умира ли дизела ?
- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Както казах и аз не съм промит мозък за дизела, уважавам бенизиновите мотори, но с горното не мога да се съглася.isoiso написа:Аз нищо не отричам само че "много широк оборотен спектър" да кажеш за дизел просто е супер грешно - какъв спектър до 4000 об. с триста зора, просто от всички достойнства на дизела е посочено точно най-грешното това казвам. От първа на пета може да превключиш без никакъв проблем - вземи си вода и храна за 3 дена и давайkEFi написа:Разликата е в това - при дизела (ако искаш) включваш първа и от там на пета.....и си ускоряваш като пич. Това, че диапазона примерно е от 1800 до 2800 оборота....с една подходяща скоростна кутия проблема е точно никакъв! Проблема при дизела едно време беше технологичен, който вече се преодолява....isoiso написа:............
И не става въпрос за това бензин или дизел, нито за Левски или ЦСКА...
Аз може да съм фен на бензина, но това не значи, че трябва да отричам всичко, различно от това!Лично според мен всички луксозни возила TDI HDI TDCI CDI и т.н. са "селска радост" като си пич с пари за кола дето струва над 100 000лв за къв чемер ти е тоя дизел, мятай се на една RS4, M3 или там от сорта и газ. Да си видял Ферари дизел?!? Или Порше? Сигурно тия дето ги карат са много тъпи парчета и не са чували за "мощта" на нафтата! Това си е лично мое НЕАНГАЖИРАЩО мнение. Не че аз не карам на газ - също е селско ама какво да направя
Плюс това е по евтино отколкото да караш някоя прехвалена печка! Имам и дизелова лека кола така че, не съм някой кон с капаци. Това е, айде стига съм писал
Напомням, че дизелов автомобил е актуалния победите на Льо Ман.
Над 70% от продажбите на 5-та, 7-ма серия, Audi A6, A8 и пр. са дизели.
Относно оборотния диапазон - дизелите вървят почти през целия си такъв (макр и по-малък), докато атмосферните бензинови - само през позледните 1000-1500 оборота преди червената зона. В ниски обороти няма никой при бензина (под 4500), съвременните дизели теглят яко още от 1500.
Пример за еластичност:
Пърпоря си при икономичните 2000 об/мин със 70 км/ч зад ТИР. Когато се наложи, просто настъпвам и стигам 140 на 4000 об. за броени секунди. С бензинов мотор с аналогична мощност това упражнение е възможно с минаване през 2-ра, 3-та и 4-та, за да постигнеш такова ускорение.
На 6-та с 3000 об. съм на 180, а бензина е над 5000, бучи и харчи като луд.
Пак казвам, не отричам бензина, в много отношения е по приятен.
- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ми нормално, за джип (Cayen) няма нищо по-естествено от дизелов мотор, чийто въртящ момент да влачи тежкото му туловище.la4o написа:Мдам, преди време водих разговори надълго и нашироко с вносителя на Порше за българия относно дизела... разисквахме, че таргет групата на порше не са хората които пестят... ама в един момент какво се оказа, че скоро ще видим Порше дизел... или поне така се говориisoiso написа:Да си видял Ферари дизел?!? Или Порше?а да видим
От 10 джипа, 9 са дизел.
Виж, на дизелова 911-ка, много бих се учудил
- la4o
- потребител
- Мнения: 2269
- Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
- Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
- Местоположение: София, център
- Контакти:
- Status: Извън линия
бих искал да допълня... може да проверите...
BMW 535 Disel бие по динамични характеристики BMW 535 бензин... невероятно балансиран двигател, по нищо не можеш да кажеш, че е дизел... 272 к.с. и наистина невероятни динамични характеристики... не ми се търси да показвам...
и да не забравяме среден разход 9,5-10 София-Бургас с шофьор с много тежък крак... (пък и имахме за цел да пробваме как върви де
скоро го бяха взели )
А за поршетата...
така е
но имаше период в който Порше АГ едва ли не се бяха клели, че не искат да чуят за дизела...
а и "големите" Кайени се справят супер с бензиновите си чудеса под капака
за мен това почти не може да се каже че е джип...
BMW 535 Disel бие по динамични характеристики BMW 535 бензин... невероятно балансиран двигател, по нищо не можеш да кажеш, че е дизел... 272 к.с. и наистина невероятни динамични характеристики... не ми се търси да показвам...
и да не забравяме среден разход 9,5-10 София-Бургас с шофьор с много тежък крак... (пък и имахме за цел да пробваме как върви де

А за поршетата...




- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Така е, това е адска машина, върви почти колкото M5, а т яне си поплюва.la4o написа:BMW 535 Disel бие по динамични характеристики BMW 535 бензин... невероятно балансиран двигател, по нищо не можеш да кажеш, че е дизел... 272 к.с. и наистина невероятни динамични характеристики... не ми се търси да показвам...
но нека не забравяме, че това 535д е със 2 турбини...ха сложи ти 2 турбини на бензин с работен обем 3.5 и го пусни с печката

chaosdd най-добре описва предимствата на дизела до тук като гледам.
по-нисък разход, по-еластичен.
"It's a triumph of handling over power!"


- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
535D е с работен обем 3.0 литра и 2 турбини (272 коня)
535i също е с работен обем 3.0 литра и 2 турбини (малко над 300 коня, не помня точно)
Наистина са равностойни като ускорение.
Тая хватка с цифрите е, за да ги разграничат от нормалните 3-литрови.
525D например, също е 3-литров, но дефорсиран от 530D
Колкото по-тежък автомобила (i po-golqmo nagorni]eto
), топлкова по-голямо предимство има дизела заради въртящия момент.
Аз много обичам и бензин да карам. Особено ако е добър мотора. Пържиш в обороти, ръчкаш скорости (добре е да влизат добре), слушаш двигателя. Кеф е по различен начин.
535i също е с работен обем 3.0 литра и 2 турбини (малко над 300 коня, не помня точно)
Наистина са равностойни като ускорение.
Тая хватка с цифрите е, за да ги разграничат от нормалните 3-литрови.
525D например, също е 3-литров, но дефорсиран от 530D
Колкото по-тежък автомобила (i po-golqmo nagorni]eto

Аз много обичам и бензин да карам. Особено ако е добър мотора. Пържиш в обороти, ръчкаш скорости (добре е да влизат добре), слушаш двигателя. Кеф е по различен начин.
Последна промяна от chaosdd на 08 фев 2007, 22:05, променено общо 1 път.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Малко превод за колегата исоисо, може случайно да бъде и от полза....
Под широк диапазон при дизела се има предвид следното. Едно време (на дизеловите печки) проблема на дизеловия двигател е бил това, че най-ефективната му работа е била в много тесен диапаон от обороти. Поради липса на широкоприложимо технологично решение на проблема се е наблегнало на скоростните кутии. Сигурно и тук ще има спорове, но дизела се е използвал основно в кораби....и тежкотоварни работни машини. Всеки знае как тировете превключват предавки до безкрайност (дори си имат и шестнайсетинки). Та...минало доста време, технологиите напреднали и стигнали до равнище - възможност за масово производство на двигатели с възможност за управление и осигуряване на оптимална раота в по-широк диапазон от обороти. Под по-широк се разбира примерно от 500 ефектиени на 1000, повтарям - примерно! А след това, след като са преодолени редица технологични пречки дизеловият двигател търпи сериозно развитие, като в момента въпросния диапазон е до над 2500-3000 оборота, което от своя страна представлява огромен напредък.
И колега исоисо - доколкото си спомням от преди двадесет и повече години в училище ни учеха на видовете двигатели с вътрешно горене, та още тогава, без въобще и идея да са имали какво ще стане след време са дали определения що за джунджурии са това...а що се касае заобороти - на дизела не му трябват такива, като при бензина, най малкото двата типа гориво доста се различават не само на вкус и мирис, а и на химия, химични и термични реакции при изгарянето си.
...Домързя ме вече да пиша...баси, да не съм лектор
Упс! Забравих! Съвременните дизели вече изпреварват по сложност и прецизност бензиновите агрегати, затова сравнението "печка" е доста не на място!
Под широк диапазон при дизела се има предвид следното. Едно време (на дизеловите печки) проблема на дизеловия двигател е бил това, че най-ефективната му работа е била в много тесен диапаон от обороти. Поради липса на широкоприложимо технологично решение на проблема се е наблегнало на скоростните кутии. Сигурно и тук ще има спорове, но дизела се е използвал основно в кораби....и тежкотоварни работни машини. Всеки знае как тировете превключват предавки до безкрайност (дори си имат и шестнайсетинки). Та...минало доста време, технологиите напреднали и стигнали до равнище - възможност за масово производство на двигатели с възможност за управление и осигуряване на оптимална раота в по-широк диапазон от обороти. Под по-широк се разбира примерно от 500 ефектиени на 1000, повтарям - примерно! А след това, след като са преодолени редица технологични пречки дизеловият двигател търпи сериозно развитие, като в момента въпросния диапазон е до над 2500-3000 оборота, което от своя страна представлява огромен напредък.
И колега исоисо - доколкото си спомням от преди двадесет и повече години в училище ни учеха на видовете двигатели с вътрешно горене, та още тогава, без въобще и идея да са имали какво ще стане след време са дали определения що за джунджурии са това...а що се касае заобороти - на дизела не му трябват такива, като при бензина, най малкото двата типа гориво доста се различават не само на вкус и мирис, а и на химия, химични и термични реакции при изгарянето си.
...Домързя ме вече да пиша...баси, да не съм лектор

Упс! Забравих! Съвременните дизели вече изпреварват по сложност и прецизност бензиновите агрегати, затова сравнението "печка" е доста не на място!
- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Добра дискусия стана.
Наистина много напреднаха дизелите.
Новите пиезоинжектори реагират за милисекунди и могат да впъскав гориво до 6 пъти на такт. Налягане 1600 бара, малии. Турбините са с променлива геометрия, че взеха и по две да ги слагат. При някои даже едната подава към другата. Функции за временно претоварване/форсиране на въртящия момент за кратко при изпреварване и какво ли още не.
Абе изобщо, инжинерно геройство.
Че и с еконормите трябва да се справят, работата им е толкова фино настроена и преценена, че няма накъде.
Далеч обаче не са непретенциозни като едновремешните. Много сложни станаха.
Наистина много напреднаха дизелите.
Новите пиезоинжектори реагират за милисекунди и могат да впъскав гориво до 6 пъти на такт. Налягане 1600 бара, малии. Турбините са с променлива геометрия, че взеха и по две да ги слагат. При някои даже едната подава към другата. Функции за временно претоварване/форсиране на въртящия момент за кратко при изпреварване и какво ли още не.
Абе изобщо, инжинерно геройство.
Че и с еконормите трябва да се справят, работата им е толкова фино настроена и преценена, че няма накъде.
Далеч обаче не са непретенциозни като едновремешните. Много сложни станаха.
Ford. Feel the difference
- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Добре си се сетил.Трол написа:печки не предлагат ли??
Предлагат се - допълнителния отоплител (опция) струва към 250 лева в настоящия Focus. В стария не помня дали се предлагаше.
В по-високите класове е срандартен (Mondeo, S-MAX, Galaxy).
Ел. подгравя водния кръг и загрява по-бързо. Върши работа, но не грандиозна.
Пфу, прекарах се. Сипах си водка зелена ябълка и доматен сок. Уфф, т'ва беше оффтопик. Къде е онази табела дето съм въждал да се подмята?!
Ford. Feel the difference
- BadAngel
- потребител
- Мнения: 573
- Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
- Модел на автомобила: '06 Ford Focus
- Местоположение: София, кв. Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
така като гледам какви работи пишете си казвам брей, тия дизели... ама като седнеш да караш тия тракащи чудовища, отзад пуши не се трае, несравнимата еластичност спира още преди да са дошли 4000 оборота и ти чукне накрая разход 7,5-8/100... на човек му спира ентусиазъма 
тва нещо дизела е нечиста сила
и е за печки, не за коли 
някой беше писал нещо за кайен... да си прави сметка колко е джип кайена, щом нямат дизел
то сметката е проста де, туарега имат здрав дизел и хилави бензинови (един вид, къш купи си кайен)
все пак, здравите джипове са си здрави, когато бях в дубай, ако знаете кви патроли карат там.. 4.8 осем цилиндрови.. към 300 коня.. ДЖИП, ама не паркетник, а 100% офроудър
както карат по магистралата, кривне на скорост и влиза по дюните
и така пак се включва в движението после хехе 

тва нещо дизела е нечиста сила


някой беше писал нещо за кайен... да си прави сметка колко е джип кайена, щом нямат дизел

то сметката е проста де, туарега имат здрав дизел и хилави бензинови (един вид, къш купи си кайен)

все пак, здравите джипове са си здрави, когато бях в дубай, ако знаете кви патроли карат там.. 4.8 осем цилиндрови.. към 300 коня.. ДЖИП, ама не паркетник, а 100% офроудър






Играчките се променят,
момчетата - не.
момчетата - не.
- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
от този цитат си личи че си карал дизел ама друг пътBadAngel написа:така като гледам какви работи пишете си казвам брей, тия дизели... ама като седнеш да караш тия тракащи чудовища, отзад пуши не се трае, несравнимата еластичност спира още преди да са дошли 4000 оборота и ти чукне накрая разход 7,5-8/100... на човек му спира ентусиазъма
тва нещо дизела е нечиста силаи е за печки, не за коли
някой беше писал нещо за кайен... да си прави сметка колко е джип кайена, щом нямат дизел![]()
то сметката е проста де, туарега имат здрав дизел и хилави бензинови (един вид, къш купи си кайен)
все пак, здравите джипове са си здрави, когато бях в дубай, ако знаете кви патроли карат там.. 4.8 осем цилиндрови.. към 300 коня.. ДЖИП, ама не паркетник, а 100% офроудър![]()
![]()
както карат по магистралата, кривне на скорост и влиза по дюните
![]()
и така пак се включва в движението после хехе

За какво са ти над 4000 оборота на дизел!?!?!?
Усещал си си какво се случва като се включи турбото на 2500?
за последните два месеца са карал на дълг път 1.8 ескорт ТД
1.7 астра ТДЦИ и меган 1.9 ТДИ - и трете в дипазона 80-160 имат плавна крива на мощността и позволяват такова набиране каквото правя на бензин с мондеото, но като държа в обороти и то около 4500
Разликата? ами при тях съм на пета и само плавно натискам газта- голям кеф особено като си на стръмнина и изпреварваш всичко живо!
П.П. за пушеците - всеки двигател може да скапеш
Последна промяна от red на 09 фев 2007, 11:23, променено общо 1 път.
- la4o
- потребител
- Мнения: 2269
- Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
- Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
- Местоположение: София, център
- Контакти:
- Status: Извън линия
е сега... а случи ли те се да спреш на бензиностанция да видиш цените на бензина в дубай... аз нямах апарат като спрях... иначе задължително щях да снимам колонката
по-евтин е от минералната вода 
Пък и като летях за там, най-честата гледка бяха петролните кладенци
Всъщност нещата в случая опират повече до въпроса за ичерпаемите енергийни ресурси... Като стана въпрос за Дубай... учудващо за мен беше да разбера, че 70% от приходите им са от туризъм... едва 20тина % са от петрол... инвестират в туризма, просто защото петрола свършва... още малко и няма да го има... това е и причината, според мен, да се търсят по-евтини и икономични решения, като разбира се да се запази търсеното от потребителя - мощност...
вървим към оффтопик


Пък и като летях за там, най-честата гледка бяха петролните кладенци

Всъщност нещата в случая опират повече до въпроса за ичерпаемите енергийни ресурси... Като стана въпрос за Дубай... учудващо за мен беше да разбера, че 70% от приходите им са от туризъм... едва 20тина % са от петрол... инвестират в туризма, просто защото петрола свършва... още малко и няма да го има... това е и причината, според мен, да се търсят по-евтини и икономични решения, като разбира се да се запази търсеното от потребителя - мощност...
вървим към оффтопик

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 71 госта