Фокус - запознанство
Публикувано: 28 яну 2008, 23:17
Тези дни имах възможността да пробвам Ford Focus.
Преди не бях се качвал на този модел.
Машинката беше току-що взета - т.е. регистрацията е 2008. Аз се качих на нея на 32км. и като гледам километража - съм карал към 240 км. Двигателят е 1.8 TDCI - 115 к.с. гумите 16"
С други думи съвсем малко покарах, но:

По натаък ще видите - това не е същата кола - просто общ план не съм снимал, но иначе пак е седан - никак не ми харесва като силует.
Няколко думи за усещането при каране. Колата стои стегнато на пътя. Окачването отговаря на това, което ти позволява двигателя. В завоите задницата не потъва. При резки спирания предницата също не се забива. Спирачките работят добре в завой - влезнах в един с почти 100 - остър завой със спускане, който обикновено правя с около 60. АБС-ът сработи и вътре в самия завой намалих с около 40 км без да се влоши управлението... .
Малко по грубичко преминава през неравности с остри ръбове- гумите са на 55 и мисля, че е от това.
По отношение на предавките - предупредиха ме че на първа и втора трябва "повечко газ докато не се разработи - 5000км". Не знам дали е от това, но ако на вкараш 1500 оборота колата просто ще изгасне или трябва да държиш полу-съединител. Съединителят е доста твърд.

Това са предните спични дискове - както виждаме от най-простия модел, които се виждат през странните джанти - железни, но с "лъчи" като алуминиевите. Както ми казаха - оргиналните тасове били 120лв. бр.!? Възкликнах, че за толкова се купуват алуминиеви джанти. Единият им болт е секретен.
Спирачките са много приятни и много лесно дозираш спирачното усилие.
Това са задните спирачки - дискови, като дискът е със съвсем малко по-малък диаметър от предните.
Двигателят за моя радост, макар и "спънат", ограничен за разработването, се оказа доста пъргав с това купе.

Турбината се усеща на около 1 6-700 оборота. Залепва те на седалката независимо на коя предавка си. Това ти дава възможност например ако поддържаш 90-100км/ч (тогава тя е малко под 2000 оборота) просто да натиснеш газта и колата се втурва да изпреварва - все едно караш автоматик.
Скоростите ми се струват като цяло къси за този двигател - между 40 и 60 сама си иска 5-та....ако на 100 можеш да сложиш една 6-та щеше да е неоценимо!
Тук съм снимал пластмасите по отблизо - много малко се вижда от чарколяка, а не ми се сваляха


Тук става забавно - някаква раждясала буца и изолирбанд в кола на 30 км!?!?

още една изненада

обърнете внимание къде е казанчето - няма начин да го напълниш без да махнеш решетката от горе! (освен с маркучи някакви) Пластмасите около него изглеждат доста немърливо изрязани
За това нещо съм се чудил като индианец пред пишеща машина

Чудя се аз къде е ръчката за капак в купето - няма и няма...трябваше книжката да разгледам. За другите като мен - както се вижда от снемката - завърташ емблемата, пъхаш ключа въртиш първо наляво и после вместо да търсиш лостче под капака - надясно въртиш.... да!
Ето и поглед към интериора

Тук си личи друга недомислица - огледалото е на средата на стъклото т.е. много ниско - точно на нивото на очите и ти закрива видимостта напред.

Поглед на приборното табло - на мен ми харесва. Семпло и елегантно. Между двата големи часовника е борд компютъра. Вижда се и коженият волан - взет е 1:1 от Мондео ІІІ. Сложили са му круиз контрол. Никога не съм я разбирал тази екстра.
Вижда се и "дистанционното" за радиото.

Тук е радиото в централната конзола. Много ергономично е направено и удобно за работа. Нищо необикновено като функции. Харесва ми вкл/изкл от колемия централен бутон - лесно се намира в движение.
Обърнете внимание на двете слушалки за GSM.
По-надолу е контролът за двузоновия климатроник, който е много тих. Има и бутон за екстремно обдухване на предното стъкло. "Духалки" са изведени и за краката на пътниците отзад.

По-общ изгелд - скоростният лост, който за съжаление се пързаля и една чашка с похлупак в ролята на пепелник.

Това е жабката - има си духалка - това е студена бира! Но пък е много малка по обем.

още детайли - доста грозновати пипала - контролът на радиото и на копютъра

Инфо за налягането в гумите - колонка на шоф. врата

Плафонът

Осветлението на таблото е много приятно
Като цяло колата е приятна за каране. Управлението на волана е достатъчно директно, а тя стои много стабилно на пътя - межу това дали караш с 90 или 150-60 няма разлика т.е. тресене, вибрации, "плуване". Е, седалкита са малко твърди и можеше да са по-широки. Разходът ме учуди - 9 на смесен цикъл, на да кажем, че е рано да се мери.
Определено количката ми допадна - лесна за управление и послушна. Ускорението е добро, но за съжаление "турбо дупката" е осезаем. Няма сила без турбо, но натиснеш ли леко много бързо качва обороти и то не само до вкл. на турбината. Разкото вкл. на турбото и бързото качване на обороти (като бензин) правят плавното каране малко трудно (оборотите "играят" около зоната в която се вкл. турбината). Динамиката е много приятна, защото се запазва в целия диапазон от скорости, до които я карах (160). Спирането както казах е чудесно. Подобно спиране съм усещал само от Волво 80 и то като натиснеш спирачката с ляв крак (който е карал автоматик знае какво имам предвид). Свалянето на предавки също има много добър ефект - действа много добре за намаляване на скоростта (при някои коли този ефект не е осезаем).
Добри думи следва да се кажат и за шумоизолацията. Даже доста добри.
Гумите не са от МП. Виждате , че са Пирели. По принцип съм предубеден към тях, но бяха стабилни и спираха добре на сухо. На малкото заледен сняг не се държаха по-зле от другите, с които съм карал.
Като цяло впечатлението ми е положително и определено мога да кажа, че е удоволствие да караш този модел с такъв мотор.
Обещавам като получа още впечатления, най-вече от разработен мотор да кажа още няколко думи.
Преди не бях се качвал на този модел.
Машинката беше току-що взета - т.е. регистрацията е 2008. Аз се качих на нея на 32км. и като гледам километража - съм карал към 240 км. Двигателят е 1.8 TDCI - 115 к.с. гумите 16"
С други думи съвсем малко покарах, но:

По натаък ще видите - това не е същата кола - просто общ план не съм снимал, но иначе пак е седан - никак не ми харесва като силует.
Няколко думи за усещането при каране. Колата стои стегнато на пътя. Окачването отговаря на това, което ти позволява двигателя. В завоите задницата не потъва. При резки спирания предницата също не се забива. Спирачките работят добре в завой - влезнах в един с почти 100 - остър завой със спускане, който обикновено правя с около 60. АБС-ът сработи и вътре в самия завой намалих с около 40 км без да се влоши управлението... .
Малко по грубичко преминава през неравности с остри ръбове- гумите са на 55 и мисля, че е от това.
По отношение на предавките - предупредиха ме че на първа и втора трябва "повечко газ докато не се разработи - 5000км". Не знам дали е от това, но ако на вкараш 1500 оборота колата просто ще изгасне или трябва да държиш полу-съединител. Съединителят е доста твърд.

Това са предните спични дискове - както виждаме от най-простия модел, които се виждат през странните джанти - железни, но с "лъчи" като алуминиевите. Както ми казаха - оргиналните тасове били 120лв. бр.!? Възкликнах, че за толкова се купуват алуминиеви джанти. Единият им болт е секретен.
Спирачките са много приятни и много лесно дозираш спирачното усилие.

Това са задните спирачки - дискови, като дискът е със съвсем малко по-малък диаметър от предните.
Двигателят за моя радост, макар и "спънат", ограничен за разработването, се оказа доста пъргав с това купе.

Турбината се усеща на около 1 6-700 оборота. Залепва те на седалката независимо на коя предавка си. Това ти дава възможност например ако поддържаш 90-100км/ч (тогава тя е малко под 2000 оборота) просто да натиснеш газта и колата се втурва да изпреварва - все едно караш автоматик.
Скоростите ми се струват като цяло къси за този двигател - между 40 и 60 сама си иска 5-та....ако на 100 можеш да сложиш една 6-та щеше да е неоценимо!
Тук съм снимал пластмасите по отблизо - много малко се вижда от чарколяка, а не ми се сваляха


Тук става забавно - някаква раждясала буца и изолирбанд в кола на 30 км!?!?

още една изненада

обърнете внимание къде е казанчето - няма начин да го напълниш без да махнеш решетката от горе! (освен с маркучи някакви) Пластмасите около него изглеждат доста немърливо изрязани
За това нещо съм се чудил като индианец пред пишеща машина

Чудя се аз къде е ръчката за капак в купето - няма и няма...трябваше книжката да разгледам. За другите като мен - както се вижда от снемката - завърташ емблемата, пъхаш ключа въртиш първо наляво и после вместо да търсиш лостче под капака - надясно въртиш.... да!
Ето и поглед към интериора

Тук си личи друга недомислица - огледалото е на средата на стъклото т.е. много ниско - точно на нивото на очите и ти закрива видимостта напред.

Поглед на приборното табло - на мен ми харесва. Семпло и елегантно. Между двата големи часовника е борд компютъра. Вижда се и коженият волан - взет е 1:1 от Мондео ІІІ. Сложили са му круиз контрол. Никога не съм я разбирал тази екстра.
Вижда се и "дистанционното" за радиото.

Тук е радиото в централната конзола. Много ергономично е направено и удобно за работа. Нищо необикновено като функции. Харесва ми вкл/изкл от колемия централен бутон - лесно се намира в движение.
Обърнете внимание на двете слушалки за GSM.
По-надолу е контролът за двузоновия климатроник, който е много тих. Има и бутон за екстремно обдухване на предното стъкло. "Духалки" са изведени и за краката на пътниците отзад.

По-общ изгелд - скоростният лост, който за съжаление се пързаля и една чашка с похлупак в ролята на пепелник.

Това е жабката - има си духалка - това е студена бира! Но пък е много малка по обем.

още детайли - доста грозновати пипала - контролът на радиото и на копютъра

Инфо за налягането в гумите - колонка на шоф. врата

Плафонът

Осветлението на таблото е много приятно
Като цяло колата е приятна за каране. Управлението на волана е достатъчно директно, а тя стои много стабилно на пътя - межу това дали караш с 90 или 150-60 няма разлика т.е. тресене, вибрации, "плуване". Е, седалкита са малко твърди и можеше да са по-широки. Разходът ме учуди - 9 на смесен цикъл, на да кажем, че е рано да се мери.
Определено количката ми допадна - лесна за управление и послушна. Ускорението е добро, но за съжаление "турбо дупката" е осезаем. Няма сила без турбо, но натиснеш ли леко много бързо качва обороти и то не само до вкл. на турбината. Разкото вкл. на турбото и бързото качване на обороти (като бензин) правят плавното каране малко трудно (оборотите "играят" около зоната в която се вкл. турбината). Динамиката е много приятна, защото се запазва в целия диапазон от скорости, до които я карах (160). Спирането както казах е чудесно. Подобно спиране съм усещал само от Волво 80 и то като натиснеш спирачката с ляв крак (който е карал автоматик знае какво имам предвид). Свалянето на предавки също има много добър ефект - действа много добре за намаляване на скоростта (при някои коли този ефект не е осезаем).
Добри думи следва да се кажат и за шумоизолацията. Даже доста добри.
Гумите не са от МП. Виждате , че са Пирели. По принцип съм предубеден към тях, но бяха стабилни и спираха добре на сухо. На малкото заледен сняг не се държаха по-зле от другите, с които съм карал.
Като цяло впечатлението ми е положително и определено мога да кажа, че е удоволствие да караш този модел с такъв мотор.
Обещавам като получа още впечатления, най-вече от разработен мотор да кажа още няколко думи.