Страница 1 от 3

Защо не може да се отвори капака на горяща кола....

Публикувано: 06 фев 2008, 08:52
от traqn_savov
Гледам тук на повечето им прави впечатление че на горяща кола не се отваря капака..

и това е вярно, виждал съм много изгорели, причината е една...

Давам ви го като загадка, и лаф да става, някой знае ли защо.. :P :P :P :P :P :P

Публикувано: 06 фев 2008, 09:09
от zaxyg
Предполагам, че от жегата метала се разширява, а пластмасата се топи. Когато се нагрееше през лятото, капакът на Ескорта трудно се отваряше.

Публикувано: 06 фев 2008, 09:14
от jack71
влиза здраво кислород и се получава турбо изгаряне :D а ако е капака отгоре пламъка се задушава. което естествено не означава че ще изгасне сам :x
става въпрос че не стрябва да се отваря а не че не може...предполагам.
това ми напомня за мой инцидент преди години. на една голяма дупка акумулатора ми подскочи и се удари в капака и естествено се запали. гледам аз пламъчето малко но не може с духане да се угаси. пожарогасителя отдавна е заминал и никой на който махам няма пожарогасител. решението ми бе много креативно - събувам дънките и с тях гася. еле загасих го. от тогава да не се излагам повече ПОЖАРОГАСИТЕЛЯ ВИНАГИ ИЗПРАВЕН и акумулатора здраво закрепен за купето с пластмасов капак в/у клемите...

Публикувано: 06 фев 2008, 09:28
от red
Много точно го каза - като се отвори капака и пламъкът се разгаря за секунди.....а пожарогасител трябва 100% да и маш и то изправен ... лошото е, че един не върши работа. даже съм си мислъл за автоматична система за гасене в дмигателни я отсег - не трябва де е сложно да се направи дори с подръчни материали

Публикувано: 06 фев 2008, 10:20
от Conan_1
Много точно казано!За жалост наесен и аз присъствах на един такъв инцидент!Изпод капака излизаше само дим и с едно приятелче притичахме да помогнем на пича но не съобразихме как да подходим та като вдигнахме капака така блъвна че отскочихме може би на по 2 метра и по задници!!За наша радост имаше само опърлени дрешки :oops:

Публикувано: 06 фев 2008, 10:29
от orlinm
Точно така, в момента в който повдигнеш капака той направо "засмуква" въздух под себе си и го вкарва право в горящия двигател. Получава се почти експлозивен пламък. За това ако гори - по-добре да дойде пожарната да я гаси или да си изгори, отколкото човек да пострада.

Публикувано: 06 фев 2008, 10:32
от Xplod
А аз някъде бях чел,че когато се запали двигателя не се препоръчва да се отваря капака.Гасенето с пожарогасителя започва като се пръска през предната решетка.Не знам дали ще има нужния ефект, но определено ще се избегне бързото изгаряне както е при отворен капак.

Публикувано: 06 фев 2008, 10:33
от nikolovvd
orlinm написа:... Получава се почти експлозивен пламък...
Направо в лицето на отварящия! :shock:

Публикувано: 06 фев 2008, 10:35
от red
Най-важното е в да успее човек да се измъкне от колата ... другото са ламарини и то с каско.....за 4-5 лева дето ми струва колата не си струва риска, а и горяла кола да се ремонтира е икономически неизгодно( Става въпрос за коли като нашите де. Имама приятел с мерцедес сервиз - там какви чудеса правят)

Публикувано: 06 фев 2008, 10:37
от Conan_1
Е ако си късметлия да си до некоя рекичка или язовирче по-добре е да си я бутнеш тактично вътре да си угасне! :roll:

Публикувано: 06 фев 2008, 10:54
от cocoff
Че е за да не навлезе кислород спор няма.
В така заформилата се ситуация, шофьорът слабоумен ли е та държи колата да работи на място и помпата фърля бензин?
Колко бензин има в двигателният отсек при неработеща бенз. помпа?

Публикувано: 06 фев 2008, 11:23
от mrdds
в такива ситуации човек не мисли.
Преди време се запали една шкодичка пред офиса,колегите опитваха ама си изгориха пръстите при опит за отваряне на капака.КАто дойде пожарната и като го наду със струята вода капака се откачи от пантите и изхвърча на 5 метра пред колата.А колко пожарогасителя отидоха преди това без ефект......

Публикувано: 06 фев 2008, 11:34
от Conan_1
Ами то не е човек а купчина ламарини!Защо да рискува човека :?

Публикувано: 06 фев 2008, 14:08
от zaxyg
Един Кадет пожарникарите точно 20 минути не успяха да го изгасят. Той тъкмо намалееше огъня и изведнъж наново лумваше.

Публикувано: 06 фев 2008, 14:41
от red
Патили са ми разказвали, че е от значение да си вземеш номерата, защото иначе имаш проблеми при отписването в КАТ - нали трябва да ги върнеш....

Публикувано: 06 фев 2008, 15:01
от Conan_1
Е да но тя нека гори колицата а ти ходи вземай номера! :? ако е оцелял дикато я загасят ок иначе :oops:

Публикувано: 06 фев 2008, 15:38
от mrdds
номера е релефен,така,че каквото и да стане с колата той остава разпознаваем.Освен ако не мине през кремиковци... :roll:

Публикувано: 06 фев 2008, 15:52
от fiestazetec
Като си представя, че в някой държави в Европа не се изисква пожарогасител в колата и се чудя как хората не си мислят за тези неща и си знаят застраховката и това е. Но пък изискват по два триъгълника да има в колата...
Един колега му се запали...тича до мене да иска...аз като си купих колата нямаше пожарогасител, но си купих.
Пръскахме през решетката..не го отворихме. Проблемът беше в спукан маркуч към бензиновата помпа...Загасихме го бързо...след това 250 евро за поправки.

Публикувано: 06 фев 2008, 19:24
от traqn_savov
от опита който съм имал с изгорели автомобили, съм разбрал че единствената причина да не се отвори капака, е поради факта че външният кожух на жилото на механизма за капака е от пласмаса на повечето коли, температурата размеква или направо пали, пласмасовият кожух, и жилото не може да действа повече, защото се сгръчква като варен макарон.... :P :lol: :lol: :wink:

Публикувано: 06 фев 2008, 20:28
от cocoff
Ееее...ама ти не уточни :)
"Защо не може да се отвори" или
"Защо не бива (дори и да може) да се отваря"