Страница 1 от 2
Опитът или годинките?
Публикувано: 20 май 2007, 08:25
от technik
Тази анкета е по повод вчерашната катастрофа на автобус по магистрала Хемус. Според предварителните данни е виновен шофьорат на автобуса (23г.).
линк
Та въпроса ми е, опита ли е по-важен или възрастта на шофьора? Или двете вървят ръка за ръка? По кой начин мислите: "По-стар ли е по ще знае" или "Не питай старило питай патило"? Развихрете се и дайте най-емоционални отговори.

Публикувано: 20 май 2007, 10:32
от BadAngel
всичко е важно, фактори са дори разни дребни неща като да ти се спи, сере, пие и т.н.
естествено опита има значение, а годините даже си пречат де

Публикувано: 20 май 2007, 11:28
от HACKO
Опита идва с годините, отделно начина на мислене се променя с годините. От друга страна след определена възраст годините пречат и никакъв опит не може да помогне, тогава човек трябва да каже аз съм до тук нека младите карат. За съжаление когато това време дойде никой не си признава а напротив.
Не случайно навремето за категория D се изискваше професионален стаж 3г. на товарен а-л или 5г. на лек или лекотоварен а-л. Да не говоря че курса за категория C беше минимум 3м. Най-краткия курс беше 30дни за категория M. Това включваше теория, практика и полигон. Сега за 30 дни можеш да вземеш всяка категория която можеш да си заплатиш.
Направо ми настръхва косата като си помисля, какви "правоспособни" водачи се движат по пътищата.
Публикувано: 20 май 2007, 11:55
от sashos
опита за мене е наи важен а годините нямат значение (примерно съботно-неделните шофьори) .лошото при младите шофьори че като по натрупат малко опит и се мислят за безмъртни
Публикувано: 20 май 2007, 13:47
от doctordre
sashos написа:опита за мене е наи важен а годините нямат значение (примерно съботно-неделните шофьори) .лошото при младите шофьори че като по натрупат малко опит и се мислят за безмъртни
и без опит се мислят за безсмъртни

просто възрастта си е такава (не оправдавам никого) а пък и ако се качат в някоя бегачка...
Публикувано: 20 май 2007, 14:10
от pantata
Всичко си е до човека според мен, дали ще има рефлекси и каква преценка прави.
Публикувано: 20 май 2007, 14:48
от MegatroniC
Опита но най-вече мисленето и акъла.
Много се мислят за опитни други за безсмъртни и в крайна сметка никой не спазва правилника

Публикувано: 20 май 2007, 15:11
от Svetlix
Годинките и опита вървят ръка за ръка. Все пак когато говорим за шофиране .... според мен няма 100% професионалисти. Просто всеки греши и не може да знае кога точно ще се случи. Понякога дори дребните неща са причини за сериозни катастрофи. Както се казва "дори и малкото камъче обръща колата"
Публикувано: 20 май 2007, 19:49
от traqn_savov
Пилотите казват:
Започваш със пълна торба късмет и със празна торба опит, целта е да напълниш тази със опита, преди тази със късмета да се е изчерпила..
И също:
Учи се от чуждите грешки, няма да си достатъчно жив да ги допуснеш всичките.

Публикувано: 20 май 2007, 23:08
от simeto
Незная дали сте чули, но във Враца стана още по жестока катастрофа - трима младежи с ауди карат със 180 в града и се блъскат челно в камион, който завива - нямат спирачен път и влачат камиона 9м. Резултатът - тримата младежи ги закараха буквално на парчета в моргата. Ето дотам води безсмъртието. Май не е до опит или години, а дали го имаш в главата или не.....
Публикувано: 20 май 2007, 23:11
от cossy
simeto написа:... Май не е до опит или години, а дали го имаш в главата или не.....
Просто не знаеш колко си права... а тази катастрофа също е ужасна

Това в малък град да караш с 180 не знам какво е... аз по магистралата съм вдигал толкова веднъж-дваж...
Публикувано: 20 май 2007, 23:38
от ivoled
Лично мнение-До опита опира най-много.
Ко пречи някои си "x" да е на 58год това само примерно така ми се търкулна просто, да има книжка от 40 год да е карал само събота и неделя и то събота сутрин до село което на 10 км и неделя следобет обратно, а "y" на 28год с по 100 км на ден с книжка от 10 год.Се си мисля че тоя втория"y" дет има вече хемароиди от търкане на тая седалка ще е по-добрия шофьор.

Публикувано: 20 май 2007, 23:43
от MegatroniC
cossy написа:... аз по магистралата съм вдигал толкова веднъж-дваж...
Аз толкова не съм вдигал нивгаж, никога и не бих го направил нито с моя кола нито със служебна. Или може би ще го направя когато сложат ограничение над тази скорост
МИСЪЛ другари и другарки, всеки трябва да седне в колата и да мисли първо за безопасноста на другите участници в движението и тогава за себе си.
Публикувано: 20 май 2007, 23:52
от cossy
Офтопик, но да кажа в моя защита, че с такава постоянна скорост не карам ескорта, все пак максимума по книжка му е 177 или 173 не съм сигурен вече

Публикувано: 20 май 2007, 23:53
от HACKO
"Неделните" шофьори не влизат в класацията. Имам книжка от 18г последните 7 ми е професия.Със всяка изминала година осъзнавам, че не съм толкова добър колкото съм си мислил че съм когато стажа ми беше по-малък от 5г.
Публикувано: 21 май 2007, 00:33
от ivoled
Мисълта ми беше че км имат значение,има разлика м/у 100км на ден и 100км месец(седмица)

Публикувано: 21 май 2007, 07:04
от traqn_savov
simeto написа:Незная дали сте чули, но във Враца стана още по жестока катастрофа - трима младежи с ауди карат със 180 в града и се блъскат челно в камион, който завива - нямат спирачен път и влачат камиона 9м. Резултатът - тримата младежи ги закараха буквално на парчета в моргата. Ето дотам води безсмъртието. Май не е до опит или години, а дали го имаш в главата или не.....
Да влачат комион 9 метра
как са различили кое е от колата и кое от хората, явно доктори и монтьори са били.
HACKO написа:"Неделните" шофьори не влизат в класацията. Имам книжка от 18г последните 7 ми е професия.Със всяка изминала година осъзнавам, че не съм толкова добър колкото съм си мислил че съм когато стажа ми беше по-малък от 5г.
Аз знам че нищо незнам...
Гръцки философ

Публикувано: 21 май 2007, 08:46
от demiro
Сега като си ударих калема,виждам че имам 450 000км. навъртяни за 18 години стаж като шофьор.Извода за мен е следния:Опита е важен за стилът ти на шофиране,а годинките за начина на мислене и поведение зад волана.Имаше на времето една книга "Петте секунди преди катастрофата" се казваше,та в нея става въпрос за елементарни трикове и начини на шофиране за да се избягват опасности на пътя.Примерно как да си тренираш окомера за да правиш безопасни изпреварвания-Караш на прав участък и виждаш кола идваща срещу теб.В зависимост от модела вида и т.н. си правиш преценка,къде ще се срещнете чрез избиране на произволен ориентир/примерно дърво/.Постепенно преценката ти става все по-вярна.Повярвайте действа безотказно....
Публикувано: 21 май 2007, 08:46
от nikolovvd
traqn_savov написа:
Аз знам че нищо незнам...
Гръцки философ

Ето това е истината! С годините и опита натрупан по пътищата се стига само до този извод.
Когато бях млад шофьор, по-сторите с милиони километри зад гърба си ми казваха, че трябва да мина 10 000 км със собствен автомобил и да имам поне една катастрофа, за да стана добър шофьор. Мисля, че са прави.
От височината на моята кула бих добавил - и 10 000 км нощно кормуване, 10 000 км в сняг и лед и 10 000 км градско в София.
Публикувано: 21 май 2007, 10:22
от BOROOO
Опитът помага, а с годините човек се държи малко по-зряло и вече не рита толкова педала на газта

.
Но въпреки целият опит и знания всичко опира до късмет. Попаднеш ли в ситуация и най-добрия шофьор да си не можеш да избягаш.
btw: Бях на около 5 минути зад катастрофата, която беше на разклона преди Ябланица. Защо автобуса е ударил циментовоза отзад може само да се гадае

.