като нямаме какво да правим в сервиза...

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

като нямаме какво да правим в сервиза...

Мнение от traqn_savov » 06 юни 2008, 18:13

се занимаваме с глупости. :lol: :lol: слагаме турбокомпресори на умрели бракми..

Това е ситроен ксара 1.4 с турбо от бе ем ве 2500 кубика..

Вече ситроенчето къса всякакви 2000 и на горе.. 8) 8) _friends_

малуумна работа...


http://i.data.bg/08/06/06/990684_orig.jpg
http://i.data.bg/08/06/06/990682_orig.jpg
http://i.data.bg/08/06/06/990681_orig.jpg
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Aicken
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...

Мнение от Aicken » 06 юни 2008, 18:31

ихаааааааа >:D<:
mrdds написа:Мисля,че за този датчик става въпрос...според мен това е датчика за управление на колата

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...

Мнение от cenzor » 06 юни 2008, 18:33

traqn_savov написа:се занимаваме с глупости. :lol: :lol: слагаме турбокомпресори на умрели бракми..

Това е ситроен ксара 1.4 с турбо от бе ем ве 2500 кубика..

Вече ситроенчето къса всякакви 2000 и на горе.. 8) 8) _friends_

малуумна работа...


http://i.data.bg/08/06/06/990684_orig.jpg
http://i.data.bg/08/06/06/990682_orig.jpg
http://i.data.bg/08/06/06/990681_orig.jpg
:D: Сложете едно турбо и на Ford Ka, това вече ще е забавно. :D:
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...

Мнение от traqn_savov » 06 юни 2008, 18:35

Ще епо забавно ка с двигател от сиера 2000 кубика косуард, със турбо, и да я кара блондинка..

Ех мечти.. :(
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...

Мнение от Sasho85 » 06 юни 2008, 18:37

Някакви промени по КММ и буталната група направихте ли
Автомобилен ретро клуб Shark

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...

Мнение от traqn_savov » 06 юни 2008, 18:42

Компресията е стандартна за сега, турбонадува е 0.9 което е страшно много, трябва или да се намали компресията, или надува, че вече става опасно..

предполагам ще предприемем евтиният вариантс намалянето на надува, защото с вдлъбнати бутала ще излезе скъпо, но пък ще стане свинщина за цикъл ще обработва по голям кубик гориво въздушна смес...

Знам аз как се прави но парите.... са убиец на мечтите. :) :(
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...

Мнение от Sasho85 » 06 юни 2008, 20:18

Пиши после как се държат основните лагери, защото те най много ме притесняват
Автомобилен ретро клуб Shark

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...

Мнение от traqn_savov » 06 юни 2008, 20:36

държат се още, по някаква магия...

Защото това е простотия пълна на заводски 1.4 да сложиш турбина от 2500 _friends_
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...

Мнение от Sasho85 » 06 юни 2008, 20:46

Пак са някакви разумни граниници горе долу. Аз си взех турбина от ГАЗ ама още нямам смелост да я сложа.
Автомобилен ретро клуб Shark

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...

Мнение от traqn_savov » 06 юни 2008, 21:14

Sasho85 написа:Пак са някакви разумни граниници горе долу. Аз си взех турбина от ГАЗ ама още нямам смелост да я сложа.

Ако не намалиш степента на згъстяване, почти няма смисъл, двигателя ще гръмне, като турбината го наблъска с въздух става лошо..

Степента на сгъстяванете "това е компресионо съодношение между обема на цилиндъра и обема на камерата" трябва да е към 8-9..
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...

Мнение от Sasho85 » 06 юни 2008, 22:58

traqn_savov написа:
Степента на сгъстяванете "това е компресионо съодношение между обема на цилиндъра и обема на камерата" трябва да е към 8-9..
Знам какво е степен на сгъстяване :D Даже знам и как да я намаля.Проблемът ми не е този.Двигателя е пресметнат за определени сили които действат на челото на буталото и от там се предават на бутални болтове, мотовилкови и основни лагери.
Като се слага някакъв надув се увеличават съответно и тези сили и температурата на изгаряне на гориво-въздушната смес. От тук идва и другият проблем-температурното разширение на буталото.
Автомобилен ретро клуб Shark

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...

Мнение от traqn_savov » 07 юни 2008, 05:49

знам че знаеш, това е за хората който мерят степента на сгъстяване във атмосфери :D им пояснявам какво е...

така сашо ако искаш наистина добре да си сложиш турбината....

Двигателя се сваля, правят се специални впръсквачки, да пръскат масло под буталата, ако се наложи яко охлаждане, се прави отделна маслена помпа, целта е буталата да не загряват повече от допустимото " има в нета как се слага точно на форд системата за охлаждане на буталата"..

слага се маслен радиатор, задължително, по голяма мощност, означава по голяма топлина за отвеждане, дори е хитро да минава първо през маслен радиатор, и после маслото да се подава за охлаждане на дъната на буталата..

маслото е специално, кастрол рейсинг, само от представителството на кастрол.
Намаля се компресионното одношение, атмосферните двигатели са със степен 10-11 че и на горе, да ама когато турбото наблъска става 30 това не е дизел все пак :lol: _friends_

И тук идват настройките, това е най сложното, повече въздух означава повече бензин, но инжекцията не е изчислена за надуване, за това се променят датчици и стойности..

да кажем че това долу горе е на любителско ниво...

На професионално ниво, се сменят компютри, разпределителни валове, титаниеви мотовилки и тем подобни...
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...

Мнение от Sasho85 » 07 юни 2008, 21:24

При мен си мисля, че ще стане по лесно с осигуряването на нужното количество гориво. Инжекционната с-ма е К-Jetronic и при нея няма датчици и компютър. Бензиновата помпа има дебит 200-220 л час и дава нялягане 5,5бар. Трябва само да сменя разпределителен вал и да си поиграя малко с регулатора на налягането
Автомобилен ретро клуб Shark

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...

Мнение от HACKO » 08 юни 2008, 09:08

Дано точно това което смяташ за преимущество да не се окаже препъни камъка. Тъй като е механично всичко е фиксирано. Единствено ще можеш да варираш с налягането на горивото и може би с дебитомера но там нещата са доста прецизни.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...

Мнение от traqn_savov » 08 юни 2008, 10:18

На професионално ниво, компютрите могат да се обучават, но е скъпо..

На любителско ниво, е бутане на датчиците, от който зависи горивовъздушната смес.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...

Мнение от Sasho85 » 08 юни 2008, 10:51

HACKO написа: Единствено ще можеш да варираш с налягането на горивото
Нали и аз това казвам. Дюзите на KE i К-Jetronic не се управляват от нищо. Те впръскват горивото непрекъснато с някакъв дебит. Ако се увеличи налягането ще се увеличи съответно и този дебит. Това вече трябва да се пресметне.
Автомобилен ретро клуб Shark

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...

Мнение от traqn_savov » 08 юни 2008, 12:40

Не бързайте да се радвате, там не е така просто..

характеристиката на турбото не е линейна, тоест...

турбото се върти постоянно, но почва да блъска при някакви обороти на двигателя, да кажем при 3000 обм.

до тогава файда няма, тоест порцията на горивото не трябва да е голяма..

по скоро трябва нещо като компенсатор който да мери налягането в смукателният колектор, и да увеличава налягането на впръскване..

в противен случай колата ти ще се дави докато турбото се развърта...

Сложно е общо взето..

изисква изчисления, интерполация на различните режими..

При толкова обороти, от каква порция гориво се нуждае, за да е коефицента ламда рамен на 1 "мощностна смес"

не е проста работа.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...

Мнение от Sasho85 » 08 юни 2008, 15:42

Имаш ли идея какъв е дебита на допълнителната дюза за първоначалното пускане на ДВГ.
Автомобилен ретро клуб Shark

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...

Мнение от traqn_savov » 08 юни 2008, 22:05

Да може да пробваш това което си намислил, да вкючваш дюзата за обогатяване при студен старт, за да обогатява сместа..

Лошото е че ако коефицента не е 1 на сместа, и във двата случая има загуба на мощност.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...

Мнение от Sasho85 » 09 юни 2008, 08:51

Коефицента не трябва да е 1, а 0,85 за най-голяма мощност. Но трябва да видя колко още гориво може да влезе през допълнителната дюза
Автомобилен ретро клуб Shark

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта