Страница 1 от 4

Доказване на малък разход - СЪСТЕЗАНИЕ :)

Публикувано: 03 окт 2007, 12:35
от la4o
Здраевйте,

Във връзка с тази тема (http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=12021) и спора разразил се в нея... в личен разговор с Polly изскочи следната идея.

Събота или неделя (13-14.10) ще направим едно пътуване по маршрут от София до точка на разстояние сто, сто и нещо километра (може и по-малко) и обратно от бензиностанция до същата... целта е да заредим догоре и после на същата бензиностанция и на същата колонка пак до горе, за да засечем разхода.

Целта е да докажем или отхвърлим твърдението, че Фиеста харчи по-малко от колкото производителя е заложил в техническите характеристики.

Който иска може да участва... Да си засече възможно най-ниския разход или просто да се повози за кеф и да позяпа сеир. Във всяка кола ще трябва да има по двама човека.

Приемаме предложения за маршрут... бензиностанцията трябва да е Шел.

Предстои подробно уточняване на датите, часа и маршрута.

Очаквайте подробности.

Публикувано: 03 окт 2007, 12:41
от cossy
Трябва и бензина да уточните :)

Публикувано: 03 окт 2007, 12:56
от Любо
Идея за маршрут!!!
Магистрала "Тракия" до разклона за Пазарджик. От околовръстното на София до там са 98 км, ако не се лъжа.На врътката има (т.е. в посока София има Шел. В София също има.

Имам предложение за смяна на бензинастанцията. На тръгване се зарежда на opet на 4-ти километър на "Цариградско шосе" на връщане пак там.

Неразбрах защо избрахте точно Шел!? От там има доста оплакващи се. Вярно е, че има доволни (което на мен ми е доста странно).
От друга страна за opet не съм чул нещо лошо.

П.П. Аз бих участвал, ако "състезанието" е в неделя. Но ще съм сигурен едва в неделя сутринта.

Публикувано: 03 окт 2007, 13:04
от petkoff_pl
София-Благоевград-София около 200 км маршрута предлага разнообразни терени (магистрала, главен път и преминаване през населени места)

Публикувано: 03 окт 2007, 13:06
от madboy
petkoff_pl написа:София-Благоевград-София около 200 км маршрута предлага разнообразни терени (магистрала, главен път и преминаване през населени места)
А ти какво предлагаш като дойдем? Гроздето минали през казана вече?

Публикувано: 03 окт 2007, 13:12
от Polly
Датата: 13 или 14.10
Бензин: Shell V Power
Час на тръгване 5-6 часа сутринта
Маршут: София- Пазарджик - аз съм за защото има Шел, Макдоналдс, Скара...

Публикувано: 03 окт 2007, 13:18
от cenzor
Polly написа:Датата: 13 или 14.10
Бензин: Shell V Power
Час на тръгване 5-6 часа сутринта
Маршут: София- Пазарджик - аз съм за защото има Шел, Макдоналдс, Скара...
Това щях да предложа и аз. Това е най-читавия маршрут, че пътя към Благоевград и специално София- Перник е :evil: .

Зареждате на Shell Младост , карате до Пазарджик , там отново имаш Shell , обръщате и към София. :lol:

Публикувано: 03 окт 2007, 13:23
от la4o
Номера е бензиностанцията и колонката да е една и съща ... за да няма недоволни поради съмнения в точноста на всяка колонка...

на мен 5 часа ми е непосилно рано! ако е по магистралата за Пазарджик, задръствания няма да има, затова и часа не е толкова от значение.

Публикувано: 03 окт 2007, 15:51
от doctordre
и ще дадете 100лв за бензин :shock:

Публикувано: 03 окт 2007, 16:08
от cenzor
doctordre написа:и ще дадете 100лв за бензин :shock:
София - Пазарджик - София е точно 190-195 км . Ако колата харчи 4.1/100 , то за този преход ще изхарчи 8.2 литра примерно.
Тоест 8.2*2.07 ( Shell V-power 95 ) = 17лв.

Публикувано: 03 окт 2007, 16:11
от AX!S
Помислете върху това: аз винаги зареждам само до горе, с фиестата, когато я карах - също. Пълня, докато пистолета изключи. После пълня още малко. Ако я поразклатя - още малко. Литър-два винаги можеше да събере след първото изключване на пистолета, а това е достатъчно количество, за да направи засичането на разхода при пробег около 100 км неточно.

Публикувано: 03 окт 2007, 16:18
от DMX_a
AX!S написа:Помислете върху това: аз винаги зареждам само до горе, с фиестата, когато я карах - също. Пълня, докато пистолета изключи. После пълня още малко. Ако я поразклатя - още малко. Литър-два винаги можеше да събере след първото изключване на пистолета, а това е достатъчно количество, за да направи засичането на разхода при пробег около 100 км неточно.
Напълно съм съгласен!
За това по добре в празен резервоар сипете 10л и карайте докъто свърши... и после сипвате с тубата и обратно...

Публикувано: 03 окт 2007, 16:22
от cenzor
AX!S написа:Помислете върху това: аз винаги зареждам само до горе, с фиестата, когато я карах - също. Пълня, докато пистолета изключи. После пълня още малко. Ако я поразклатя - още малко. Литър-два винаги можеше да събере след първото изключване на пистолета, а това е достатъчно количество, за да направи засичането на разхода при пробег около 100 км неточно.
:lol: Е, то ще е на 200км, не на 100.

Публикувано: 03 окт 2007, 16:33
от DMX_a
cenzor написа:
:lol: Е, то ще е на 200км, не на 100.
Не това е от значение, пълнил съм до горе и 10 мин след това от тубата долях около 5-6л. При бензина няма да е толкова разликата защото по малко се разпенва от нафтата но и 3л да даде разлика какво става със засичането на тези 200км?
Така всеки от 2мата би могъл да загуби дори и да е прав.

Публикувано: 03 окт 2007, 16:34
от doctordre
cenzor написа:
doctordre написа:и ще дадете 100лв за бензин :shock:
София - Пазарджик - София е точно 190-195 км . Ако колата харчи 4.1/100 , то за този преход ще изхарчи 8.2 литра примерно.
Тоест 8.2*2.07 ( Shell V-power 95 ) = 17лв.
това е така, но разбрах че ще зареждате догоре и след пробега ще заредите пак за да отчетете разхода

Публикувано: 03 окт 2007, 17:24
от demiro
Щом ще се доказва такъв малък разход,трябва най-малкото двете зареждания да са при еднакви температури.Както знаете плътността на бензина е в пряка зависимост от температурата на околната среда.Нищо чудно ако потеглите сутринта рано,като се върнете на същата колонка около обяд и да дозаредите,да се окаже такъв разхода.Просто резервоара ще събере много по-малко гориво,съгласно физичните закони.Правилното замерване е като налеете на празен резервоар дадено количество гориво,нулирате дневния километраж,тръгвате по магистралата и като свърши,вадите калкулаторите и смятате.
Професор Пиперков от катедра двигатели ще си хвърли дипломата.А Тойота Примус/хибриден двигател-4л./100км./ ще спре да се купува и всички ще се ориентират към Форд Фиеста. :lol: :lol: :wink:

Публикувано: 03 окт 2007, 17:27
от Gate
AX!S написа:Помислете върху това: аз винаги зареждам само до горе, с фиестата, когато я карах - също. Пълня, докато пистолета изключи. После пълня още малко. Ако я поразклатя - още малко. Литър-два винаги можеше да събере след първото изключване на пистолета, а това е достатъчно количество, за да направи засичането на разхода при пробег около 100 км неточно.
При вас с по новите гърловини(клапи и тн. )наистина ще е доста неточно, защото целта е да се докаже разхода,а тогава и о,5л. ще са от значение.Аз винаги като засичам разход пълня до капачката така,че шанса за 1-2л.разлика в гърловината при мен отпада :wink: И за това с достоверност мога да си докажа разхода :lol: от което няма смисъл,защото това само мен ме грее аз си сипвам :lol:

Публикувано: 03 окт 2007, 19:15
от orlinm
AX!S написа:Помислете върху това: аз винаги зареждам само до горе, с фиестата, когато я карах - също. Пълня, докато пистолета изключи. После пълня още малко. Ако я поразклатя - още малко. Литър-два винаги можеше да събере след първото изключване на пистолета, а това е достатъчно количество, за да направи засичането на разхода при пробег около 100 км неточно.
Да де то и аз така. Всяка сутрин, като излизам от нас за работа нарамвам една торба цимент да си я нося - що не :)):

Това, което имам предвид е че разнасяш 30, 40 или 50 кила тежест постоянно а реално няма смисъл. Разхода ти също се качва само от това, че си постоянно догоре. Просто няма смисъл - да не живеем в пустинята.... :D

Публикувано: 03 окт 2007, 19:49
от 1.8d
orlinm написа:...Разхода ти също се качва само от това, че си постоянно догоре. ...
Освен това много по-бързо омекват и си заминават пружините и амортисьорите :wink: Аз като съм пълнил моята до горе съм забелязал че кляка около 5-6 санта най-малко...

Публикувано: 03 окт 2007, 21:08
от demiro
1.8d написа:.......Аз като съм пълнил моята до горе съм забелязал че кляка около 5-6 санта най-малко...
Да бе,аз моята пък нарочно я пълня до горе,щото иначе кляка от шофьорската страна :cry: Ех..,де да имаше 130 литров резервоар... :P