Фокус - запознанство
- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Фокус - запознанство
Тези дни имах възможността да пробвам Ford Focus.
Преди не бях се качвал на този модел.
Машинката беше току-що взета - т.е. регистрацията е 2008. Аз се качих на нея на 32км. и като гледам километража - съм карал към 240 км. Двигателят е 1.8 TDCI - 115 к.с. гумите 16"
С други думи съвсем малко покарах, но:

По натаък ще видите - това не е същата кола - просто общ план не съм снимал, но иначе пак е седан - никак не ми харесва като силует.
Няколко думи за усещането при каране. Колата стои стегнато на пътя. Окачването отговаря на това, което ти позволява двигателя. В завоите задницата не потъва. При резки спирания предницата също не се забива. Спирачките работят добре в завой - влезнах в един с почти 100 - остър завой със спускане, който обикновено правя с около 60. АБС-ът сработи и вътре в самия завой намалих с около 40 км без да се влоши управлението... .
Малко по грубичко преминава през неравности с остри ръбове- гумите са на 55 и мисля, че е от това.
По отношение на предавките - предупредиха ме че на първа и втора трябва "повечко газ докато не се разработи - 5000км". Не знам дали е от това, но ако на вкараш 1500 оборота колата просто ще изгасне или трябва да държиш полу-съединител. Съединителят е доста твърд.

Това са предните спични дискове - както виждаме от най-простия модел, които се виждат през странните джанти - железни, но с "лъчи" като алуминиевите. Както ми казаха - оргиналните тасове били 120лв. бр.!? Възкликнах, че за толкова се купуват алуминиеви джанти. Единият им болт е секретен.
Спирачките са много приятни и много лесно дозираш спирачното усилие.
Това са задните спирачки - дискови, като дискът е със съвсем малко по-малък диаметър от предните.
Двигателят за моя радост, макар и "спънат", ограничен за разработването, се оказа доста пъргав с това купе.

Турбината се усеща на около 1 6-700 оборота. Залепва те на седалката независимо на коя предавка си. Това ти дава възможност например ако поддържаш 90-100км/ч (тогава тя е малко под 2000 оборота) просто да натиснеш газта и колата се втурва да изпреварва - все едно караш автоматик.
Скоростите ми се струват като цяло къси за този двигател - между 40 и 60 сама си иска 5-та....ако на 100 можеш да сложиш една 6-та щеше да е неоценимо!
Тук съм снимал пластмасите по отблизо - много малко се вижда от чарколяка, а не ми се сваляха


Тук става забавно - някаква раждясала буца и изолирбанд в кола на 30 км!?!?

още една изненада

обърнете внимание къде е казанчето - няма начин да го напълниш без да махнеш решетката от горе! (освен с маркучи някакви) Пластмасите около него изглеждат доста немърливо изрязани
За това нещо съм се чудил като индианец пред пишеща машина

Чудя се аз къде е ръчката за капак в купето - няма и няма...трябваше книжката да разгледам. За другите като мен - както се вижда от снемката - завърташ емблемата, пъхаш ключа въртиш първо наляво и после вместо да търсиш лостче под капака - надясно въртиш.... да!
Ето и поглед към интериора

Тук си личи друга недомислица - огледалото е на средата на стъклото т.е. много ниско - точно на нивото на очите и ти закрива видимостта напред.

Поглед на приборното табло - на мен ми харесва. Семпло и елегантно. Между двата големи часовника е борд компютъра. Вижда се и коженият волан - взет е 1:1 от Мондео ІІІ. Сложили са му круиз контрол. Никога не съм я разбирал тази екстра.
Вижда се и "дистанционното" за радиото.

Тук е радиото в централната конзола. Много ергономично е направено и удобно за работа. Нищо необикновено като функции. Харесва ми вкл/изкл от колемия централен бутон - лесно се намира в движение.
Обърнете внимание на двете слушалки за GSM.
По-надолу е контролът за двузоновия климатроник, който е много тих. Има и бутон за екстремно обдухване на предното стъкло. "Духалки" са изведени и за краката на пътниците отзад.

По-общ изгелд - скоростният лост, който за съжаление се пързаля и една чашка с похлупак в ролята на пепелник.

Това е жабката - има си духалка - това е студена бира! Но пък е много малка по обем.

още детайли - доста грозновати пипала - контролът на радиото и на копютъра

Инфо за налягането в гумите - колонка на шоф. врата

Плафонът

Осветлението на таблото е много приятно
Като цяло колата е приятна за каране. Управлението на волана е достатъчно директно, а тя стои много стабилно на пътя - межу това дали караш с 90 или 150-60 няма разлика т.е. тресене, вибрации, "плуване". Е, седалкита са малко твърди и можеше да са по-широки. Разходът ме учуди - 9 на смесен цикъл, на да кажем, че е рано да се мери.
Определено количката ми допадна - лесна за управление и послушна. Ускорението е добро, но за съжаление "турбо дупката" е осезаем. Няма сила без турбо, но натиснеш ли леко много бързо качва обороти и то не само до вкл. на турбината. Разкото вкл. на турбото и бързото качване на обороти (като бензин) правят плавното каране малко трудно (оборотите "играят" около зоната в която се вкл. турбината). Динамиката е много приятна, защото се запазва в целия диапазон от скорости, до които я карах (160). Спирането както казах е чудесно. Подобно спиране съм усещал само от Волво 80 и то като натиснеш спирачката с ляв крак (който е карал автоматик знае какво имам предвид). Свалянето на предавки също има много добър ефект - действа много добре за намаляване на скоростта (при някои коли този ефект не е осезаем).
Добри думи следва да се кажат и за шумоизолацията. Даже доста добри.
Гумите не са от МП. Виждате , че са Пирели. По принцип съм предубеден към тях, но бяха стабилни и спираха добре на сухо. На малкото заледен сняг не се държаха по-зле от другите, с които съм карал.
Като цяло впечатлението ми е положително и определено мога да кажа, че е удоволствие да караш този модел с такъв мотор.
Обещавам като получа още впечатления, най-вече от разработен мотор да кажа още няколко думи.
Преди не бях се качвал на този модел.
Машинката беше току-що взета - т.е. регистрацията е 2008. Аз се качих на нея на 32км. и като гледам километража - съм карал към 240 км. Двигателят е 1.8 TDCI - 115 к.с. гумите 16"
С други думи съвсем малко покарах, но:

По натаък ще видите - това не е същата кола - просто общ план не съм снимал, но иначе пак е седан - никак не ми харесва като силует.
Няколко думи за усещането при каране. Колата стои стегнато на пътя. Окачването отговаря на това, което ти позволява двигателя. В завоите задницата не потъва. При резки спирания предницата също не се забива. Спирачките работят добре в завой - влезнах в един с почти 100 - остър завой със спускане, който обикновено правя с около 60. АБС-ът сработи и вътре в самия завой намалих с около 40 км без да се влоши управлението... .
Малко по грубичко преминава през неравности с остри ръбове- гумите са на 55 и мисля, че е от това.
По отношение на предавките - предупредиха ме че на първа и втора трябва "повечко газ докато не се разработи - 5000км". Не знам дали е от това, но ако на вкараш 1500 оборота колата просто ще изгасне или трябва да държиш полу-съединител. Съединителят е доста твърд.

Това са предните спични дискове - както виждаме от най-простия модел, които се виждат през странните джанти - железни, но с "лъчи" като алуминиевите. Както ми казаха - оргиналните тасове били 120лв. бр.!? Възкликнах, че за толкова се купуват алуминиеви джанти. Единият им болт е секретен.
Спирачките са много приятни и много лесно дозираш спирачното усилие.

Това са задните спирачки - дискови, като дискът е със съвсем малко по-малък диаметър от предните.
Двигателят за моя радост, макар и "спънат", ограничен за разработването, се оказа доста пъргав с това купе.

Турбината се усеща на около 1 6-700 оборота. Залепва те на седалката независимо на коя предавка си. Това ти дава възможност например ако поддържаш 90-100км/ч (тогава тя е малко под 2000 оборота) просто да натиснеш газта и колата се втурва да изпреварва - все едно караш автоматик.
Скоростите ми се струват като цяло къси за този двигател - между 40 и 60 сама си иска 5-та....ако на 100 можеш да сложиш една 6-та щеше да е неоценимо!
Тук съм снимал пластмасите по отблизо - много малко се вижда от чарколяка, а не ми се сваляха


Тук става забавно - някаква раждясала буца и изолирбанд в кола на 30 км!?!?

още една изненада

обърнете внимание къде е казанчето - няма начин да го напълниш без да махнеш решетката от горе! (освен с маркучи някакви) Пластмасите около него изглеждат доста немърливо изрязани
За това нещо съм се чудил като индианец пред пишеща машина

Чудя се аз къде е ръчката за капак в купето - няма и няма...трябваше книжката да разгледам. За другите като мен - както се вижда от снемката - завърташ емблемата, пъхаш ключа въртиш първо наляво и после вместо да търсиш лостче под капака - надясно въртиш.... да!
Ето и поглед към интериора

Тук си личи друга недомислица - огледалото е на средата на стъклото т.е. много ниско - точно на нивото на очите и ти закрива видимостта напред.

Поглед на приборното табло - на мен ми харесва. Семпло и елегантно. Между двата големи часовника е борд компютъра. Вижда се и коженият волан - взет е 1:1 от Мондео ІІІ. Сложили са му круиз контрол. Никога не съм я разбирал тази екстра.
Вижда се и "дистанционното" за радиото.

Тук е радиото в централната конзола. Много ергономично е направено и удобно за работа. Нищо необикновено като функции. Харесва ми вкл/изкл от колемия централен бутон - лесно се намира в движение.
Обърнете внимание на двете слушалки за GSM.
По-надолу е контролът за двузоновия климатроник, който е много тих. Има и бутон за екстремно обдухване на предното стъкло. "Духалки" са изведени и за краката на пътниците отзад.

По-общ изгелд - скоростният лост, който за съжаление се пързаля и една чашка с похлупак в ролята на пепелник.

Това е жабката - има си духалка - това е студена бира! Но пък е много малка по обем.

още детайли - доста грозновати пипала - контролът на радиото и на копютъра

Инфо за налягането в гумите - колонка на шоф. врата

Плафонът

Осветлението на таблото е много приятно
Като цяло колата е приятна за каране. Управлението на волана е достатъчно директно, а тя стои много стабилно на пътя - межу това дали караш с 90 или 150-60 няма разлика т.е. тресене, вибрации, "плуване". Е, седалкита са малко твърди и можеше да са по-широки. Разходът ме учуди - 9 на смесен цикъл, на да кажем, че е рано да се мери.
Определено количката ми допадна - лесна за управление и послушна. Ускорението е добро, но за съжаление "турбо дупката" е осезаем. Няма сила без турбо, но натиснеш ли леко много бързо качва обороти и то не само до вкл. на турбината. Разкото вкл. на турбото и бързото качване на обороти (като бензин) правят плавното каране малко трудно (оборотите "играят" около зоната в която се вкл. турбината). Динамиката е много приятна, защото се запазва в целия диапазон от скорости, до които я карах (160). Спирането както казах е чудесно. Подобно спиране съм усещал само от Волво 80 и то като натиснеш спирачката с ляв крак (който е карал автоматик знае какво имам предвид). Свалянето на предавки също има много добър ефект - действа много добре за намаляване на скоростта (при някои коли този ефект не е осезаем).
Добри думи следва да се кажат и за шумоизолацията. Даже доста добри.
Гумите не са от МП. Виждате , че са Пирели. По принцип съм предубеден към тях, но бяха стабилни и спираха добре на сухо. На малкото заледен сняг не се държаха по-зле от другите, с които съм карал.
Като цяло впечатлението ми е положително и определено мога да кажа, че е удоволствие да караш този модел с такъв мотор.
Обещавам като получа още впечатления, най-вече от разработен мотор да кажа още няколко думи.
- the_mad_max
- потребител
- Мнения: 250
- Регистриран: 11 авг 2006, 21:26
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia SW 96 1.8i 16V Zetec-E SEFI RKC 115 hp.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Чудесно инфо, колега - подробно! Това с ръждичката ми е чудно много, не ми харесва както казваш за огледалото за задно виждане! Не е направено удобно (според мен) да се отваря капака под емблемата (изглежда много паянтово). Иначе аз бих си взел Фокус МК2! Този не е лош (като се има предвид, че е и нов), но като цяло за нова кола има кусури - ръждата, това с нащърбените пластмаци, неудобното казанче, иначе бива и аз бих я карал с удоволствие! 

- zar
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 26 фев 2006, 10:29
- Модел на автомобила: MONDEO MKIII,O7' 2.0TDCI
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Няма какво да те учудва доста стоят по складовете колите моята поне е била на склад 3месеца преди да я поръчам и купя пролетта от МП.
Ръждичка също имам тук там нищо че е чисто нова кола.Да ти каза карал съм такъв същия Фокус но разработен(братовчед ми движеше със служебен такъв ама 90к.с).Значи въпреки слабия двигател пак останах със много добри впечатления от колата.Освен това найстина когато се тръгва докато е нова колата особено дизелите трябва повечко газ да се дава моята доста я гасих докато я разработя че и сега като е вече на 13-14000км понякога пак го правя ама какво да се прави човек слязъл от бензиново МК2 докато свикне на дизела така става:)Същия 115к.с но 2.0 е моя двигател и в интерес на истината за това купе(Мондео МК3) е съвсем досттъчен(зависи какво гониш).Единственото което ме притеснява при този Фокус(гореспоменатия) е пластмасата по вратите отвътре иначе качеството на материалите е сравнително добро.А това с отварянето на капака е найстина малко глупаво направено защото емблемата е доста паянтова и някой колекционер може да си я хареса.
P.S:Турбодупката не я почувствах единствено на Мондео 2.2TDCI на мой приятел(често ги менкаме с него) ама там става въпрос за невероятни характеристики и вървене:)
Ръждичка също имам тук там нищо че е чисто нова кола.Да ти каза карал съм такъв същия Фокус но разработен(братовчед ми движеше със служебен такъв ама 90к.с).Значи въпреки слабия двигател пак останах със много добри впечатления от колата.Освен това найстина когато се тръгва докато е нова колата особено дизелите трябва повечко газ да се дава моята доста я гасих докато я разработя че и сега като е вече на 13-14000км понякога пак го правя ама какво да се прави човек слязъл от бензиново МК2 докато свикне на дизела така става:)Същия 115к.с но 2.0 е моя двигател и в интерес на истината за това купе(Мондео МК3) е съвсем досттъчен(зависи какво гониш).Единственото което ме притеснява при този Фокус(гореспоменатия) е пластмасата по вратите отвътре иначе качеството на материалите е сравнително добро.А това с отварянето на капака е найстина малко глупаво направено защото емблемата е доста паянтова и някой колекционер може да си я хареса.
P.S:Турбодупката не я почувствах единствено на Мондео 2.2TDCI на мой приятел(често ги менкаме с него) ама там става въпрос за невероятни характеристики и вървене:)
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Много ще се измъчиш с колата докато се разработи двигателя и ходовата част, но после ще е голям кеф и ще забравяш често кога си зареждал гориво. Просто я пази и забрави скорости над 100-110 км/ч за близките 7-8 хил. километра, дори аз на твое място щях да я кътам до 10 000. Включвай V-та скорост само над 80-90, за да не натоварваш излишно двигателя и ходовата част. Не се осланяй много на спирачките поне още 200-300 км докато улегнат и започнат да държан с цялата си площ.
Окачването е много добро. Все едно е правено за нашите пътища. Дребните неравности не се усещат и придават едно усещане на стегнато спортно окачване.
Окачването е много добро. Все едно е правено за нашите пътища. Дребните неравности не се усещат и придават едно усещане на стегнато спортно окачване.
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия

- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Само малки корекции - двигателя на 60 като му сложа пета се разтоварва - т.е. връща се оптимални обороти , абе усеща се как му е кефnikolovvd написа:Много ще се измъчиш с колата докато се разработи двигателя и ходовата част, но после ще е голям кеф и ще забравяш често кога си зареждал гориво. Просто я пази и забрави скорости над 100-110 км/ч за близките 7-8 хил. километра, дори аз на твое място щях да я кътам до 10 000. Включвай V-та скорост само над 80-90, за да не натоварваш излишно двигателя и ходовата част. Не се осланяй много на спирачките поне още 200-300 км докато улегнат и започнат да държан с цялата си площ.
Окачването е много добро. Все едно е правено за нашите пътища. Дребните неравности не се усещат и придават едно усещане на стегнато спортно окачване.
За спирачките държат яко "вервай" ми - по коре съм посочил, че сам ас волвото съм виждал такова спиране и то не сам , че държат но и ти позволяват много прецизно и лесно да дозираш спирането
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта