Страница 1 от 1
КОЙТО ТИЧА САМ, СТИГА ПРЪВ
Публикувано: 03 дек 2007, 19:30
от cocoff
Силното ни желание да станем член на ЕС за добро или за зло стана реалност. Но сега накъде? Оказа се, че мнозина от нас не са дори бегло запознати с нормативната уредба на общността. Един от многото въпроси, е, доколко стандартът ISO 9001 е гаранция за качество в морето от стоки и услуги. Най-краткото и изчерпателно определение за ISO 9001 е: стандарт, регламентиращ качественото управление на фирмата. Изискванията на стандарта са насочени към управлението на фирмата. Стандартът не определя качеството на произвеждания продукт, а качеството на управление на организацията. Приема се, че качеството на произвежданата стока или предлагана услуга е резултат от качеството на управление (и сигурно по света е така).
Базата данни с български сертифицирани по ISO 9001 фирми може да развесели всеки. Там присъстват фризьорски салони, водопроводчици, дърводелци, поликлиники и всичко, за което се сетите. Защо ли? Защото ако имате пари подавате молба, плащате една тлъста сума и чрез една от многото сертифициращи фирми заветният хълм пада. Голямата веселба е, че никой не се интересува директно от качеството на вашата стока или услуга, а дали имате изградена система за контрол на качеството. Смешено и тъжно... Просто белите хора въвели този иначе прекрасен стандарт, не са имали предвид пазар, на който повечето играчи са монополисти.
Публикувано: 03 дек 2007, 19:45
от MegatroniC
За какво качество говорим, познавам управителите на няколко фирми които са си извадили сертификат за ISO9001 само като са превели необходимите парички на правилния човек. На никакви стандарти в България човек не може да вярва

Публикувано: 03 дек 2007, 20:02
от HACKO
И друг път съм го казвал, ама ЕС ще берат много ядове със нас. Българите сме свикнали да работим както си знаем. Имаше навремето едни майтапчийски касети, та там героя казваше :" сградата гори, пожарникарите разпънали едно платнище и викат скачай в него - те ли ще ми казват къде да скачам, скочих два метра в страни и в болницата...."
Докато не научим зидаря, че архитекта знае повече от него и каквото е написал в плана това трябва да се вложи в проекта. Докато не научим шлосера, че инженера е по-учен от него и щом е проектирал някоя част така значи трябва да бъде така. Докато не научим монтьорите, че щом могат да оправят Жигула, не значи че могат да оправят всичко и нямат нужда да прочетат какво пише в инструкциите за ремонт на даден автомобил ( а там пише всичко ). Ще приемам с резерви всякакви сертификати във Б-я. За съжаление поради никаквия контрол на стоките които се продават във магазините има много продукти които уж са на реномирани производители с гарантирано качество.
Публикувано: 03 дек 2007, 21:32
от Антон Маринов
В българия всичко което се продава е само марка но не и качество!
Публикувано: 03 дек 2007, 21:42
от petkoff_pl
Верно е кафене ама да ме извиняват по горе изказалите се ама има ли ли сте досег с някой от тези стандарти. Май не първо цялото название е ISO9001:2000 (което не е най- важното но е допълваща подробност). Друга важна подробност е че не даваш веднъж една сума и си купуваш сертификата ами на всеки 6 месеца има одит който проверява дали работи и дали са изпълнени предните препоръка.
А също ако изнасяш на запад западните партньори на който си доставчик държат да имаш този сертификат и много често те самите имат подобни собствени стандарти който покриват ISO9001:2000 и ISO14000:2000
П.П. Май темата ми се струва продължение на едно маслено заяждане
Публикувано: 03 дек 2007, 21:58
от cocoff
Не, никакво заяждане. От онзи спор се замислих, че много малко знам за тези стандарти и се разрових, но това е всичко. Това с одита е добре, но кой може да прецени какво става в един оръжеен завод. Той е единствен производител и никой дори не разбира какво и как се произвежда там. Пак стигаме до конкуренцията - единственият гарант за качество.
Сещам се за нещо подобно-категоризацията на заведения и хотели по морето

...малееей
Публикувано: 03 дек 2007, 22:08
от Атанас
Колегата Petkoff е много прав. Принципно регистрацията е един продължителен и не евтин процес. После, след успешната регистрация действително ти правят периодични одити, и след няколко "несъответствия" могат да те заличат от регистъра...
Не казвам, че няма дружества, които да са си купили сертификата, но ако такова нещо лъсне, съответно фирмата консултант и фирмата, която ги регистрира и съответно одитира може да си изгуби бизнеса, а се говори за доста пари...
И действително ISO 9001:2000 (скоро се очаква да има нова редакция) е стандарт за качествено управление на дружеството. Предполага се, че това е стъпка към качествен краен продукт.
п.п.
до като пишех, и cocof също писал...
първообраза на стандарта ISO9001:XXX се е появил във военната индустрия, но не се сещам на коя държава беше... Англия, Холандия...
като цяло идеята е, че ако има качествено управление на дружествто, може да се очаква качествен краен резултат
Публикувано: 03 дек 2007, 23:13
от red
мале като знам що народ се сертифицира набъзо и с малко повече парички.....тоя сертификат нищо не чини....пак се ралоботи като преди него....
Публикувано: 04 дек 2007, 00:04
от HACKO
През 1990г работих във завода за безалкохолни напитки в Хасково. Тогава имаше лиценз за производство на Пепси Кола. Та фирмата Пепси си държи на реномето и изисква на всеки 1ч да се взема проба от това което се бутилира. Дотук добре обаче няма да излезе бройката (защо няма да пояснявам), решението "слагай вода и не жали материала", обаче на всеки час контрола, и това си има управия -слага се пост и като се зададе лаборантката предупреждава и концентрацията се оправя. Идва взема пробата и отива да изследва. След нея крана се развива и тн.
Публикувано: 04 дек 2007, 06:36
от traqn_savov
ни българите сме му намерили цаката одавна...
На хляба мекото, на работата лекото...
Народна философия.

Публикувано: 04 дек 2007, 15:14
от bdjon
то затова сме на това дередже

Публикувано: 06 дек 2007, 11:42
от Full_Speed