Страница 1 от 2
малко помощ
Публикувано: 26 фев 2008, 15:06
от Aicken
отивам да си сменям предните гуми , махам зимните слагам летните , те са си напомпани и са с джанти ама проблема е че ще си ги сменям сам с ключ крик и т.н. та има ли нещо специялно което трябва да знам да не ги изгубя някаде по пътя и да се отепам , само вдигам на крила , махам 4-те болта слагам новите и натягам нали ? ако е по сложно казваите (за 1 пат ще ми е )

Публикувано: 26 фев 2008, 15:14
от mrdds
няма.Това е.Стягаш хубаво...с крак.

Публикувано: 26 фев 2008, 15:20
от AlexP
Дърпаш ръчната и за всеки случай подлагаш и камък на срещуположното колело. Разхлабваш гайлите леко и чак тогава вдигаш на крик. Вадиш старото колело, слагаш новото, обираш гайките, пускаш крика и достягаш гайките.
Публикувано: 26 фев 2008, 16:02
от orlinm
mrdds написа:няма.Това е.Стягаш хубаво...с крак.

Колега, тук сме да си помагаме, а не да си правим номера.
Никога не се затяга с крак. Затяга се с ръце, после колата колата се спуска да стъпи колелото и се дозатяга пак с ръце. Силно, но с ръце.
Би било тъпо колегата от престараване да скача на кл'ча и да скъса шпилките нали?
Публикувано: 26 фев 2008, 16:03
от cossy
E чак па да ги скъса, ма е достатъчно да не може да ги р азвие после

Публикувано: 26 фев 2008, 16:06
от 1.8d
Откакто като млад шофьор рязах със секача една гайка половин ден заради пренатягане,никога повече че затягам с крак..Няма да казвам какви ми бяха ръцете след това...Нямаше място където да не съм се ударил

Публикувано: 26 фев 2008, 16:11
от mrdds
orlinm написа:mrdds написа:няма.Това е.Стягаш хубаво...с крак.

Колега, тук сме да си помагаме, а не да си правим номера.
Никога не се затяга с крак. Затяга се с ръце, после колата колата се спуска да стъпи колелото и се дозатяга пак с ръце. Силно, но с ръце.
Би било тъпо колегата от престараване да скача на кл'ча и да скъса шпилките нали?
е,аз си падам от слаботелесните,ключа за развиване ми е 20см дълъг и ако разчитам на силата си и това късо рамо на ключа, на първия километър ще си гледам гумите пред мен.
Не му казвам да скача по ключа и да смазва ръбовете на гайките.
просто натиска на крака е по силен от този на ръката.
Публикувано: 26 фев 2008, 16:31
от madboy
1.8d написа:..Няма да казвам какви ми бяха ръцете след това...Нямаше място където да не съм се ударил

Ееее ми то явно не ти се отдава тая процедура.

Публикувано: 26 фев 2008, 16:36
от isoiso
Мда и по принцип се затягат по диагонал.
Публикувано: 26 фев 2008, 16:39
от madboy
Може и на кръст!

Публикувано: 26 фев 2008, 16:54
от _SLiThER_
1.8d написа:Откакто като млад шофьор рязах със секача една гайка половин ден заради пренатягане,никога повече че затягам с крак..Няма да казвам какви ми бяха ръцете след това...Нямаше място където да не съм се ударил

Аз за това мацам болтовете с copaslip

Публикувано: 26 фев 2008, 17:13
от Full_Speed
Няма нищо сложно в тази процедура колега.После затягаш на кръст и си готов.Донатягаш с ръка хубаво а не с крак както спомена колегата.Това да не ти е камион като едно време старите Мадари.Вулканизаторите скачаха на лулата отгоре хубаво да затегне

Публикувано: 26 фев 2008, 17:22
от Aicken
като тръгнахме да развиваме последната гаика от 2-рата гума тапунгера дето беше слагал зимните така беше натегнал гаиката че се случи това
после ходихме е един приятел зехме друг ключ... добре че намерихме и него го изкривихме малко маи ама успяхме , тои е по як от мен и се набира полвин час да го отвием накрая тои се набира и аз бутам и го опраихме някак слагаме 2-те гуми , едната 2.5 атмосвери супер ама другата 1 атмосфера.

аиде на авариини и в бензиностанцията че няяме помпа

иначе краиния резултат е задоволителен , проверихме и изпробвахме 100 пати дали сичко е ок...... джантите са малко криви , гумите са доста изтъркани ама с тфа разполагаме... ся тряя си тарся друг ключ

ама иначе не са изпопадали гумите по пътя тфа е якото
и един последен въпрос как да го махна / демонтирам / откъртя това :
става въпрос за капачката
дето пази 5-тия болт там... то не е болт де

Публикувано: 26 фев 2008, 18:30
от Kocko
Не го кърти, ще ти падне диска, ако развиеш гайката... и не само
Само 4те бе пич. Стига се панира. Тука колежката руса мацка си бърника по двигателя и не й пука, ти от гуми се шашкаш...

Публикувано: 26 фев 2008, 18:59
от Aicken
не , не ме разбираш , искам да махна капачката не централния болт , виж на предните гуми как я няма капачката ? виждаш ли ? искам така да стане и на задните защото скоро живот и здраве ще сменям и задните джанти... знаеш ли дали има някав начин или направо да го къртя

аз сам снимал здравата капачка а от другата страна съшщата капачка е на полвина откъртена и пак е здраво хваната някак си та ми грози колата , не искам да махам болта централния а капачката , ся ме разбра

Публикувано: 26 фев 2008, 19:03
от petkoff_pl
Не прави глупости с капачките смени си ги защото те предпазват лагерите от навлизане на прахоляк и буклуци
Публикувано: 26 фев 2008, 22:02
от Aicken
petkoff_pl написа:Не прави глупости с капачките смени си ги защото те предпазват лагерите от навлизане на прахоляк и буклуци
аз ще си взема нови но в момента имам 1 капачка... не ми тряя , но незнам как да я махна ... мразя колата да е като циганска , 1 нещо го има другото го няма....
Публикувано: 26 фев 2008, 22:14
от orlinm
Aicken
Бе човек не го давай по-гъзар отколкото можеш да си.
За сега си Фоирдаджия, не си лигав синковец дето баща му му взел беемве. Гледай си колата ама тея коментари педантични коментари и намерения недей ги популяризирай:) Поне докато не си вземеш онова Шелби дето го зяпаме с изплезени езици в оная тема

Публикувано: 26 фев 2008, 22:25
от cenzor
Aicken написа:petkoff_pl написа:Не прави глупости с капачките смени си ги защото те предпазват лагерите от навлизане на прахоляк и буклуци
аз ще си взема нови но в момента имам 1 капачка... не ми тряя , но незнам как да я махна ... мразя колата да е като циганска , 1 нещо го има другото го няма....

То циганското е заради липсата на тасове. Сложи си едни хубави тасове и си свиркай. Видът на колата значително ще се подобри.
Публикувано: 26 фев 2008, 23:11
от _George_
Време ли е вече да слагаме летните гуми
