Escort vs Mondeo (Комби)
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
chains написа:Значи и двата модела са добри! Най -добре е да си вземеш с 1.8 ТДИ - 90к.с. - това е чудесен мотор, не е капризен, няма вибрации, тих е /особено в монди - не можеш да разбереш, че караш дизел/, пали лесно, харчи колкото френските дизели 1.9. Скоростнта кутия отлична прдавките са добре подбрани и се превключват като по масло. Не се заблуждавай от това, че конете са малко - този двг има по-висок въртящ момент от 2.0 V16, като 70% от него са на разположение още от 1800обр., а пика започва на 2200обр - удоволствието да шофираш тди е невероятно, веднъж качиш ли се на такъв мотор повече няма и да искаш да чуеш за бензшн. Въобще такива резачки като Голф ГТИ и БМВ 318 въобще не могат да ми избягат /а все пак мони прилича на рейс/.
Друга основна причина за този избор е, че с него при нобмално каране /4човека и багажа им при 110 - 120 км.ч/ до морето и обратно дава почти невероятен разход - 1000 км. за по-малко от 50л. нафта, а има и рекордьори тук във форума, които с 1.8 чист дизел на ескорт са правили под 4 на 100 със скорост 80-100км.
Друг плюс е зимата - комбинацията от тежък чугунен дизел + предно предаване = на снегорин!
Колкото до самия избор между двата модела : Ескорта е по-малък, по-лек, по-маневрен и харчи по-малко - тоест за предимно софийско шофиране е по-удачен! Докато Монди е направо огромен от вътре /има по-голям багажник от Волво 740!?!?/ използваните материали в купето са по-качествени, шумоизолацията е на по-високо ниво, окачването е много комфортно /стига да не си с нископрофилни гуми разбира се/. Друг основен плюс на монди комби е, че има различно задно окачване от седана и хечбека - доста подсилено, което е голям плюс /доста пяксък, цимент и вар пренесох, докато успея да му нанеса повреда и то в следствие на замаскиранаот дъжда шахта от тези квадратните, на които бай мангал бе върнал скарата за вторични/.
Тъй че избора си е твой - от твоите изисквания и от това какво ще ти предложи пазара /какъвто по-запазен екземпляр успееш да намериш, защото според мен е най-важно да си вършиш работа с колата, а не да се ядосваш по сервизи и да ти съдират кожата/
Знам че темата е стара,но.....2.0 136 коня на мондео има само с 2Nm по малък въртящ момент от дизеловия му двг!!!
А за динамика между този бензинов мотор и дизеловия на мондео....и въпрос не може да става....

Карал съм и двата....
Дизела е за улегнали и мислещи предимно за разхода хора..!
Всеки сам решава....
edit cossy: ама оправяйте си настройките при пускането на цитати де!
- Антон Маринов
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 15 яну 2007, 08:42
- Модел на автомобила: преди- FORD ESKORT 1997/ 1.8 TD/90ph
сега - VOLVO V70 2001/2,5 TD/140ph - Местоположение: В.Търново
- Status: Извън линия
- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
За дизела - карах ескорт с дизел на мондео - леле как върви! Межу 130 и 160 при изпреварване просто натискаш педала и тя набира без усилие без значение дали е на баир.
иначе ескорт-мондео - въпросът е безсмилен - разликата в ценате не отговаря на разликата в колите. При разхода също съществена разлика няма.
иначе ескорт-мондео - въпросът е безсмилен - разликата в ценате не отговаря на разликата в колите. При разхода също съществена разлика няма.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта