мондеото ми няма. Да не се заблудиш от малкото табло с лампичките, на което са снежинки, гаечен ключ светлини, врати, АБС... На колите, които съм каралобикновено фунциите са разход/среде моментен днавен/ остатък километри до свършване н горивото, средна скорост. Температурата на въздуха най-често е отделно. От всичко това, ако сложиш газ само средната скорост ти остана :D

Верно бре. То остана само средна скорост :oops: . мх, значи по-добре да търся без боф-компютър (така и няма да мога да ползвам неговите възможности).

Искам да попитам : къде се намират копчетата за загряване на предно(тези които имат такова) и задно стъкло? Защото на някои снимки(понеже са малки и не си личи), има 2 копчета от ляво , над врътките за фаровете, и 2 които са под касетофона(тези 2 за какво са?)?

Публикувано: 03 дек 2007, 19:32
от megaCom
mrdds написа:
EscortMK51.3 написа:Колкото до газта - на някои (ако не и на всички) Зетеци смукателните колектори са пластмасови и ако има детонации могат да се пръснат, затова се препоръчва газовия инжекцион за тези двигатели. като друг минус - задръстват се инжекторите и трябва да се карат на ултразвъково почистване - 50лв беше май :)
Зетек-с са с пластмасови колектори.Такива двигатели мисля,че не се монтират на Мондео мк1/2.Фиеста,Фокус и Мондео МК3/4 са с такива мотори.
и DOHC са с пластмасови колектори...

Публикувано: 03 дек 2007, 20:14
от tisho_tbk
абе аз до колкото знам, всички мондеото МК1, МК2 са с пластмасови колектори

Публикувано: 04 дек 2007, 21:40
от dimitardima
Моето Мондео е Зетек 96г. и е с пластмасови колектори... :)МК 1 е все пак..

Публикувано: 04 дек 2007, 22:39
от chains
Значи вс. бензинови двг. вграждани в Мондео Мк1 и Мк2 са като конструкция "DOHC 16V" /с два горно разположени вала и 16 клапана/ и са търговско наименование "Зе тек"!

Основно разликите между Мк1 и Мк2 са чисто дизайнерски /визуални/, а относно механиката почти индентични!

пп: е Мк2 имат по-богато базово оборудване /голяма част от екстрите за Мк1 при тях са серийни/!

Публикувано: 05 дек 2007, 08:27
от ofeto
принципно казано мк2 е фейслифт на мк1!ако се бъркам някой по-разбирач на мондео да ме поправи:)

Публикувано: 05 дек 2007, 09:02
от red
Копчетата ....За подгряването на стъклата се намират точно над врътката на фаровете едно до друго - лявото е задното стъкло - дясното предното (да не забравиш да го пишеш като екстра при застрахователя!).
под касетофона са удоволствията като подгряване на седалки и блакиращ диференциал

p.s. Като търсиш мондео търси екстри това му е голямото предимство -има мн. екстри...т.е. хорта са си ги поръчвали и "голо" мондео е рядкост. това говори и за по-ограничени фин. възможности на собственика и от там вероятно не дотам добра подръжка

Публикувано: 05 дек 2007, 12:53
от tisho_tbk
red написа:Копчетата ....За подгряването на стъклата се намират точно над врътката на фаровете едно до друго - лявото е задното стъкло - дясното предното (да не забравиш да го пишеш като екстра при застрахователя!).
под касетофона са удоволствията като подгряване на седалки и блакиращ диференциал

p.s. Като търсиш мондео търси екстри това му е голямото предимство -има мн. екстри...т.е. хорта са си ги поръчвали и "голо" мондео е рядкост. това говори и за по-ограничени фин. възможности на собственика и от там вероятно не дотам добра подръжка
този отговор ми хареса, само едно не разбрах - под касетофона се намират копчетата за подгряване на предните седлаки, т.е. 2 коп4ета(ляво,дясно), и коп4ето за блокиращ диференциал. Т.е. обто стават 3 коп4ета , така ли ? аз съм виждал снимки но само с 2 коп4ета :(

Публикувано: 06 дек 2007, 00:46
от paci
tisho_tbk написа:този отговор ми хареса, само едно не разбрах - под касетофона се намират копчетата за подгряване на предните седлаки, т.е. 2 коп4ета(ляво,дясно), и коп4ето за блокиращ диференциал. Т.е. обто стават 3 коп4ета , така ли ? аз съм виждал снимки но само с 2 коп4ета :(
А аз не разбрах 2-4 или 3-4 коп'ета ?

обто - също не разбрах кой е ?